5 bedste og 5 værste indkøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2018

Anonym trådstarter

De 5 bedste ting:

1. Vikle!!! 
  2. Svøb Ligesom han holdt meget af at blive viklet, så var der en lang periode, hvor han kun kunne falde i søvn i sit svøb.
  3. Heldragter (jeg havde ingen heldragter i starten og måtte hele tiden mixe og matche hans tøj, fordi alt kom i sæt og der var altid et eller andet til vask. Så han var ofte grim i tøjet - og selvom han er lækker og skøn i sig selv, så kan jeg altså godt lide, når han også ser lidt godt ud.   Med en heldragt så passer hans tøj altid i farven, hehe. Det eneste trælse er de mange knapper i bunden, især når baby når den alder, hvor der ikke altid er tålmodighed til at ligge på puslebordet!)
  4. Barnevogn. Selvom han havde perioder, hvor han nægtede at sove i den, så er jeg virkelig glad for den nu!
  5. Ammeindlæg af bambus - virkelig skønne.

De 5 værste ting:

1. Strømper og sutsko! Der skal virkelig meget til, for at sådan nogle bliver hængende, så jeg foretog flere fejlkøb i starten. 
  2. Store tøjpakker - endte alligevel med at fravælge størstedelen!
  3. Sutteflasker. Fik et hav af sutteflasker i gaver, for "hvad nu hvis"...
  4. En gammeldags familievugge, der vuggede fra side til side. Lige så dekorativ, som den var, lige så dum var den. Han kom aldrig til at sove rigtig godt i den og vi brugte oceaner af tid på at sidde og vugge den. Jeg ville ønske, at vi havde forsøgt os en slyngevugge i stedet...
  5.   inksalve og babyolie. Vi fik masser af plejeprodukter i gave. Zinksalven viste sig at være uduelig, da han fik rød numse. Babyolien gjorde ham glat som en ål og badekarret skulle vaskes med sæbe bagefter. Det er bedre at massere i olie bagefter, erfarede jeg.

Og frem for alt: KØB BRUGT. Jeg var ikke så god til det i starten og fik f.eks. købt for 1000 kr. tøj - kun omkring 5 dele - og han fik aldrig brugt det. Købte et par måneder efter 5 heldragte fra Wheat til blot 100 kr... så... KØB BRUGT!

Vi købte en stor tøjpakke brugt og ud af hele posen tror jeg kun vi ville beholde 6-7 ting, det var ret ærgerligt. 

Vi gav resten til mødrehjælpen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.