5 bedste og 5 værste indkøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2018

Baby17

Noget af det bedste vi har købt er slå om bodyer! Det var altså meget nemmere og mere skånsomt for hende da hun ikke kunne holde hovedet selv endnu 

Det værste køb har været en bæresele til 900 kr, som hun stadig ikke vil sidde i 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2018

HvidSne

Bedste:

- Stofbleer!! Vi havde naivt købt ti. Det var ikke nok

- Strækvikle/bæresele 

- Babynest

- Slå-om bodyer

- Legestativ

Værste:

- Lift (vores voksede hurtigt ud af den)

- Skråstol (hun hadede den)

- Musikuro (spild af penge, beroligede ikke vores en pind)

- Skumvaskeklude 

- Babytøj af uld da vores hurtigt fik børneeksem

Anmeld Citér

1. april 2018

Camilla <3

1. Strækvikle! Den var uundværlig og nem at ha’ med på farten. ;-) 

2. Uro fra tiny love (den fik vi dog, men den var fantastisk alligevel.) 

3. Babynest. 

De værste ting, så skal jeg i tænkeboks.  Jeg må lige opdatere når jeg kommer i tanke om noget. 

Anmeld Citér

1. april 2018

Lililili

Bedste køb:

silicone ammedutter ( tager noget af smerten hvis der er sår, og gør brysten ikke vender indad) 

city elite klapvogn med lift ( kunne ikke havde undværet en lift)

flexi badekar og badestativ.

Baby autostol med isofix

En god ammelampe  

neo nate babyalarmer. De var fantastiske.

Rejseseng

kravlegård. Var indrettet med uro legetøj mv.

værste køb:

vugge ( vi brugte kun liften) 

bæresele ( havde en lækker en fra stokke, vi fik bare kun brugt den et par gange)

babyolie, zinksalve mv. (Lad være at brug noget i badet i starten og køb en ordentlig salve i stedet for zinksalve)

For meget ubrugeligt tøj. (Brugte mest slå om bodyer og bukser, vent med det dyre fancy tøj, til baby er mere mobil )

Emmaljunga barnevogn. Måtte af med den efter 6 mdr fordi ddn hang og butikke ikke kunne gøre noget. Dey var en rigtig øv model. Men tror dog jeg i dag ville havde valgt emmaljunga igen, bare en anden model og med drejehjul.

vi droppede puslebordet på værelset og brugte i stedet en plads i bryggerset da den ældste var knap 2 og den yngste var 6 mdr. Fyldte alt for meget og lugtede. 

Anmeld Citér

2. april 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

5 bedste: 

- En kvalitetsbarnevogn! Vi gik mange ture da han ikke kunne stå nogle steder og sove (bor i lejlighed) og her er en rigtig god barnevogn med alt tilbehør og plads til alt fantastisk!

- en Babynest. Svigermor syede selv en, så ikke en vi selv købte. Men vores søn var SÅ glad for den da han var lille, den gav ham en enorm tryghed og er nem at tage med hjem til andre hvis man skal sove der osv. Tror han sov i den til han var 6 måneder, så kunne den ikke mere hihi. 

- Voksi/sleepbag. Fantastisk!!! Vores søn var svær at få til at sove generelt. Men puttede vi ham helt tæt og stramt i voksien så sov han hurtigt og længe (han sov heller ikke særlig længe af gangen normalt nemlig!).. Og så er det bare fantastisk at de ikke behøver have så meget tøj på

- Masser brugt tøj! Vores søn var en gylper og en der tit sked igennem. Og så er det sku bare rart at man ved at den der body max har kostet 5 kr, så den kan ryge ud!.. Så kan man altid have lidt pænt til pænere lejligheder, men generelt synes jeg brugt tøj er fantastisk og oftest meget pæn i standen da de jo ikke bruger de små størrelser særlig meget. 

- Færdigretter! Ved godt det ikke er direkte til baby, men vi fik sådan nogle færdigretter fra Meyers i barselsgave af nogle venner og det var bare guld værd!!!!!!.. Så få folk til at tage mad med eller hav fryseren fyldt i starten, det er møg hårdt i starten!

5 værste:  

- Bamser og legetøj. Spild af penge, der går måneder før de overhoved kan bruge det og folk giver så meget af den slags i gave. 

- Babytæpper. Vi fik 2 tæpper i barselsgave. De er super søde, men vi fik dem aldrig rigtig brugt. Vi brugte altid dyne eller voksi. 

- Sutteflasker og modermælkserstatning. Jeg ville gerne amme, men alligevel havde vi købt os fattig i sutteflasker og erstatning, fordi hvad nu hvis amning ikke kørte!.. Amningen kørte så som smurt og ungen har aldrig fået en flaske, så var lidt dumt at vi købte et lager af flasker og erstatning. Det er jo rimelig nemt at købe det, HVIS nu amningen gik i vasken. 

- En vugge. Vi lånte en meget gammel familievugge som nærmest var ved at falde fra hinanden. Vi brugte den i max 3 måneder, så gik vi over til tremmeseng med babynest i, og det kunne man sagtens have gjort fra start - så jeg ville ikke bruge penge på en vugge. 

- en bæresele. Han gad den ikke og skreg altid i den, så den droppede vi hurtigt. 

Anmeld Citér

2. april 2018

Birthdaybaby

Bedste: 

1) Voksi Classic 

2) Barnevogn

3) TripTrap stol med newborn indsats pg sener babyset + playtray 

4) Tøj i uld og uld/silke især i de helt små størrelser  

5) ErgoBaby bæresele og Babyjogger City Mini GT - begge dog først fra +6 mdr 

Værste: 

1) Kjoler 

2) Alt i fleece og andet plastic-materiale 

3) Bamser med musik 

4) Billige alarmer

5) Mærkevaretøj

Anmeld Citér

2. april 2018

migxher

5 bedste:

Vikle
Bærejakke
En god tremmeseng hvor siden kunne tages af
Gode amme bh´er 
Indsats til badekaret, jeg kan godt lide at have begge hænder fri til baby, især ved barn nummer 2. 

5 værste

Skråstol, den blev aldrig brugt alligevel
legetæppe/stativ, den blev stort set heller ikke brugt
2 delt tøj, det krøb bare op
Dragter med fødder, ingen af mine unger har kunne passe det ordenligt. 

Anmeld Citér

2. april 2018

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Bedste:

Lift. Vi havde den med over alt. 

Skråstol. Fantastisk når man vil have et bad og baby aldrig sover. 

Paraply klap og med ligge funktion. Fantastisk når vi var på langfart ned 3 børn. Liften kunne være i den. 

Værste:

Bæresele.  kun til besvær og blev aldrig brugt. 

Hoved hale fad. Alt for besværlig hele tiden at skulle hente nyt vand. 

Anmeld Citér

2. april 2018

Roselil

Profilbillede for Roselil

5 bedste til nr. 1

slyngevugge (eneste måde han kunne sove uden mig)

sutter, absolut kun de runde!

masser af stofbleer

bodyer uden fødder og elastik for neden.

Voksipose (meget nemmere at bære end lift da den ikke dunker ind i benene op ad trapperne, bor i lejlighed)

5 bedste til nr. 2

Babyindsats til trip-trap stolen (virkelig dejligt når det er 2. Barn)

Arvetøjet fra ældstebarnet lagt i størrelsesorden i poser i kælderen så man lige kunne ta en ny pose op når tøjet var for småt)

En storebror til at underholde lillebror. Har godt nok givet mig meget frihed ifht. Førstebarnet der kun havde mig til underholdning

Den gode erfaring fra nr. 1 der gav ro og tryghed og gjorde mig i stand til at nyde nuet mere bekymringsfrit

Mine bryster der leverede mælk og tryghed til yngstbarnet var 1 år. Det var godt nok meget nemmere end det flaskecirkus ved nr. 1

fælles: vores Cobra kombivogn fra ABC design. Den havde store hjul til ujævnt terræn og letvægts så man lige kunne løfte den og baby op ad trappen til togperronen når elevatoren ikke virkede.

5 værste køb

musikuro

bodyer med fødder (fødderne gør at bodyen hurtigt bliver for lille. Uden fødder kan man nemt “strække” bodyens levetid ved at trække sokkerne over buksebenene, på den måde bliver strømperne også siddende:-)

Skråstol, blev aldrig brugt og skidt for babys ryg og motorik

alm. Huer til vinterbadning, elefanthuer er bare bedre så er halsen dækket ind uden halsedisse

madras med ren uld i, baby blev alt for varm og lå der kun en gang

Anmeld Citér

3. april 2018

HeMakesMe

De 5 bedste ting:

1. Vikle!!! 
  2. Svøb Ligesom han holdt meget af at blive viklet, så var der en lang periode, hvor han kun kunne falde i søvn i sit svøb.
  3. Heldragter (jeg havde ingen heldragter i starten og måtte hele tiden mixe og matche hans tøj, fordi alt kom i sæt og der var altid et eller andet til vask. Så han var ofte grim i tøjet - og selvom han er lækker og skøn i sig selv, så kan jeg altså godt lide, når han også ser lidt godt ud.   Med en heldragt så passer hans tøj altid i farven, hehe. Det eneste trælse er de mange knapper i bunden, især når baby når den alder, hvor der ikke altid er tålmodighed til at ligge på puslebordet!)
  4. Barnevogn. Selvom han havde perioder, hvor han nægtede at sove i den, så er jeg virkelig glad for den nu!
  5. Ammeindlæg af bambus - virkelig skønne.

De 5 værste ting:

1. Strømper og sutsko! Der skal virkelig meget til, for at sådan nogle bliver hængende, så jeg foretog flere fejlkøb i starten. 
  2. Store tøjpakker - endte alligevel med at fravælge størstedelen!
  3. Sutteflasker. Fik et hav af sutteflasker i gaver, for "hvad nu hvis"...
  4. En gammeldags familievugge, der vuggede fra side til side. Lige så dekorativ, som den var, lige så dum var den. Han kom aldrig til at sove rigtig godt i den og vi brugte oceaner af tid på at sidde og vugge den. Jeg ville ønske, at vi havde forsøgt os en slyngevugge i stedet...
  5.   inksalve og babyolie. Vi fik masser af plejeprodukter i gave. Zinksalven viste sig at være uduelig, da han fik rød numse. Babyolien gjorde ham glat som en ål og badekarret skulle vaskes med sæbe bagefter. Det er bedre at massere i olie bagefter, erfarede jeg.

Og frem for alt: KØB BRUGT. Jeg var ikke så god til det i starten og fik f.eks. købt for 1000 kr. tøj - kun omkring 5 dele - og han fik aldrig brugt det. Købte et par måneder efter 5 heldragte fra Wheat til blot 100 kr... så... KØB BRUGT!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.