5 bedste:
- En kvalitetsbarnevogn! Vi gik mange ture da han ikke kunne stå nogle steder og sove (bor i lejlighed) og her er en rigtig god barnevogn med alt tilbehør og plads til alt fantastisk!
- en Babynest. Svigermor syede selv en, så ikke en vi selv købte. Men vores søn var SÅ glad for den da han var lille, den gav ham en enorm tryghed og er nem at tage med hjem til andre hvis man skal sove der osv. Tror han sov i den til han var 6 måneder, så kunne den ikke mere hihi.
- Voksi/sleepbag. Fantastisk!!! Vores søn var svær at få til at sove generelt. Men puttede vi ham helt tæt og stramt i voksien så sov han hurtigt og længe (han sov heller ikke særlig længe af gangen normalt nemlig!).. Og så er det bare fantastisk at de ikke behøver have så meget tøj på
- Masser brugt tøj! Vores søn var en gylper og en der tit sked igennem. Og så er det sku bare rart at man ved at den der body max har kostet 5 kr, så den kan ryge ud!.. Så kan man altid have lidt pænt til pænere lejligheder, men generelt synes jeg brugt tøj er fantastisk og oftest meget pæn i standen da de jo ikke bruger de små størrelser særlig meget.
- Færdigretter! Ved godt det ikke er direkte til baby, men vi fik sådan nogle færdigretter fra Meyers i barselsgave af nogle venner og det var bare guld værd!!!!!!.. Så få folk til at tage mad med eller hav fryseren fyldt i starten, det er møg hårdt i starten!
5 værste:
- Bamser og legetøj. Spild af penge, der går måneder før de overhoved kan bruge det og folk giver så meget af den slags i gave.
- Babytæpper. Vi fik 2 tæpper i barselsgave. De er super søde, men vi fik dem aldrig rigtig brugt. Vi brugte altid dyne eller voksi.
- Sutteflasker og modermælkserstatning. Jeg ville gerne amme, men alligevel havde vi købt os fattig i sutteflasker og erstatning, fordi hvad nu hvis amning ikke kørte!.. Amningen kørte så som smurt og ungen har aldrig fået en flaske, så var lidt dumt at vi købte et lager af flasker og erstatning. Det er jo rimelig nemt at købe det, HVIS nu amningen gik i vasken.
- En vugge. Vi lånte en meget gammel familievugge som nærmest var ved at falde fra hinanden. Vi brugte den i max 3 måneder, så gik vi over til tremmeseng med babynest i, og det kunne man sagtens have gjort fra start - så jeg ville ikke bruge penge på en vugge.
- en bæresele. Han gad den ikke og skreg altid i den, så den droppede vi hurtigt.