5 bedste og 5 værste indkøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.351 visninger
20 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg blev inspireret af en tråd tilbage fra 2013 og vil derfor gerne høre om I vil skrive: 

De 5 bedste ting I købte/fik til jeres barn/børns første tid?

De 5 værste fejlkøb/gaver I fortrød/aldrig fik brugt?

Det kan være alt hvad I kan komme i tanke om 

Hilsen en der så småt er begyndt at købe baby-udstyr 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

De fem bedste:

hummelstrømper, de bliver siddende på fødderne.

Babynest, gav farmand tryghed når de sov i sengen.

Ordentig amme pude, det er også vigtigt at sidde godt hvis  man giver flaske.

Baby indats til tripp trapp stol, specielt her anden gang var den god og have og gav ro ved måltiderne.

lækkert tøj, synes de har været lidt sødere og det har hjulpet på humøret efter en hård nat. fjollet I Know

Sovepose til barnevogn, voksi, slee bee eller hvad de nu hedder. Nøj vi har været glade for den..

Det er godt nok 6 ting, og der ud over kommer jo alt det gængse..

De 5 værste

Strømper fra H&M, de vil ikke blive siddende... 

hjertepude, har aldrig brugt den... 

Strækvikle, mine børn har kunne ligge selv så den er i alt blevet brugt 4 gange ved 2 børn.. vendt med at se om du får behov, for det er en god opfindelse..

Zinksalve, gør mere skade end gavn og man kan få alle mulige andre cremer der er bedre til røde numser. 

En bog til mor, har ikke haft overskud til at læse.. 

Anmeld Citér

1. april 2018

Mor Christa

De fem bedste: 

1. stofbleer, stofbleer, stofbleer

2. Lift - den mellemste sov i den til hun var 8 mdr - kunne tage den med over alt 

3. Strømpebukser - dejligt nemt, ingen strømper der falder af 

4. Legetæppe med legetøj der kunne lyse og spille musik 

5. Ammepude 

værste: 

1. Babynest - vi brugte den aldrig. Ungerne har enten sovet i vores seng eller i egen - ikke i nesten i sengen. 

2. Babysko - blev ikke brugt før de kunne gå 

3. Babypudder. Har vi aldrig brugt 

4. Hoppegynge - vi købte en sansegynge i steder! Meget bedre :-) 

Kan ikke lige komme i tanke om en 5.  

Anmeld Citér

1. april 2018

Ciss

Beste: Vikle, stofbleer, ekstra hylle til pusleplassen, babytæppe i meget blød alpacca, mme-portionsboks fra tupperware.

Værste: Strømpebukse med blonder på rumpen, ankelsokker, pilotdrakt til nyfødt (var alt for stor i starten og alt for uformelig til at baby kunne bevæge sig og så var den for lille før man fik set sig om), håndpumpe, babykop i porcelæn(blev knust meget hurtigt).

Anmeld Citér

1. april 2018

Justthinking

Bedste:

1. Stofbleer i lange baner!

2. En brystpumpe til da mælken løb til og det var uudholdeligt ellers

3. Et legestativ til 149 fra IKEA - min datter kan bruge timer dér, hvis hun fik lov

4. Tryk og Glad, for det hjælper os med at forebygge overstimulering hvis vi feks skal til fødselsdag

5. En lift! Hun kan komme med over alt uden at skulle vækkes

De værste:

1. Vi lånte ganske vist en babynest, men jeg er godt nok glad for at vi ikke købte én

2. En røv-dyr bæresele fra ErgoBaby - hun bliver skiseme hidsig af at sidde dér

3. Et aktivitetstæppe i rolige, afdæmpede farver 

Jeg kan vist ikke rigtigt komme på flere, for vi købte gudskelov ikke en milliard ting under graviditeten, vi har tværtimod mærket os frem efter behov :-)

Anmeld Citér

1. april 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

1. God ammepude

2. Bæresele 

3. Højstol m. nyfødt indsats

4. Uld-silke babytøj (lækkert i varmen)

5. Slyngevugge

Vi har ikke så mange dårlige køb... Men...

1. Elektrisk brystpumpe

2. Babynest (brugte ikke den så meget i forhold til prisen)

3. Kjoler 

Anmeld Citér

1. april 2018

Anonym trådstarter

Super fedt med jeres input 

3 af hver er også helt fint 

Anmeld Citér

1. april 2018

Mom of Two

de bedste

Barnevogn MED lift. Begge mine børn levede stort ser i liften indtil de voksede ud af den. Kunne have dem med overalt i den.

Inotyol creme. Meget mere effektiv end zinksalve. Rød numse er væk ved næste bleskift

vikle.  Havde den desværre ikke til den første, som ellers var et rigtigt hængetræ. Men er glad for den til nr. 2 når vi bare lige skal hurtigt ud, på trods af han gerne ligger selv.

Autostol. Jeg kunne ikke leve uden baby autostolen og senere de andre. Men babyautostolen kunne tages med ind diverse steder. Fx sættes i en indkøbsvogn når man handlede.

babynest. Brugte den ganske vist kun i kort tid, men det var rart at kunne ligge baby på sofaen of ikke være bange for han faldt ned.

Værste køb

bæresele. Købte en til den første og brugte den max 2 gange. Vikle er meget mere behagelig for alle parter.

skråstol. Det er nemmere og langt bedre for baby, at ligge på gulvet eller andre steder og kunne bruge sin krop.

Skumvaskeklude. Kan overhovedet ikke finde ud af at vaske noget som helst rent med dem.

t-shirts. Generelt bluser og overdele der ikke sættes fast i bunden, kravler op hver gang man løfter på barnet. En body er helt fint og knap så irriterende.

Flyverdragt. Vi fik en i gave som vores søn kunne passe da han var 4-5 mdr gammel. Babyer har bare ikke behov for en flyverdragt, da man jo ikke ligger den fra sig udenfor når de intet kan endnu.

Anmeld Citér

1. april 2018

grinny

Bedste

1. stofbleer i lange baner
  2. strækvikle
  3. babynest 
  4. lift 
  5. 2 babydyner

(vi brugte nesten hver eneste dag det samme med strækviklen) 

Værste 

1. for mange hagesmækker (vi har 20 og kunne have nøjes med to)
  2. zink salve, det er virkelig ikke lige så godt som meget andet salve!
  3. Puslebord hvor man kan slå pladen og og ned! Er så træt af at man skal slå pladen op for at kunne komme ned i øverste skuffe så har slet ikke tøj i den kommode mere!

Det er vidst det  Synes faktisk vi har brugt alle vores ting rigtig meget 

Anmeld Citér

1. april 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac

Bedste:

1. Babynest (lånte den, da jeg ikke vidste om vi ville blive glade for den, men det gjorde vi)

2. Strømpebukser og masser bodyer (det mest praktiske til små spædbørn)

3. Vores Odder vogn 

4. IKEA babyalarmer (kan dog ikke fås mere. Men de var billige og kunne lige præcis det en babyalarm skulle kunne og med mindst stråling)

værste: 

1. Kjoler!!

2. Brystpumpe (brugte den 2 gange. Jeg kunne vist bare have pumpet ud i bruseren)

3. Zinksalve

4. Bobles (alt for dyrt i forhold til, at man bare kan gå ud i naturen eller selv fonde andet frem de kan hoppe rundt på)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.