Hvad får du udbetalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2018

Muffinmus

Abracadabra skriver:

Man skal selvfølgelig kunne udnytte sine hverdagsfridage... ellers er de ikke meget værd. Nyder du i det mindste at være alene hjemme? Eller får plejet dine hobbyer?

Ingen tvivl om at jeg nyder roen når alle er ude af huset . Den er terapeutisk 

Men når ens børn siger "øv, hvor for skal du afsted igen, du er jo aldrig hjemme   så er det noget der trækker ned.

Jeg har bare altid vidst at hvis jeg skulle være sygeplejerske  skulle det være indenfor psykiatrien og mit job er uden tvivl både spændende,  udfordrende og lærerigt . Så det giver mig selvfølgelig en masse god erfaring til hvis jeg en dag rykker videre til f.eks psyk. amb. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg synes det er vildt så stor forskel der er på lønningerne 

Jeg er med på at man uddanner sig forskelligt og måske derfor har været en del år på SU. Men det har de der har afsluttet to uddannelser jo også. Skiftende arbejdstider - det er der dælme mange erhverv der har, både ufaglærte og højtuddannede. 

Måske er det pga. de her OK18 tider, men ja, der er godt nok forskel på arbejdspladser og ansættelseskontrakter kan man se.

Jo, men meget er uklart, når det er den udbetalte løn, du har bedt om, for fradrag har jo meget at sige. Og dem, der har to uddannelser, men kun gør brug af den ene, skal jo ikke præmieres for at have kostet samfundet to gange studier og ditto S.U. 

Jeg har godt 21.000 udbetalt - lærer på højeste løntrin - men oveni får jeg ca. 6000 i pension hver måned, og det er også relevant at regne med. Jeg synes, min løn er fair. Når det er sagt, så tjener min mand mindre end jeg - han er faglært maskinarbejder - og han har trods alt været på arbejdsmarkedet ti år længere end jeg og har en krop, der bærer præg af mange års hårdt, fysisk arbejde. Så mens jeg gik i gymnasiet, holdt et par sabbatår og efterfølgende læste i fire år, har han betalt skat og knoklet på jobbet, og jeg kan godt tænke, det er skævt, at han får mindre end mig. Han havde slet ikke de boglige evner til at læse til fx lærer eller læge, men er en hammerdygtig håndværker. 

Så jeg er lidt splittet - jeg synes absolut, man skal have noget igen for at studere i op til mange år, men det må ikke blive så usselt at være fx håndværker, at ingen vælger at gå den vej.  

Anmeld Citér

31. marts 2018

Anonym

Jeg er uddannet ergoterapeut og arbejder som visitator. Har ca. 22.000 udbetalt. 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Anonym

Pædagog - 15000 på 32 timer.

Min mand ca 45-50000

Anmeld Citér

31. marts 2018

Anonym

Jeg er sygeplejerske og får ca 20.000 kr udbetalt. Det er for 32 timer, er kommunalt ansat. Arbejder tæt på hver 2. Weekend (5 ud af 12) og i gennemsnit 1 aftenvagt om ugen.

Anmeld Citér

1. april 2018

Anonym

15.095kr Om måneden - pædagog 30 timer 

Anmeld Citér

1. april 2018

fnuggi

gør rent og har mellem 34- 40 timer og  får mellem 13,500 - 19,500 

Anmeld Citér

1. april 2018

Anonym

Jeg er kontorassistent, har været uddannet i 18 år. Er ansat i det private og har udbetalt 16.500. Arbejder 37 timer i ugen. 

Min mand er produktions ansvarlig, uddannet maskinsnedker. Har været uddannet i 20 år. Har udbetalt 18.000. Han har dog en del overarbejde, så der Bliver ofte udbetalt mellem 7-10.000 mere, men det er jo ikke uden omkostninger, for han ser så ikke familien ret meget!

vi har ikke så stort fradrag, da vi ikke rigtig har nogle fradrag, kun en smule til realkredit. 

Jeg ville meget gerne være på 32 timer, men det har vi slet ikke råd til! 

Anmeld Citér

1. april 2018

Lucky05

Jeg er sygeplejerske og får ca 20.000 kr udbetalt. Det er for 32 timer, er kommunalt ansat. Arbejder tæt på hver 2. Weekend (5 ud af 12) og i gennemsnit 1 aftenvagt om ugen.

Er lønnen som sygeplejerske højere i det kommunale, end i det regionale?? :-)

må jeg spørge hvad din løn er før skat? Og hvor meget erfaring du har? 

Anmeld Citér

1. april 2018

Anonym

Jeg får TAF pga mine drenges handicap - og udbetalt har jeg knap 11.000 om mdr.

min kæreste arbejder på BHJ, han har udbetalt 26.000 om mdr ( han arbejder så også gerne 70-80 timer om ugen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.