Anonym skriver:
Jeg synes det er vildt så stor forskel der er på lønningerne 
Jeg er med på at man uddanner sig forskelligt og måske derfor har været en del år på SU. Men det har de der har afsluttet to uddannelser jo også. Skiftende arbejdstider - det er der dælme mange erhverv der har, både ufaglærte og højtuddannede.
Måske er det pga. de her OK18 tider, men ja, der er godt nok forskel på arbejdspladser og ansættelseskontrakter kan man se.
Jo, men meget er uklart, når det er den udbetalte løn, du har bedt om, for fradrag har jo meget at sige. Og dem, der har to uddannelser, men kun gør brug af den ene, skal jo ikke præmieres for at have kostet samfundet to gange studier og ditto S.U.
Jeg har godt 21.000 udbetalt - lærer på højeste løntrin - men oveni får jeg ca. 6000 i pension hver måned, og det er også relevant at regne med. Jeg synes, min løn er fair. Når det er sagt, så tjener min mand mindre end jeg - han er faglært maskinarbejder - og han har trods alt været på arbejdsmarkedet ti år længere end jeg og har en krop, der bærer præg af mange års hårdt, fysisk arbejde. Så mens jeg gik i gymnasiet, holdt et par sabbatår og efterfølgende læste i fire år, har han betalt skat og knoklet på jobbet, og jeg kan godt tænke, det er skævt, at han får mindre end mig. Han havde slet ikke de boglige evner til at læse til fx lærer eller læge, men er en hammerdygtig håndværker.
Så jeg er lidt splittet - jeg synes absolut, man skal have noget igen for at studere i op til mange år, men det må ikke blive så usselt at være fx håndværker, at ingen vælger at gå den vej.
Anmeld
Citér