Er jeg en uansvarlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2018

Kurt_H

Anonym skriver:

Nu kender jeg INGEN par hvor faren sætter ALT på.

Pause fordi der er kommet en baby til. 

Der er stadig plads til :

Frisør 

Ekstra timer på jobbet 

En kamp hist og her. 

Måske en herre frokost i klubben fordi de har visse traditioner.

Så hvorfor sulan skulle du ikke også kunne. Negle og frisør ville ikke være min priotet.

Men kan godt følge dig i at et par timer hist og her alene er lækkert.  

Jeg er selv aftenvagt uhh ville nogen sige.  Men min kæreste ville ALDRIG havde haft det forhold til ungerne som han har Idag hvis han ikke havde haft de aftner alene sammen med dem.  Det siger han også selv.  

Hvad ? Smager jeg lidt old-school snak om kønsrollerne ?

Nå ja, begrebet "Hønemor" kom jo ikke uden grund

Og i nyere tid har vi jo fået "Curling forældre", så uansvarlighed har ikke så meget plads i historisk forstand, heldigvis da, fordi det betyder at børnene ikke lider af omsorgssvigt , men netop får opmærksomhed og omsorg.

At være gode og ansvarlige forældre i et samfund er og bliver en opgave som kræver en god balanceevne

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2018

Anonym

Kurt_H skriver:

Hvad ? Smager jeg lidt old-school snak om kønsrollerne ?

Nå ja, begrebet "Hønemor" kom jo ikke uden grund

Og i nyere tid har vi jo fået "Curling forældre", så uansvarlighed har ikke så meget plads i historisk forstand, heldigvis da, fordi det betyder at børnene ikke lider af omsorgssvigt , men netop får opmærksomhed og omsorg.

At være gode og ansvarlige forældre i et samfund er og bliver en opgave som kræver en god balanceevne

Måske ville mine  " evner " måske havde frataget hans del ;-) 

Dette godt for os begge så at sige ;-) 

Anmeld Citér

4. april 2018

B&J

Her hjemme er far lige så god som Mor og det kan tydelig mærkes idag også selv om vores søn er 8 mor er lige så god som far, det er så dejligt

nyd lidt alene tid det er sundt 

Anmeld Citér

4. april 2018

Anonym

Hej kære jer

Jeg har en datter på knap syv uger og jeg er kommet meget i tvivl om noget:

Mine kollegaer og jeg startede en tradition med at vi tager ud og bowler og spiser sammen regelmæssigt. Første gang var i november og anden gang skulle være i februar. Dog fødte jeg dagen før og kunne naturligvis ikke deltage. Nu er der arrangeret en ny tur og jeg vil rigtig gerne med - far "passer" selvfølgelig vores datter og det har jeg fuld tillid til, MEN mit dilemma er:

I går havde far hende et par timer mens jeg fik lavet negle. I morgen har mormor/morfar hende mens jeg får farvet hår og på næste lørdag ville far skulle tage hende igen.. Er jeg uansvarlig fordi min datter ikke kun er hos mig? Plus nu begynder jeg i Fitness og det vil formentlig betyde at far er alene med hende et par timer hver aften!

Hvad tænker I? Please ikke døm mig!

Vh

Med min først havde jeg 4 konkurrence heste. De rider jo ikke sig selv, så her var det simpelthen en nødvendighed at far tog hende. Hun var tilmed flaskebarn og far “passede” hende lige så meget som jeg.  

Hun overlevede heldigvis på mirakuløsvis, at jeg ikke var der til rådighed med babserne 24/7 - og på fredag bliver hun 7 og klarer sig udemærket i alle henseender..   

Så gør hvad du føler er bedst på dig - så længe der er mad, tryghed og kærlighed, så klarer baby sig ganske fint uden dig nogle timer... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.