Hej kære jer
Jeg har en datter på knap syv uger og jeg er kommet meget i tvivl om noget:
Mine kollegaer og jeg startede en tradition med at vi tager ud og bowler og spiser sammen regelmæssigt. Første gang var i november og anden gang skulle være i februar. Dog fødte jeg dagen før og kunne naturligvis ikke deltage. Nu er der arrangeret en ny tur og jeg vil rigtig gerne med - far "passer" selvfølgelig vores datter og det har jeg fuld tillid til, MEN mit dilemma er:
I går havde far hende et par timer mens jeg fik lavet negle. I morgen har mormor/morfar hende mens jeg får farvet hår og på næste lørdag ville far skulle tage hende igen.. Er jeg uansvarlig fordi min datter ikke kun er hos mig? Plus nu begynder jeg i Fitness og det vil formentlig betyde at far er alene med hende et par timer hver aften!
Hvad tænker I? Please ikke døm mig!
Vh
Det mest tankevækkende ved dit indlæg er "please, ikke døm mig" efterfulgt af, du omtaler at "far passer". Jeg bliver helt trist over begge dele.
Mænd passer ikke deres egne børn. De yder omsorg for/er sammen med/hygger sig med/cirka alt andet end at de "passer". Så selvfølgelig kan barnets far yde omsorg for jeres fælles barn mens du er ude. Når barnet ikke er ældre, er der noget praktisk omkring mad men jeg antager, du ikke ammer (qua du har fået farvet hår).
Hverken negle, hår eller bowling er jo flerdages-arrangementer. Om du vil prioritere at være væk flere timet hver aften, det ved kun du, om det vil fungere i praksis. Så det er jo kun din egen mavefølelse, der kan råde dig. Vil du sidde og tude og savne gennem middagen med kollegaerne - så bliver hjemme. Er du mega træt på dagen - så bliver hjemme. Glæder du dig til at tage afsted - så afsted med dig.
Naturligvis er du ikke en dårlig mor fordi, du er væk nogle timer, får energi, lader op med noget, du har glædet dig til.
Jeg håber, for din egen skyld, at du finder en tro på dig selv i din måde at være mor på
.
Vh.