Er jeg en uansvarlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.685 visninger
23 svar
43 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej kære jer

Jeg har en datter på knap syv uger og jeg er kommet meget i tvivl om noget:

Mine kollegaer og jeg startede en tradition med at vi tager ud og bowler og spiser sammen regelmæssigt. Første gang var i november og anden gang skulle være i februar. Dog fødte jeg dagen før og kunne naturligvis ikke deltage. Nu er der arrangeret en ny tur og jeg vil rigtig gerne med - far "passer" selvfølgelig vores datter og det har jeg fuld tillid til, MEN mit dilemma er:

I går havde far hende et par timer mens jeg fik lavet negle. I morgen har mormor/morfar hende mens jeg får farvet hår og på næste lørdag ville far skulle tage hende igen.. Er jeg uansvarlig fordi min datter ikke kun er hos mig? Plus nu begynder jeg i Fitness og det vil formentlig betyde at far er alene med hende et par timer hver aften!

Hvad tænker I? Please ikke døm mig!

Vh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2018

serinasmor

Jeg ville ikke personligt kunne 

Men hvis det er DIN måde at få mortid på, og du har behov for opladning, så hvorfor ikke. Især hvis far har fuldt styr på det og I begge lytter til babys behov. 

Hvis du reelt ikke har behov for opladning endnu, ville jeg vente  

Anmeld Citér

27. marts 2018

1977

Profilbillede for 1977

Jeg tænker at mor OG far er de primære personeR.  Om det er den ene eller den anden kan gå ud på et  Ansvaret for bettemus er det samme. 

Anmeld Citér

27. marts 2018

Anonym

Jeg havde det lidt ligesom dig med mit barn, jeg elsker mit barn men at far også godt kan passe synes jeg selv var pisse vigtigt - for både mor og far har brug for at lade op. Vi skiftede til at gå i fitnesscenter hver anden aften. Det fungerede super herhjemme. 

Anmeld Citér

27. marts 2018

Anonym

Selvfølgelig er du ikke det.

Du jo stadig dig,selv om du er blevet mor.

Jeg har også altid meget hurtigt, fortaget mig ting uden baby.

Det der ingen af dem,der har taget skade af.

Og din datter er jo sammen med hendes far.

Anmeld Citér

27. marts 2018

Bananaalice

næ, slet ikke. Min datter er lidt over 3 uger, og jeg har gjort disse itng uden hende: Været ved lægen, været ved optiker, været ude og se på brudekjole, været til bryllupsarrangement i kirken hvor hun så blev passet af min mor, og kørt min syge svigerinde hjem (det tog en time og et kvarter frem og tilbage), og min datter har ikke manglet mig overhovedet, så længe hendes basale behov bliver opfyldt.

Folk flipper sådan ud indimellem over hvad man kan tillade sig.

Du skal også lytte til når nogen siger "vi har ikke haft behov for pasning" så mener de det sådan, De har ikke været inviteret ud til noget, eller skullet noget særligt de ikke kunne tage barn med til. 

Anmeld Citér

27. marts 2018

HvidSne

Jeg tænker, det lyder sundt for dig at få lidt alenetid, sundt for far og bedsteforældre at få lidt kvalitetstid med den lille, og sundt for den lille, at der er mennesker omkring hende, som elsker hende og varetager hendes behov.

Anmeld Citér

27. marts 2018

Soonmom

Far er lige så god som mor, så det tæller ikke som en pasning at far har baby efter min menning. 

Dog er jeg mere bekymret for at få ordnet negle og farvet hår hvis du ammer?

Og så ville jeg personligt ikke prioterer på den måde, men en dårlig mor bliver man ikke af det

Anmeld Citér

27. marts 2018

Mom of Two

Selvfølgelig er du ikke en dårlig mor. Du efterlader baby i trygge omgivelser hos far, der er mindst lige så vigtig i barnets liv som du er. 

Og fordi flere skriver at de ikke ville kunne gøre det, betyder det ikke at de er bedre mødre end dig. Alle har forskellige behov. Nogle mødre har behov for at sidde og kigge på deres baby konstant, mens andre har behov for stadig at være andet end kun mor - Og begge dele er helt okay, så længe man er tro mod sig selv.

Anmeld Citér

27. marts 2018

Babilooo

Det lyder fint.

jeg ville dog ikke gøre det til en vane at bruge flere timer væk hver dag pga fitness. Når du skal arbejde Og har hende i institution er tiden meget dyrebar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.