Børnehavebørn med briller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2018

Carina:-)

Jeg fik i bh ,og hadede det - men det er jo også 1000 år siden og dengang var det åbenbart noget af  det særeste et barn kunne komme ud for .

I dag er det heldigvis ikke længere noget uha uha at få briller som barn. 

Flere i mine drenges bh grp har briller - en pige og 2 drenge og ikke en har kommenteret det. 

Jeg er ikke i bh hele tiden ,så ved self ikke om de piller dem af osv- men de virker nu som om de er ret ligeglade med de briller 

Jeg  ved fra den ene drengs mor som er et aktivt barn  .At de valgte med sådan nogle elastik holdere ( hedder det det? ) for de sidder meget bedre fast om ørene så han kan hænge med hovedet nedad i et træ uden at de falder af.

Når du selv har haft den oplevelse med mobning i skolen ,kan jeg godt forstå du får en træls følelse ved tanken om briller til dit barn.

Men jeg tror ikke du skal være bekymret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2018

(august)

Ingen har mine har briller, men i hver af deres børnehavegrupper har der været nogen som fik briller. 

Det resulterede i at alle på stuen lavede briller (ud af pap) også den dag barnet kom og havde fået briller havde alle “briller” på inkl deres “fri fra mopperi bamser” også holdt de brillefest. Der var gjort ekstra ud af deres frokost også fik de vist popcorn, boller, frugt og saftevand til deres frugt. 

Har ikke hørt om noget drilleri eller lign pga briller og børnene inkl de voksne har været gode til det med at man bliver træt af at have briller på i starten. 

Anmeld Citér

21. marts 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Vores datter har briller på i børnehaven og fik det allerede i dagplejen. Der har aldrig været nogle drillerier pga. brillerne. Fra starten var hun det eneste barn med briller, men nu er der 2 andre, og det har aldrig været noget, de andre børn har sagt noget negativt til. Flere af dem har gerne villet prøve brillerne og har også fået lov. 

Vi har valgt at købe ved Smarteyes. Vi var først hos Louis Nielsen og fik en super service og købte også et par fine briller der, men de var ikke gode til et vildt børnehavebarn. Vores datter sidder ikke stille ret længe af gangen, og brillerne sad ikke godt efter lidt leg, da de ikke havde gummiforlængere bag ørerne, som dem hun har nu. De rykker sig ikke selv når hun hænger på hovedet fra klatrestativet. Hun har selv valgt brillerne, som kostede 1250, men så er der en forsikring med, så hun får nye briller til 300, hvis (når) de andre går i stykker.

Anmeld Citér

21. marts 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Den børnehave jeg arbejder i er der tre som bruger briller. Den ene fik først briller da han var 4. Han tog dem ikke af eller noget. Han synes selv han ser bedre med dem på. Og ingen af børnene blev drillet. De fleste børn vil bare have lov til at prøve dem

og jeg er enig - børn med briller ser super søde ud

Anmeld Citér

21. marts 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tusind tak for alle jeres svar! Hvor er det rart at I gider at dele ud af jeres erfaringer!

Vi gik fra øjenlægen med besked om at min datter IKKE skal have briller. - Ikke endnu i hvert fald. Hun er en lille smule langsynet, og har en lille smule allergi, men det er ikke noget der skal gøres noget ved lige nu, da hun stadig kan nå at vokse fra det. Dog skal hun tjekkes igen om et års tid, men det tager vi jo bare når den tid kommer.

Igen, tusind, tusind tak for jeres svar! Det var dejligt at læse, og gav en del ro på for mig 

Anmeld Citér

23. marts 2018

Anonym

Min søster havde briller i børnehaven, og det eneste jeg husker fra den tid, var at de ret tit blev ødelagt. Så en god forsikring på brillerne er nok meget smart  

Husker både at de blev gravet ned i sandkassen, kørt over af en cykel og knækket bevist fordi hun skulle se om de nye også kunne sige knæk.

Tror ikke at så små børn ser samme skønhedsmæssige udfordring i briller, som ældre børn gør. De mobber ikke på sådan et grundlag. Så på det punkt vil jeg tro det er nemmere at få dem til at acceptere brillerne tidligt, fremfor når de er startet i skole.

Anmeld Citér

29. marts 2018

Kurt_H

MummiT skriver:

Jer der har børn, der har fået briller mens de gik i børnehave. Vil I ikke dele lidt ud af jeres erfaringer?

Har i dag været hos øjenlæge med min datter (4 år til sommer), og fik at vide at hun har ca 60% syn på begge øjne. Vi skal derind igen i morgen tidlig, og får at vide der om hun reelt skal have briller.

Men puh altså, kan mærke at jeg har brug for at vide lidt om hvordan det egentlig er med et så lille barn med briller? Piller de dem af hele tiden? Hvordan har jeres børn taget det at få briller?

- Jeg har selv briller, men var en del ældre da jeg fik dem, og for mig var det en rigtig svær ting at få briller, da jeg generelt havde en svær skolegang med mobning, og allerede havde togskinner.
I dag har jeg dog intet problem med dem overhovedet.

pft!

Din datter lever i en betydelig bedre tid end Sonja fra Saxogade. Nu er det ikke nødvendigt længere at bruge store uhåndterlige brillestel med indbygget mega glas...

Nej, du kan få de mest smarte og lækre briller som gør de andre grønne af misundelse, hvis det var dét man ville.

Vi havde et 4½ år barn på mit arbejde som skulle have briller, så vi oplyste og informerede de andre børn om dét at have briller samt grunden derfor. Der har aldrig været én dag hvor der var nogen som drillede barnet pga. brillerne !

Barnet fik nemlig nogle briller som gav barnet et naturligt udseende, fordi barnet selv var med til at vælge blandt de muligheder der er. Personalet fik god tid til at informere de andre børn, så alle så frem til den dag at barnet kom i børnehave med sine briller på.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.