Børnehavebørn med briller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.011 visninger
16 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. marts 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jer der har børn, der har fået briller mens de gik i børnehave. Vil I ikke dele lidt ud af jeres erfaringer?

Har i dag været hos øjenlæge med min datter (4 år til sommer), og fik at vide at hun har ca 60% syn på begge øjne. Vi skal derind igen i morgen tidlig, og får at vide der om hun reelt skal have briller.

Men puh altså, kan mærke at jeg har brug for at vide lidt om hvordan det egentlig er med et så lille barn med briller? Piller de dem af hele tiden? Hvordan har jeres børn taget det at få briller?

- Jeg har selv briller, men var en del ældre da jeg fik dem, og for mig var det en rigtig svær ting at få briller, da jeg generelt havde en svær skolegang med mobning, og allerede havde togskinner.
I dag har jeg dog intet problem med dem overhovedet.

pft!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2018

Anonym

Jeg har ikke erfaring med det, men vil bare lige sige  at jeg godt kan forstå du ikke har det rart med det. 

Og i samme åndedræt vil jeg også sige, at jeg synes små børn med briller, er noget af det mest nuttet i hele verden

Anmeld Citér

20. marts 2018

Mamacita til 2 piger

Vores datter fik briller i børnehaven og ELSKER dem. Hun fik 2 par i forskelligefarver og de handre børn var herre misundelige. 

Nu går hun i skole og der er 3-4 poger der har briller i klassen.  

Anmeld Citér

20. marts 2018

MamaGulloev

Anonym skriver:

Jeg har ikke erfaring med det, men vil bare lige sige  at jeg godt kan forstå du ikke har det rart med det. 

Og i samme åndedræt vil jeg også sige, at jeg synes små børn med briller, er noget af det mest nuttet i hele verden

Min søster synes også det er vildt nuttet, så hun glæder sig næsten ved tanken om at min datter skal have briller 

Anmeld Citér

20. marts 2018

MamaGulloev

sessen1984 skriver:

Vores datter fik briller i børnehaven og ELSKER dem. Hun fik 2 par i forskelligefarver og de handre børn var herre misundelige. 

Nu går hun i skole og der er 3-4 poger der har briller i klassen.  

Årh hvor fedt at høre! Det var lige sådan noget jeg havde brug for at høre!

Tak for det 

Anmeld Citér

20. marts 2018

FrkGranger

Min var 1,10 da han fik briller...

Han tog dem af hele tiden, og de skulle og skal stadigvæk rettes til ca 1 gang i ugen... og får nye briller 2 gange årligt, da de kommer til at lide af metal træthed...

Han tager dem ikke af andet end når det er nødvendigt, og har nu haft dem i 2 år

Anmeld Citér

20. marts 2018

Misser1989

Min yngste søn fik briller da han lige var fyldt 3 år. Vi tog ham med ud og så på briller, vi var hos alle optiker, men han forelskede sig i et par med disney motiver , og fik dem, selvom mor her helst så at de var neutrale. Men han var så stolt! Han var faktisk godt til at have dem på helt fra start. Men brillerne blev hurtige skæve og blev rettet ofte. Første år havde han 3 par briller fra Louis Nielsen. Efterfølgende har han hvert år fået et par Nike briller, de koster noget mere end dem vi købte hos Louis Nielsen, men holder noget bedre, selvom han stadig kan være lidt hårde ved dem. Han er nu 5 år. Den store har lige fået læsebriller, også fra Nike. Super brille! Vi køber ved synopik, her får man en super service! 

Tror en af grundene til at han var så men at tilvænne til brillerne, var at han selv havde været med til at vælge dem og selv syntes de var det sejeste! 

Vil anbefale at købe ekstra brille når hun er så lille, vi købte to på sammetid, da første brille var ødelagt efter få måneder, da jeg simpelthen ikke havde tid til at få dem rettet 3-4 gange i ugen. Det er heldigvis blevet bedre med tiden, nu er det kun en gang i mdr. Vi får rettet dem. Ellers hvis vi kommer forbi synoptik, han elsker at komme det ind, og ønsker sig ALLE brillerne 

Anmeld Citér

20. marts 2018

God-mor

MummiT skriver:

Jer der har børn, der har fået briller mens de gik i børnehave. Vil I ikke dele lidt ud af jeres erfaringer?

Har i dag været hos øjenlæge med min datter (4 år til sommer), og fik at vide at hun har ca 60% syn på begge øjne. Vi skal derind igen i morgen tidlig, og får at vide der om hun reelt skal have briller.

Men puh altså, kan mærke at jeg har brug for at vide lidt om hvordan det egentlig er med et så lille barn med briller? Piller de dem af hele tiden? Hvordan har jeres børn taget det at få briller?

- Jeg har selv briller, men var en del ældre da jeg fik dem, og for mig var det en rigtig svær ting at få briller, da jeg generelt havde en svær skolegang med mobning, og allerede havde togskinner.
I dag har jeg dog intet problem med dem overhovedet.

pft!

Min venindes datter på 5 år har briller og fik det for et års tid siden og der gik lige en lille uge og så havde hun allerede vendt sig til dem Jeg tænker at din datter er stor nok til at ville forstå vigtigheden af at hun bruger dem og ikke tager dem af hele tiden, men jeg tænker samtidig at hun skal have lov at vende sig til dem og i starten kunne lægge dem fra sig nogle gange om dagen, hvis hun har behov for det

Jeg er sikker på at din datter bliver så fin med briller. Kan godt forstå du er nervøs omkring om hun vil opleve drillerier, men min venindes datter er aldrig blevet drillet med det. Det vigtigste er bare at du (som du helt sikkert vil gøre) bekræfter hende i hvor sejt og smuk hun er også med briller  Tal det op som noget super sejt

Anmeld Citér

20. marts 2018

Miti's mama

Ikke selv, men min venindes to drenge fik briller ved 3 års alderen. De fik selv lov til at vælge stellet, og det gjorde det meget nemmere. De går altid med brillerne.

Anmeld Citér

21. marts 2018

Karina84

Min store fik da han var 5 (og altså havde et år tilbage i børnehaven) og den lille var 4.

Det er gået SÅ fint! 

Min store dreng er en forsigtig dreng, der er rigtig god til at passe på dem. Nu går han i skole og er de i hallen og tumle og spille bold, tager han dem ofte af og giver dem til en pædagog eller lærer. Det samme gjorde han faktisk i børnehaven, hvis de var i tumle-salen og det var på eget initiativ.

Lillesøster er der noget mere gang i, men hun har også været rigtig dygtig til at passe på dem. Vi har ikke skiftet dem endnu og hun har dem på hele dagen i BH. Når hun kommer hjem og er træt, tager hun dem af, så hun bedre kan ligge og måske tage en lille lur eller bare slappe af.

Ingen af dem har hørt noget for det. I Sebastians klasse, har der været lidt nysgerrighed omkring det, men det har været fra børn der måske ikke lige har været vant til at se børn som dem selv, med briller på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.