Eksperthjælp: Mange positive test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
0 svar
0 synes godt om
20. marts

Karen Bøhrnsen

Hej Karen

Jeg skriver da jeg er meget i tvivl om hvad der sker i min krop!
Jeg stoppede med mine p-piller i december, men henblik på at blive gravid, intet hast, det skulle bare ske når det skete..
Jeg havde sidste menstruation 31 januar, og i slutningen af februar begynder jeg at få lidt ømme bryster, og murren i maven, der føltes lidt som milde menstruations smerter, men alligevel anderledes!
Der var dog 6 dage til forventet menstruation, men valgte at tage en test tidlig graviditetstest, som til min store overraskelse viste svagt postitiv. Jeg tog endnu en test næste morgen som viste det samme, og tog så de næste 6 dage omkring 7 test, fra 3 forskellige mærker, fordi jeg ville være 100% sikker, brugte RFSU, Valmed, og Clearblue, og alle 7 test viste svagt positiv.
Jeg troede jo så at jeg var gravid, men får så min menstruation på forventet menstruations dag, og bliver noget så skuffet, jeg tager en ny test som stadig viser positiv, og noget tydligere positiv end de andre, næste dag bløder jeg stadig og tager en test mere kl. 6 om morgenen, og en mere kl. 9, og de viste begge svagt positiv, men ikke til at tage fejl af.
Jeg får så en tid ved lægen, og min test ved lægen er så negativ, og bliver jo selvfølgelig skuffet.
Jeg viser hende billeder af alle mine test, og hun kan jo godt se at de er positive, og jeg har alle tegn på at være gravid, men hendes test viser negativ, og jeg har menstruation, så får afvide at jeg ikke er gravid.
Jeg læser dog på nettet at lægens test ikke er særlig sensitiv i forhold til dem man kan tage derhjemme, og at den først kan måle når man er længere henne.
Får jo så lidt håb igen, da mine test jo aldrig har været tydeligt positive. Min menstruation stopper så på 3 dagen, hvor jeg på 3 dagen stortset ikke har blødt, hvilket er meget underligt da jeg plejer at bløde i mindst 5 dage.
Jeg tager så en test her 2 dage efter jeg har været ved lægen, der desværre er negativ....
Og nu er mit spørgsmål så - hvad sker der med min krop?
Jeg er så i tvivl om hvad jeg skal tro. Har jeg været gravid, og evt mistet det? Eller er der en chance for at jeg stadig er gravid, eller har jeg aldrig været gravid, og så har de 10 test vist falsk positiv?

Håber ikke det er alt for umuligt at forstå...

Hilsen den meget forvirrede.

Karens svar

Kære Forvirrede

Tak for dit indlæg.

I mine øjne ligner det, du har været gravid med alle de positive test, du skriver om, men desværre også har mistet det befrugtede æg igen.

Det sker faktisk ret hyppigt, fordi der enten går kludder i hormononerne eller ganske enkelt fordi, at ægget ikke er levedygtigt. En naturlig selektion fra naturens side, der sikrer at langt de fleste børn, der kommer ud af befrugtning og graviditet, er sunde raske og levedygtige børn.

Fortsat held og lykke med jeres projekt graviditet

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen
Jordemoder,
like facebook.com/jordemoder.net

Hvis du har brug for en mere uddybende dialog om helt tidlig graviditet, har du mulighed for at ringe direkte til jordemoder Karen Bøhrnsen - en halv times telefonisk jordemoderkonsultation koster kun 245.- og kan faktureres via mobilpay - så tøv ikke - ring og få en personlig og fortrolig snak med jordemoderen. Ring på mobil 27216882.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.