Hej alle damer.
I har altid været så gode til at komme med råd og erfaring når jeg har oprettet debatter, så nu skriver jeg igen. Beklager at jeg er anonym, jeg har bare lige brug for at skrive uden brugernavn 
Jeg har en datter, som lige er fyldt 10 måneder, sammen med min kæreste. Hun er rigtig, rigtig svær for tiden. Hun vil ikke spise, og bliver sur fordi hun er sulten. Hun vil ikke ud og skriger helt hysterisk i barnevognen indtil hun bliver taget op. Så jeg kan ikke tage hende nogle steder hen i den. Hun vil heller ikke køre i bil, hvis ikke jeg er med på bagsædet.
Egentlig er hun bare "sur" det meste af dagen, sådan hele tiden lidt tvær. Har hun fået spist godt, kan hun godt være i nogenlunde humør i et par timer. Men der er ikke mange smil fra hende og de forkerte ting får hende helt op og ringe. Puslebordet er bare det værste vi kan udsætte hende for, medmindre vi får en leg i gang og kan holde den kørende mens der bliver skiftet lorteble. Ofte lykkes det ikke, og så skriger hun bare.
Er det tigerspringet? har jeres børn været sådan? Hun har altid været "svær" - dvs hun har aldrig været den nemme baby, men altid hende som skreg ude og ikke ville holdes af folk. Men vi har også haft gode perioder, især efter 6 måneders alderen. Der blev hun markant nemmere og sødere. Men de sidste 4-5 uger har været vanvittig hårde.
Det gør mig rigtig ked af det, fordi der er en lille stemme i mit hoved, som fortæller mig at det er min skyld. Fordi jeg sammenligner med med andre og ser folk med nemme, glade, grinende babyer. Og så har jeg sådan en sur baby, der kun er glad hvis tingene bliver gjort på den helt rigtig måde. Hele tiden. Tænk hvis hun bliver ved med at være sådan. Og hvordan skal vores parforhold holde til det! Jeg føler at jeg må gøre noget forkert.
Anmeld
Citér