Jeg blev gravid som 15 årige og fødte som 16 årige. Jeg opdagede det først da jeg var 4 mdr henne, da jeg ikke tog på og i forvejen havde uregelmæssige menstruationer.
da jeg fortalte det til mine forældre, blev de selvfølgelig bekymrede, man sagde at de ville bakke mig op uanset hvad.
i første omgang blev jeg indstillet til en senabort grundet min alder, men dagen før den skulle udføres ( som fødsel) besluttede jeg mig for at beholde barnet.
mine forældre blev utrolig glade for den beslutning.
efter fødslen boede min kæreste og jeg hjemme hos mine forældre i nogle måneder hvorefter vi fik vores egne lejlighed.
sundhedsplejersken kom underligt nok ikke oftere end hos andre nybagte forældre.
jeg har sidenhen taget først en videregående uddannelse og er nu igang med nr 2 videregående uddannelse, har fast arbejde, 3 børn og fortsat samme mand som til vores førstefødte.
det har bestemt været hårdt indimellem at få barn tidligt, men ikke hårdere end ved 2. Og 3. Barn, så jeg fortryder på ingen måde, selvom jeg da ikke vil anbefale andre samme model.
Anmeld
Citér