unge forældre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

32.976 visninger
30 svar
49 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg vil bare lige hører er der nogen herinde som har prøvet at få børn meget tidligt ved 15-19 års alderen?

Og har i lyst til at fortælle jeres historie? Hvordan fortalte i jeres forældre det? Hvordan tog de det? Hvilke andre overvejelser havde i? Hvordan tog omverden det? Håber nogen har lyst til at fortælle jeres historie og svare på mine MANGE spørgsmål!

knus

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej alle

Jeg vil bare lige hører er der nogen herinde som har prøvet at få børn meget tidligt ved 15-19 års alderen?

Og har i lyst til at fortælle jeres historie? Hvordan fortalte i jeres forældre det? Hvordan tog de det? Hvilke andre overvejelser havde i? Hvordan tog omverden det? Håber nogen har lyst til at fortælle jeres historie og svare på mine MANGE spørgsmål!

knus

Jeg var 19 da jeg blev mor. 
Jeg ringede til min mor som det første da jeg stod med den positive test. Hendes svar var at så skulle jeg da have en abort. Det var sådan set svaret fra stort set alle omkring mig. I starten var jeg rigtig meget i tvivl, men jo længere tid der gik, og jo mere jeg snakkede om det (både for og imod) jo mere sikker blev jeg på at jeg ikke ville have en abort. Far ville helst have abort, men sagde også at han ville støtte mig uanset hvad mit valg var. Og vi endte også med at være sammen 1½ år mere, efter jeg opdagede graviditeten. Min mor begyndte at støtte mig da hun indså at jeg virkelig havde besluttet mig, og ikke ville ændre mening. Men det var lidt af en krise i familie, da de helst så at jeg ikke gennemførte graviditeten. Dog varmede hele familien op gennem graviditeten, og da min datter først var født var alle glade for hende. Jeg er 23 nu, og min datter er 3½ år. 

Anmeld Citér

22. februar 2018

Abracadabra

Min mor fik sin første som 17 årig. Helt uplanlagt. Hun fortrød, at hun aldrig fik en videregående uddannelse, og hun fortrød mange gange at få barn med en kæmpe idiot.

Anmeld Citér

22. februar 2018

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hej alle

knus

Jeg var 16 da jeg fik min søn.

Min menstruation udeblev og graviditetstest var negativ, så min mor tog mig med til lægen, fik taget blodprøver etc over 2 mdr uden resultat, blev til sidst henvist til scanning, og var 11 uger henne. 

Jeg valgte at beholde og min mor og stedfar valgte at støtte mig. Jeg var kun 15 da vi fandt ud af det.

Min far blev sur og det samme gjorde svigerfamilien, svigerfamilien blødte dog hurtigt op og glædede sig. 

Pga. min alder kom familie afd. på besøg 3 gange om ugen de første 2 mdr og derefter 1 gang hver 14. dag. Da min søn blev 5 mdr blev vi afsluttet i familie afd. 

Har du flere eller andre spørgsmål skal du være velkommen til at skrive. 

Jeg er 23 i dag, og har fået en datter også (var 19 da jeg fik hende).

Anmeld Citér

22. februar 2018

nille

Profilbillede for nille

Jeg blev gravid som 15 årige og fødte som 16 årige. Jeg opdagede det først da jeg var 4 mdr henne, da jeg ikke tog på og i forvejen havde uregelmæssige menstruationer.

da jeg fortalte det til mine forældre, blev de selvfølgelig bekymrede, man sagde at de ville bakke mig op uanset hvad.

i første omgang blev jeg indstillet til en senabort grundet min alder, men dagen før den skulle udføres ( som fødsel) besluttede jeg mig for at beholde barnet.

mine forældre blev utrolig glade for den beslutning.

efter fødslen boede min kæreste og jeg hjemme hos mine forældre i nogle måneder hvorefter vi fik vores egne lejlighed.

sundhedsplejersken kom underligt nok ikke oftere end hos andre nybagte forældre.

jeg har sidenhen taget først en videregående uddannelse og er nu igang med nr 2 videregående uddannelse, har fast arbejde, 3 børn og fortsat samme mand som til vores førstefødte.

det har bestemt været hårdt indimellem at få barn tidligt, men ikke hårdere end ved 2. Og 3. Barn, så jeg fortryder på ingen måde, selvom jeg da ikke vil anbefale andre samme model.

Anmeld Citér

22. februar 2018

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg var 16 da jeg fik min søn.

Min menstruation udeblev og graviditetstest var negativ, så min mor tog mig med til lægen, fik taget blodprøver etc over 2 mdr uden resultat, blev til sidst henvist til scanning, og var 11 uger henne. 

Jeg valgte at beholde og min mor og stedfar valgte at støtte mig. Jeg var kun 15 da vi fandt ud af det.

Min far blev sur og det samme gjorde svigerfamilien, svigerfamilien blødte dog hurtigt op og glædede sig. 

Pga. min alder kom familie afd. på besøg 3 gange om ugen de første 2 mdr og derefter 1 gang hver 14. dag. Da min søn blev 5 mdr blev vi afsluttet i familie afd. 

Har du flere eller andre spørgsmål skal du være velkommen til at skrive. 

Jeg er 23 i dag, og har fået en datter også (var 19 da jeg fik hende).

Tak for dit svar, må jeg spørge hvor du boede? Og hvor længe du evt boede hjemme?

Anmeld Citér

22. februar 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar, er meget glad for at i har taget jer tid til at svare

Anmeld Citér

23. februar 2018

Anonym

Abracadabra skriver:

Min mor fik sin første som 17 årig. Helt uplanlagt. Hun fortrød, at hun aldrig fik en videregående uddannelse, og hun fortrød mange gange at få barn med en kæmpe idiot.

Men havde det faktum at hun aldrig fik en videregående uddannelse, egentlig noget at gøre med at hun blev ung mor? Jeg spørger fordi jeg selv havde samme alder og har en videregående uddannelse og det kender jeg ligeledes mange andre der har. 

Anmeld Citér

23. februar 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Men havde det faktum at hun aldrig fik en videregående uddannelse, egentlig noget at gøre med at hun blev ung mor? Jeg spørger fordi jeg selv havde samme alder og har en videregående uddannelse og det kender jeg ligeledes mange andre der har. 

Ja, der er da klart statistik, der taler for, at jo yngre kvinden er ved første barn, jo dårligere uddannet bliver hun. Det er en meget velkendt sammenhæng. Undtagelsen bekræfter ikke reglen - men godt for dig, at du er en undtagelse.

Min mor ville gerne have været jurist. Hun blev lægesekretær. 

Anmeld Citér

23. februar 2018

God-mor

Anonym skriver:

Hej alle

knus

Jeg vil ikke anbefalde at få børn når man er så ung. Jeg blev selv mor første gang da jeg var 22 år. Det syntes jeg var ungt nok. Her 5 år efter har vi fået en lillebror også, og jeg har nydt denne barsel meget mere end den første. Jeg følte mig meget usikker da jeg blot var 22 år, og jeg tror på at en vis livserfaring er god at have når man bliver forældre  15 år det syntes jeg er direkte helt grotesk! 

At blive forældre er ikke let, og det er en udfordring personligt men også for ens parforhold. Min mand og jeg er blevet meget stærkere sammen efter vi har fået børn, men det har krævet noget af os begge når vi har været presset på tiden og søvn. Så tænk dig grundigt om inden du sætter et barn i verden. Det er et råd skrevet i bedste mening. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.