nielsen80 skriver:
Enig i at sammenligningen ikke holder, og synes bestemt også det giver mening såfremt, man har et job, hvor man i et bestemt år ikke kan holde ferie i skoleferierne(det går jo typisk på tur). Men den der med flere tusinde kroner - det er altså muligt at holde ferie uden at tage nogen steder. Det er vi mange, der gør!
Du har ret i, at selvfølgelig kan man holde ferie uden at tage nogle steder, men fordi andre gør det, behøver man jo ikke at gøre det. Rejser og at opleve noget nyt har altid betydet meget for min mand og jeg, og før vi fik børn rejste vi 8-10 gange hvert år, men det er ikke helt så meget nu, efter vi har fået børn. Nu har vi en god økonomi, så det ikke ville forhindre os i at rejse, hvis vi skulle gøre det i skoleferierne til en højere pris, men havde vi ikke den økonomi, ville vi så helt sikkert rejse uden for sæsonen, så vi stadig kunne komme afsted.
Danmark er dejlig, men det betyder bare for meget for os at komme ud og se andet, så at andre holder ferie uden at tage nogle steder enten af lyst eller af økonomiske årsager, kan vi ikke bruge til noget. Vi lever efter, hvad der passer vores familie og ikke, hvordan andre lever.
Om vi vil gøre som andre og holde ferie uden for skoleferierne, har vi endnu ikke besluttet, men det finder vi ud af, når den ældste starter til august, og vi skal til at leve med fastlagte ferieuger. I første omgang har vi allerede bestilt efterårsferien, som bliver i uge 42, og sommerferien bliver selvfølgelig så vores kommende skolebarn er hjemme til skolen starter op
. Herefter må vi se, hvad der sker, men vinterferie holder vi i hvert fald ikke, da min mands knæ ikke kan holde til ski.
Anmeld
Citér