nielsen80 skriver:
læste netop en artikel, der sagde, at over halvdelen af forældre i folkeskolen, tager deres børn ud af skolen for at holde ferie - vist specielt skiferie.
Har ikke selv skolebørn endnu, og ville gerne høre jeres input til den tendens. Er det noget I selv gør? Hvad overvejelser er der bag? Er der nogen som oplever negative konsekvenser ved det - lider fællesskabet, undervisningen eller andet?
Hej,
Jeg har skolebørn, men har endnu ikke taget dem på ferie udenfor skolernes ferie - dog har de haft forlængede weekender.
Jeg tænker umiddelbart, at det er forældrenes ansvar når de tager børnene ud af skolen udenfor ferierne. I ugen op til denne ferie, var der emne uge på vores børns skole, så der ville jeg slet ikke kunne se problemet, for de blev undervist i kroppen og så videre hele ugen, altså ikke fast emner som matematik, dansk osv., og kroppen og sex kan jeg godt tale med mine børn om, så ville ikke have en følelse af, at de gik glip af noget.
Hvis man som familie skal på en længere rejse, så tænker jeg, at børnene kan lære utroligt meget af, at se noget andet end DK og vores kultur. Så umiddelbart kan jeg som sådan ikke se en negativ konsekvens for det enkelte barn, medmindre det handler om mange ferier af en længere varighed hvert år.
Jeg tænker at for en læres planlægning kan det vel godt have en negativ konsekvens, hvis ens klasse altid mangler en elev eller flere, af hensyn til planlægning af undervisningen.
Anmeld
Citér