Pigenavn mynthe + mellemnavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Mynte Elise 

mynte oOlivia 

mynte petrea

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2018

Newsence

Tror du skal forsøge at udvide dit perspektiv. 

Jeres barn skal jo ikke hedde noget den ene af jer ikke kan li uanset hvor meget den anden så elsker det. 

At droppe mellemnavnet ville jeg passe på med. Alle mine søskende har mellemnavnet men jeg har ikke. De kunne ikke blive enige.. præcis som jer. Men da jeg var mindre følte jeg mig bare ikke lige så særlig som de andre fordi jeg havde jo ikke et ekstra navn. 

Hvis du nu siger til dig selv at det altså ikke bliver hverken dit eller hans navn punktum og så begraver den mentalt kan det jo være at der åbner sig muligheder op. Lige pt vil ingen navne være gode nok fordi du har sat dig fast. 

Personligt ville jeg have valgt Johanne fordi: du skriver at du elsker navnet, du skriver I var enige om navnet. Så hvorfor ikke det som mellem navn?

Alternativt kunne I jo søge på nettet efter navne der minder om din datters mellemnavn, så der var noget lighed. Eller noget med betydningen af et givent navn, så det ikke var selve navnet men betydningen.. 

Og så behøver navnene jo ikke passe perfekt sammen med mindre I i det daglige bruger begge navne. Så er det jo bare et ekstra navn. Vores børn hedder noget meget atypisk til fornavn og så meget traditionelt til mellemnavn fordi mellemnavnet er efter mine forældre: Shila Majbritt og Milo Erling. Kan bestemt ikke li navnet Erling men elsker det det repræsentere så derfor betyder det ikke så meget og han bliver jo bare kaldt Milo 

Til slut må jeg lige spørge: hvad skal det betyde at din mand ikke skal bestemme hver gang? Hvis han kommer med et brand godt navn er det vel ligemeget om han fandt det eller om du gjorde? 

Anmeld Citér

5. februar 2018

Mor til F

Mynthe Marie

Mynthe Sofie

Mynthe Caroline

Anmeld Citér

5. februar 2018

Camellia

Mynthe Sophia 

Anmeld Citér

5. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Åh jeg blev helt solgt til forslaget om mynthe Elise! 

Og ellers synes jeg altså sagtens i kan vælge Johanne! Elsker elsker elsker det navn! Og spm en anden siger, det bliver et mellemnavn og ikke et dobbeltnavn, så det behøver jo ikke klinge på samme måde som er dobbeltnavn. Det synes jeg heller ikke jeres thilde sørine gør, men det er da super fint som navn og mellemnavn.

Anmeld Citér

5. februar 2018

Huldrekvinde

Lol, jeg kender en Mercedes, der har en datter ved navn Mynte. 

Jeg synes bestemt ikke, de to navne passer sammen, og da slet ikke i sammenhæng med Thilde Sørine. Men jeg synes helt klart, det ville være pænt, hvis de begge havde dobbeltnavn, - med et mere gammeldags navn som nummer to.

Agnete?

Elvira?

Anmeld Citér

5. februar 2018

Smusen

Profilbillede for Smusen
HVPigen skriver:

Manden og mig venter os endnu en lille pige om små 4 uger . 

Navnet er bestemt som er Mynthe . Storesøster har et mellemnavn og det vil jeg også have lillesøster får. 

Mynthe er noget min datter har bestemt og den er vi begge fast besluttet på. 

Meb hvad kan vi vælge som mellemnavn ? Storesøster hedder Sørine som mellemnavn så det må gerne være lidt gammelt . 

Min mand vil have hun skal hedde Mynthe Johanne da vi begge havde snakket om Johanne som fornavn men jeg er slet ikke vild med navnet . 

Jeg er selv kæmpe tilhænger af mynthe Mercedes men han går på INGEN måde med til det 

Jeg kender en Mynthe Valentine. 

Anmeld Citér

5. februar 2018

Lisette W

Mynthe Rasmine eller Mynthe Wilhelmina

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.