Kørekort en nødvendighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.934 visninger
30 svar
7 synes godt om
3. februar 2018

Perle1

Hej, sagen er den, at jeg lige pt. ikke er i den bedste økonomiske situation. Jeg er lige flyttet i lejelighed.

Jeg har næsten besluttet mig for, at starte forfra på at tage mit kørekort. Jeg har haft utrolig dårlig oplevelse, og har nærmest fået angst efterfølgende ved tanken om kørekortet..

Jeg dumpede en køreprøve i december måned, og da udløb min teoriprøve  desværre også. Jeg har haft lidt pause undervejs grundet økonomisk pres, og forældre der ikke kunne hjælpe. 

Så jeg skal til en ny teoriprøve og bestå, før jeg kan fortsætte og forhåbentlig bestå en næste prøve.

Der er flere der har spurgt, hvornår jeg dog får mit kort.

Men ja, jeg har termin til juni. Jeg ved at det efterfølgende nok bliver noget nær umuligt at være på barsel og skulle tage kørekort.

Nogle der har erfaring med, at man sagtens kan klare de første par år som forælder uden kørekort? Min kæreste har så godt nok både kørekort og bil.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2018

Nybruger2021

Jeg vil anbefale dig at tage det nu, du får kkke den samme tid som du har nu

Det skal nok gå, og du skal nok bestå! Hepper på dig

Anmeld Citér

3. februar 2018

Perle1

mine2prinsesser skriver:

Jeg vil anbefale dig at tage det nu, du får kkke den samme tid som du har nu

Det skal nok gå, og du skal nok bestå! Hepper på dig

Det har du ret i, angående tiden. Den er jo knap med en lille søn.

Jeg kontakter den lokale køreskole her i byen, og må ellers bare klø på 

Anmeld Citér

3. februar 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg fik først kørekort sidste år, og min datter er 3.. 

det kommer jo også an på hvor du bor. Om kørekort er en nødvendighed.

Dog vil jeg råde dig at tage kørekortet inden barnet kommer, da det kan være super hårdt at tage det, når man har små børn. 

Sørg for at få en ordentlig kørelærer, som du har kemi med. Jeg havde en kørelærer, som ikke havde forståelse for, at jeg var bange for at køre. Han gjorde det faktisk værre.

Anmeld Citér

3. februar 2018

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg har en søn på lige knap to år, er snart højgravid med lillebror, og har selv for kort tid siden fået kørekort og bil. Min mand har ikke kørekort, så nu skulle jeg have det (den offentlige transport er desværre ikke tilstrækkelig til vores behov, selv om vi bor i en større by). Jeg synes faktisk ikke at det har været super spændende at tage kortet som gravid. Det har ikke været den letteste graviditet. Meldte mig dog til inden jeg vidste at pb var lykkedes. Overvejede faktisk at holde pause med pb2 fordi at jeg endelig fik mod på at få startet med kortet, fordi at min veninde (der også tog sit sent), lige havde fået hendes og var så glad for det. Så testede jeg jo positivt, og så kastede jeg mig ud i det alligevel selvom jeg var gravid igen.  Nu har jeg jo også en lille en i forvejen, og jeg synes personligt ikke at det har været så galt at tage kortet med ham. Det havde nok ikke fungeret rent praktisk under barslen, men hvis man venter til efter barslen, kan man sagtens få det taget med et relativt lille barn derhjemme.  Held og lykke med det!

Anmeld Citér

4. februar 2018

frkchili

Hvis du ellers bor i byen/tæt på offentlig transport, kan du sagtens klare dig uden kørekort og bil, selvom du har barn. Venter selv mit første barn, og selvom jeg har haft kørekort i 6 år, har jeg absolut ingen planer om at anskaffe mig en bil lige foreløbigt. Det er ikke noget, jeg tror eller forventer bliver et problem overhovedet 

Anmeld Citér

4. februar 2018

Benjamins'mor

Perle1 skriver:

Hej, sagen er den, at jeg lige pt. ikke er i den bedste økonomiske situation. Jeg er lige flyttet i lejelighed.

Jeg har næsten besluttet mig for, at starte forfra på at tage mit kørekort. Jeg har haft utrolig dårlig oplevelse, og har nærmest fået angst efterfølgende ved tanken om kørekortet..

Jeg dumpede en køreprøve i december måned, og da udløb min teoriprøve  desværre også. Jeg har haft lidt pause undervejs grundet økonomisk pres, og forældre der ikke kunne hjælpe. 

Så jeg skal til en ny teoriprøve og bestå, før jeg kan fortsætte og forhåbentlig bestå en næste prøve.

Der er flere der har spurgt, hvornår jeg dog får mit kort.

Men ja, jeg har termin til juni. Jeg ved at det efterfølgende nok bliver noget nær umuligt at være på barsel og skulle tage kørekort.

Nogle der har erfaring med, at man sagtens kan klare de første par år som forælder uden kørekort? Min kæreste har så godt nok både kørekort og bil.. 

Jeg fik først kørekort i november 17, jeg er 23.

Min ældste er lige blevet 7, så det kan man sagtens. 

Anmeld Citér

4. februar 2018

Perle1

frkchili skriver:

Hvis du ellers bor i byen/tæt på offentlig transport, kan du sagtens klare dig uden kørekort og bil, selvom du har barn. Venter selv mit første barn, og selvom jeg har haft kørekort i 6 år, har jeg absolut ingen planer om at anskaffe mig en bil lige foreløbigt. Det er ikke noget, jeg tror eller forventer bliver et problem overhovedet 

Jeg bor meget tæt på stationen :-)  og også byen.så det er ikke fordi, det er svært at komme rundt på cykel eller i bus.

Anmeld Citér

4. februar 2018

Perle1

Lillefis90 skriver:

Jeg fik først kørekort sidste år, og min datter er 3.. 

det kommer jo også an på hvor du bor. Om kørekort er en nødvendighed.

Dog vil jeg råde dig at tage kørekortet inden barnet kommer, da det kan være super hårdt at tage det, når man har små børn. 

Sørg for at få en ordentlig kørelærer, som du har kemi med. Jeg havde en kørelærer, som ikke havde forståelse for, at jeg var bange for at køre. Han gjorde det faktisk værre.

Ih en træls oplevelse. 

Den minder om min, med en kørelærer der slet ikke accepterede, at man havde lidt vanskeligheder og ikke var helt tryg bag rattet.

Anmeld Citér

4. februar 2018

lineog4

Jeg har kørekort og har haft det siden jeg var 18 - men jeg bruger det stort set aldrig og de få gange jeg tager bilen kunne jeg sagtens have valgt det offentlige.

Jeg cykler på arbejde, cyklede ned og hentede og afleverede børn eller gik, går ned til byen, cykler til venner, taget toget til København og andre steder - ja synes faktisk oftere det er langt lettere end med bil (dog absolut ikke billigere). 

Det er min mand der bruger bilen til arbejde, men de 3 mnd jeg havde bilen fordi han var væk valgte jeg stadig at lade bilen stå og tog cyklen.

Så ja man kan sagtens undvære et kørekort, spørgsmålet er bare om det er dumt at spilde det du allerede har lært og ikke gøre det færdigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.