Mor og meget mere skriver:
Er de fleste mødre ikke også “better safe than sorry”? Jeg forstår ikke, hvorfra den informerede beslutning skal komme hvis ikke fra Sundhedsstyrelsen. Hvis/hvilken information tænker du konkret på?
Jeg tænker konkret på studier der undersøger sammenhængen mellem hårfarvning hos ammende kvinder og eventuelle skadevirkninger hos børnene, eller evt. bare et studie der viser hvordan stoffer fra hårfarve udskilles i mælken og i hvilke mængder.
Jeg anfægter Ikke styrelsens holdning, men det indlæg jeg svarede til omtalte den klokkeklare evidens for hårfarves skadelige virkninger i gennem modermælk, jeg stiller bare spørgsmål til den evidens i og med jeg ikke selv har kunnet finde frem til den og styrelsen henviser ikke selv til sine kilder.
Jeg tvivler skam Ikke på vores sundhedsmyndigheder generelt, men synes altid det er rart at kende til de studier anbefalinger baseres på. Jeg undrer mig i samme overbæring over den evidens der ligger til grund for anbefalingen om begrænset brug af kosmetik under amning
Anmeld
Citér