Jeg får ondt i øjnene af at læse noget så uoplyst. Nogle gange kan man med fordel lige orientere sig, kildekritisk, og bruge 2 minutter på at læse, inden man udtaler sig. Der er jo ingen mennesker, der bør sige højt "det er bare en myte" om noget så kemisk som hårfarve.
https://www.sst.dk/da/sundhed-og-livsstil/ernaering/spaedboern/amning# - det tager 2 minutter at læse.
Trådstarter: Hårfarve bliver udskilt, når du ammer. Ingen kan vist give dig det nøjagtige antal dage. Så du skal afgøre med dig selv, om det er det værd (at hårfarven går i modermælken) for at du kan trives med din hårfarve.
Vh.
Jeg forstå helt og holdent at Sundhedsstyrelsen anbefaler at man ikke farver hår når man ammer. Men jeg må også sige, at hvis man skal følge alle anbefalinger og gøre alt til punkt og prikke, kan man ikke lave andet end at bekymre sig om alt, og få stress..
Der er jo en risiko ved alt! - Der er en risiko for at dø, hverdag, men det syntes jeg ikke skal stoppe os i at leve.
Jeg syntes personligt at man skal gøre op med sig selv, om man vil løbe risikoen.
Men helt ærligt, at man får farvet får én gang, kan jeg ikke se noget forkert i.
Vi trives jo ikke allesammen med øko, ikke parfumeret, ikke tilsat noget som helst - diæt, tøj, creme og skønhedsprodukter...
Det kan også blive lidt for fanatisk efter min mening.
Til TS, gør det som du føler er rigtigt, vi skal ikke bestemme hvad du skal gøre, eller ej.
Anmeld
Citér