Vil gerne farve hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.741 visninger
23 svar
24 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar 2018

Anonym trådstarter

Min søn er 4mdr gammel, og jeg er så træt af at ligne en leverpostej. Jeg har haft platinblond hår men har ikk farvet det et år så halvdelen af håret er leverpostej og resten blond/halvgult (da jeg ikke bruger silvershampoo mere)

Jeg ammer, men giver os flaske. En blanding af mme og min egen mælk. Ammer cirka 5 gange dagligt. Det er kun hygge, ikke der han bliver mæt. Jeg pumper ud HVER dag, men spørgsmålet er hvis jeg farver mit hår mørkt hvor mange dage bør jeg så pumpe og kassere?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså jeg ammede af og malkede et par flasker ud, som Thea så fik

Derefter malkede jeg bare et par flasker du, som blev kasseret, og hun så fik de flasker, der var på køl.

Med Alberte ku jeg ik gi flaske, og var nok også lidt mere afslappet, så der ammede jeg bare, når hun var sulten. Vh Stine 

Anmeld Citér

23. januar 2018

Newsence

Der findes hårfarver eller henna tror jeg det hedder du kan bruge selv når du ammer.

det gjorde min veninde her for 14 dage siden 

Anmeld Citér

23. januar 2018

Anonym

Jeg er af den overbevising med at alt skal gøres med måde, men at baby ikke dør af at mor farver hår en gang i mellem. 

Jeg har farvet én gang i graviditeten og skal have farvet nu her igen, baby er 8 uger og jeg fuldammer. Jeg kan ikke holde ud at skulle gå at ligne jeg ved ikke hvad. 

For at være en god mor og en god kone, har jeg også brug for at gøre noget godt for mig selv, så jeg stadig kan føle at jeg ser godt ud. Jeg har stadig brug for at gøre noget ud af mig selv. 

Anmeld Citér

23. januar 2018

Anonym

Hårfarve er i blodet meget, meget længe. Din mælk laves af blodet.

Også Henna...  

Der er dog ikke nogen dokumentation for, at det skader baby  med hårfarvning.

Anmeld Citér

23. januar 2018

Vaya

Sidst jeg var ved frisøren fortalte hun, at man kunne spore kemikalierne i urinen 6-7 dage efter... Men hvordan koncentrationen er de forskellige dage, og hvilke kemikalier det specifikt er, aner jeg intet om.

Anmeld Citér

23. januar 2018

AnoMom

Anonym skriver:

Min søn er 4mdr gammel, og jeg er så træt af at ligne en leverpostej. Jeg har haft platinblond hår men har ikk farvet det et år så halvdelen af håret er leverpostej og resten blond/halvgult (da jeg ikke bruger silvershampoo mere)

Jeg ammer, men giver os flaske. En blanding af mme og min egen mælk. Ammer cirka 5 gange dagligt. Det er kun hygge, ikke der han bliver mæt. Jeg pumper ud HVER dag, men spørgsmålet er hvis jeg farver mit hår mørkt hvor mange dage bør jeg så pumpe og kassere?

Jeg farvede en enkelt gang under graviditet og en enkelt gang under amning. Har aldrig haft dårlig samvittighed over det og min sp sagde også at det slet ikk var “ulovligt”. At man bare ikk skal gøre det regelmæssigt 

Anmeld Citér

23. januar 2018

Mamalou

Jeg har også farvet hår en enkelt gang under graviditeten og en gang efter (min datter er knap 6 måneder). Jeg tænker alt med måde og jeg har ikke haft samvittighedskvaler over de to gange. 

Anmeld Citér

17. februar 2018

Lisva

Ifølge min læge påvirker hårfarvning ikke negativt, når man ammer. Det er vist en myte.

Anmeld Citér

18. februar 2018

Lje

Lisva skriver:

Ifølge min læge påvirker hårfarvning ikke negativt, når man ammer. Det er vist en myte.

Jeg får ondt i øjnene af at læse noget så uoplyst. Nogle gange kan man med fordel lige orientere sig, kildekritisk, og bruge 2 minutter på at læse, inden man udtaler sig. Der er jo ingen mennesker, der bør sige højt "det er bare en myte" om noget så kemisk som hårfarve.

https://www.sst.dk/da/sundhed-og-livsstil/ernaering/spaedboern/amning# - det tager 2 minutter at læse. 

Trådstarter: Hårfarve bliver udskilt, når du ammer. Ingen kan vist give dig det nøjagtige antal dage. Så du skal afgøre med dig selv, om det er det værd (at hårfarven går i modermælken) for at du kan trives med din hårfarve.

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.