Er min søn klog eller er det helt normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2018

AnoMom

lineog4 skriver:

Det er absolut heller ikke sikkert der er noget mundmotorisk, ja faktisk er det overhovedet ikke sikkert at din søn vil have nogle som helst udtalelser udfordringer om bare et år. 

Men det var bare for at sige, at det kan være at høre lydene, men det kan også være tungen eller andet ved den fysiske mekanisme der driller og det kan man også arbejde med. For min datter er jeg sikker på det er at udtale lydene, der er stadig nogle der driller og hun kan egentlig selv høre det. Fx da hun sagde soldater i stedet for sandaler blev hun pisse sur, hvis jeg også sagde soldater. 

Det sjove er hun er bidt af en teatertosse, og når hun står på scenen og er en anden rolle så udtaler hun tingene korrekt - lidt spøjst faktisk 

Han godt have noget mundmotorisk. Han fik klippet tungebåndet sent (6 mdr) og hans tunge er derfor hjerteformet Idag. Der skal måske klippes igen. 

Håber da at han lærer det af sig selv. Men er ihvertfald obs og vi læser meget højt herhjemme. Og det er jo ihvertfald en god træning  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2018

lineog4

AnoMom skriver:

Han godt have noget mundmotorisk. Han fik klippet tungebåndet sent (6 mdr) og hans tunge er derfor hjerteformet Idag. Der skal måske klippes igen. 

Håber da at han lærer det af sig selv. Men er ihvertfald obs og vi læser meget højt herhjemme. Og det er jo ihvertfald en god træning  

Så er det godt at finde de bøger hvor det rimer - jeg ved godt jeg siger rimer mange gange, men det er bare så alfa og omega for at høre lyde. Fx aben Osvald - en af mine favoritter (igen måske først om et år), men der er også rigtig mange nye som jeg ikke kan huske titlerne på. 

En anden som ellers virker vildt kedelig, men som børnene på den alder plejer at elske og hvor der er faktisk er en del af tale om trods mager tekst er alle Kaj bøgerne. 

Anmeld Citér

21. januar 2018

AnoMom

lineog4 skriver:

Så er det godt at finde de bøger hvor det rimer - jeg ved godt jeg siger rimer mange gange, men det er bare så alfa og omega for at høre lyde. Fx aben Osvald - en af mine favoritter (igen måske først om et år), men der er også rigtig mange nye som jeg ikke kan huske titlerne på. 

En anden som ellers virker vildt kedelig, men som børnene på den alder plejer at elske og hvor der er faktisk er en del af tale om trods mager tekst er alle Kaj bøgerne. 

Aben oswald. Den vil jeg prøve at fremskaffe. Kan godt være den først “virker” om et års tid. Men han elsker i forvejen aber og bøger. Så det skader vel ikk at starte nu  

kaj bøgerne? Altså er det jah fra kaj og Andrea eller en speciel kaj?

Anmeld Citér

21. januar 2018

lineog4

AnoMom skriver:

Aben oswald. Den vil jeg prøve at fremskaffe. Kan godt være den først “virker” om et års tid. Men han elsker i forvejen aber og bøger. Så det skader vel ikk at starte nu  

kaj bøgerne? Altså er det jah fra kaj og Andrea eller en speciel kaj?

Nej det er en anden kaj  sætter lige et billede. Mine var især glade for Kaj er farlig, men også kaj siger godnat, siger hej, er stærk osv. Har læst dem op til tusind gange hver 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

21. januar 2018

AnoMom

lineog4 skriver:

Nej det er en anden kaj  sætter lige et billede. Mine var især glade for Kaj er farlig, men også kaj siger godnat, siger hej, er stærk osv. Har læst dem op til tusind gange hver 

Fedt tusind tak. Vil da runde biblioteket i morgen og se om de ikke har dem  

haha ja de er glade for gentagelser. Spørg hvordan jeg har det med Pippi Langstrømpe som kører i døgndrift herhjemme 

Anmeld Citér

21. januar 2018

A-1995

Ja jeg tænker det er ret normalt. Min søn er 2 år og 2 mdr. Han tæller til 10 helt selv, kan ikke farverne endnu- men det kan mange i den alder, han kender også alle dyrene og deres lyde, dog ikke på engelsk- men det er fordi vi helt bevidst fravælger engelske sange osv på youtube.

Anmeld Citér

22. januar 2018

Babilooo

Lyder normal i mine øre..... der er mange børn der kan forholdsvis meget som 2 årig. Jeg blev selv overrasket 

Anmeld Citér

22. januar 2018

AnoMom

Smølfine123 skriver:

Lyder normal i mine øre..... der er mange børn der kan forholdsvis meget som 2 årig. Jeg blev selv overrasket 

Er virkelig også overrasket. Men samtidig ville det ikk komme bag på mig hvis det ikke var normalt og han var klogere end gennemsnittet. Hans far har mensa IQ så kunne være han slægtede ham på  

Anmeld Citér

22. januar 2018

Helloo

Min søn fra august 2015, tæller både til 17, taler i lange sætninger og kan rigtig mange ord. Tænker selv at han er helt gennemsnit

Anmeld Citér

22. januar 2018

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
AnoMom skriver:

Det er ikke fordi det er et problem. Men blot en tanke om min søn mon er lidt klogere end andre eller om det er helt normalt. 

Han er 2 år og 5 mdr gammel. Hans sprog er lidt bagud. Ikke så rent som andre i hans alder hvilket vi er obs på og træner. Men han kan tilgengæld alle farver både på dansk og engelsk. Samt han kan tælle til 4 uden problemer. 

Dyrene kan han også på dansk og engelsk. Og deres lyde. Altså bondegårdadyrene som ko, gris, hest osv. 

Er det normalt i den alder?

Tror det er meget normalt. 

Min søn er også 2,5 han kan også alle farverne og tælle til 18

men det er jo forskelligt hvad de kan hvornår. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.