Anonym8200 skriver:
Det var da underligt du synes det er mærkeligt at blive undersøgt 100% og synes det er ok at mor er syg og skal passe sit barn i den tilstand?
Jeg synes godt nok, at du har en utrolig grim måde at tale til Abracadabra på. Hun er trods alt læge og ved noget om emnet. Jeg sætter selvfølgelig pris på din omsorg, men forstår ikke din måde at debattere på.
Og så er jeg forresten enig med hende. Det allersidste jeg ønsker er at blive indlagt igen! Det var rædselsfuldt! Der var ingen ro til at hvile og restituere, jeg fik mere og mere klaustrofobi, mistede enhver følelse af privatliv og privatsfære. Min største frygt har hele tiden været, at de ville indlægge mig igen. Her er en typisk dag fra min indlæggelse, startende ved midnat:
03: alarm på telefon for jeg kunne tage en dosis piller
06: vækkes af sygeplejerske, tid til at tage min temperatur, få målt blodtryk og få antibiotika i drop
6.30: sygeplejerske igen, fjerner drop
08: assistent kommer og siger der er morgenmad
08.30: assistenter kommer og vil gøre rent på stuen
09:00 sygeplejerske kommer med dagens info og piller
10: blodprøver
12: næste runde antibiotika i drop, frokost
13: sendes til undersøgelse på anden afdeling
14: læge kommer forbi
15: tid til mere medicin, blodtryk osv, eftermiddagskaffe
Mellem 15-18 kommer sygeplejersker løbende og informerer eller spørger om ting
18: antibiotika i drop og aftensmad
18.30-21: endelig en smule ro på stuen
21: tid til piller, blodtryk osv
23: antibiotika i drop
Dertil de gange der skulle ammes. Som du nok kan se, var der næsten ikke tid til at sove og hvile. Vi blev hele tiden forstyrret. Der skulle hele tiden ske noget. Aldrig ro. Jeg blev sindssygt stresset og nedbrudt af at være indlagt, og det var endda enestue. Den her romantiske forestilling om at komme på sygehuset og have fred til at blive rask er netop det: romantisk og urealistisk. Og håber jeg aldrig skal indlægges igen. Så jeg kan kun istemme hvad abracadabra siger, og det fra et patientperspektiv.
Men tak for jeres svar alle. Har ikke ringet til lægen. Måske er det den forkerte beslutning, men jeg orker bare ikke mere af den slags lige nu, så nu prøver jeg at se det an lidt mere fortsat..