Skal jeg søge læge igen (igen)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2018

Anonymor

Rockertand skriver:

Ring. Hvis dit crp er på vej op igen, kræver det lægevurdering.

(Har selv været der, dog blev det opdaget og behandlet noget før).

Jeg studser også noget over, at lægen på medicinsk ikke hæftede sig ved at det var gået fra 12 til 19 på en dag, men måske fordi der er en fejlmargin i måling, for den ene var ved prik i finger, den anden på 19 var decideret blodprøve.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2018

Carina:-)

Åh suk  det ville være så meget nemmere lige at gøre hvis vi havde bil  jeg ringer på mandag, det er alt for meget op af bakke at skulle til vagtlægen.. 

Jeg  synes Det er for længe at vente 

Du kender ikke en der kan køre dig?

Er du i nærheden af Herning  kører jeg dig gerne.

Min 5 årige fik en infektion sidste år og den galoperende. 

Han havde ikke vildt høje tal ved middagstid men d de tjekkede 2 timer senere røg han direkte i drop for tallene var stukket helt af  og lægerne sagde at man virkelig skal passe på for det kan sætte sig i hjertemusklen. 

Han ble  først udskrevet efterfire døgn 

Ikke for at gøre dig mega bange men det gik bare så hurtigt og du skal passe på dig selv 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Abracadabra

Anonymor skriver:

Jeg studser også noget over, at lægen på medicinsk ikke hæftede sig ved at det var gået fra 12 til 19 på en dag, men måske fordi der er en fejlmargin i måling, for den ene var ved prik i finger, den anden på 19 var decideret blodprøve.. 

Spot on! At crp er 12 på ét apparat og 19 på et andet apparat er et udtryk for måleusikkerhed. Det betyder (i sig selv) ikke, at infektionen er i forværring.

Hvis du KAN vente, får du i øvrigt ikke den bedste behandling hos vagtlægen. Vagtlæger kan fx ikke tage blodprøver. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Abracadabra skriver:

Spot on! At crp er 12 på ét apparat og 19 på et andet apparat er et udtryk for måleusikkerhed. Det betyder (i sig selv) ikke, at infektionen er i forværring.

Hvis du KAN vente, får du i øvrigt ikke den bedste behandling hos vagtlægen. Vagtlæger kan fx ikke tage blodprøver. 

Her i Herning hører vagtlægens til på skadestuen så der kan de godt tage blodprøver.

Troede egentligt de fleste hørte til på skadestue .Men det er måske ikke normalen?

Anmeld Citér

13. januar 2018

Abracadabra

Carina:-) skriver:

Her i Herning hører vagtlægens til på skadestuen så der kan de godt tage blodprøver.

Troede egentligt de fleste hørte til på skadestue .Men det er måske ikke normalen?

Jeg ved jo ikke, hvordan det er i Herning, men de fleste vagtlægeordninger, jeg kender til, er ikke samkørende med skadestuen. Hvis vagtlægen skønner det nødvendigt, bliver patienten indlagt på hospitalet og får taget blodprøver, men vagtlægen selv har ikke mulighed for at følge op på blodprøver og tager dem derfor ikke. 

Har du oplevet at få taget blodprøver hos vagtlægen?

Anmeld Citér

13. januar 2018

Abracadabra skriver:

Jeg ved jo ikke, hvordan det er i Herning, men de fleste vagtlægeordninger, jeg kender til, er ikke samkørende med skadestuen. Hvis vagtlægen skønner det nødvendigt, bliver patienten indlagt på hospitalet og får taget blodprøver, men vagtlægen selv har ikke mulighed for at følge op på blodprøver og tager dem derfor ikke. 

Har du oplevet at få taget blodprøver hos vagtlægen?

Ja under sidste graviditet 

Der ringede de bare efter en laborant og blev også skannet .

(De ville udelukke en blodprop i benet)

Men her i Herning ligger lægevagten så også ved skadestuen så de har lokaler venteværelse osv direkte på sygehuset.

Anmeld Citér

13. januar 2018

Abracadabra

Carina:-) skriver:

Ja under sidste graviditet 

Der ringede de bare efter en laborant og blev også skannet .

(De ville udelukke en blodprop i benet)

Men her i Herning ligger lægevagten så også ved skadestuen så de har lokaler venteværelse osv direkte på sygehuset.

Så tror jeg, at du blev (formelt) indlagt. En vagtlæge har ikke adgang til at få scannet noget som helst - dét hører til i hospitalsregi.

Men nu bliver jeg vist lige rigeligt flueknepper. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Abracadabra skriver:

Så tror jeg, at du blev (formelt) indlagt. En vagtlæge har ikke adgang til at få scannet noget som helst - dét hører til i hospitalsregi.

Ja ok det kan godt være det det var det de gjorde.

Anmeld Citér

14. januar 2018

pb2017

Abracadabra skriver:

Ved ikke om du inkluderer EKG’er, for det kan de godt bestille  Men derudover har du ret i det med blodprøverne, de bliver (oftest) bestilt via modtagelsen  Men de har et tæt samarbejde, da det er modtagelsen, som ringer efter bioanalytikeren, når der skal tages EKG i lægevagten. 

Anmeld Citér

14. januar 2018

Anonym8200

Anonymor skriver:

Ikke at jeg helt ærligt orker, men.. "Kort" opsummering (det kan desværre ikke gøres kortere):

Fødte 3. barn 22. december. Både han og jeg fik infektion efter fødsel og fik antiobiotika i drop. Hans infektion opdages den 23., min først den 25. Jeg var alvorligt syg og i høj risiko for sepsis. Fik antiobiotika i drop samt antiobiotika i pilleform frem til udskrivelse 30/12. Fortsatte med piller frem til 6/1.

Efter hjemkomst har jeg været ved læge 3 x og vagtlæge 1 x samt sygehus 1 x. Læge pga pludselig for højt blodtryk (156/100) og meget ustabil puls (svingende ml for høj og for lav). Blodtryk fint hos lægen, skulle komme igen dagen efter for EKG, som også var fint. Var hos vagtlægen nogle dage senere fordi jeg fik temp på 38 efter ophør på antibiotika, og de vurderede vagtlægen jeg ikke måtte have efter antiobiotikaen. Han kunne ikke finde grunden til temperaturstigning og bad mig tage til egen læge, hvis det fortsatte. Det gjorde det, så var ved egen læge i mandags, som sagde det nok var fordi mit infektionstal ikke var helt i 0 endnu (var på 12 i mandags, det var 350 på sit højeste).

Tirsdag var jeg på medicinsk ambulatorium, fordi man under indlæggelsen som bifund havde fundet, at min milt var forstørret, og jeg derfor havde fået en indkaldelse. Overlægen konkluderede at det med al sikkerhed skyldtes den voldsomme infektion. Fik taget blodprøver og skal genscannes når mine tal normaliserer sig.

Fik svar på blodprøverne i onsdags. Infektionstal 19 (hmm var 12 hos lægen dagen inden?) og mange andre tal relateret til infektion, inflammation og betændelsestilstand stadig temmelig forhøjet. Men overlægen sagde at det ikke skulle behandles, men nok gik væk af sig selv.

MEN vi skriver fredag, og jeg bliver ved at føle mig influenza-agtig. Jeg har muskel og ledsmerter i hele kroppen hele tiden, småfryser og er skidt tilpas. Jeg har ikke energien eller kræfterne til noget som helst - hviler og sover med baby hele dagen. Går jeg den korte tur ned og hente en af børnene, kan jeg intet resten af dagen, og må sove en lur, imens min kæreste er sammen med dem. Jeg føler mig generelt enormt sløj og mat. Jeg ved ikke, om min temp. stadig er forhøjet, for er nødt til at tage panodil om eftermiddagen for at være der for de store.

Ville i kontakte lægen IGEN? (Jeg orker helt ærligt ikke blive ved. Er så træt af sygehuse, læger, vagtlæger, undersøgelser). Eller bare se det an? Jeg føler mig ikke som en, der snart skulle være rask og frygter self. at mine infektionstal stiger igen, da det først er planlagt jeg skal have taget nye prøver om en måned.

Jeg har ikke fået at vide, hvor infektionen stammer fra, det kunne de ikke finde ud af på sygehuset. Jeg oplever (undskyld detaljerne her...) at mit udflåd lugter mærkeligt og kemisk disse dage og bekymrer mig lidt for underlivsbetændelse, da det er det de har givet som "måske-diagnose" inde i min e-journal under indlæggelsen..

Hvad ville i gøre, hvis det var jer? Ville i se det an?

Hilsen en nybagt mor, der har været gennem 3 ugers helvede, stadig er i det og bare ikke magter mere

Hej søde, først og fremmest så vil jeg sige god bedring til dig og den lille ny mht. Til lægerne så synes jeg det er for dårligt de ikke undersøger dig grundigt.. du bliver simpelthen nødt til at fortælle dem du ikke har det godt og du er skidt tilpas.. de bliver simpelthen nødt til at tage dig alvorlig istedet for at sige det nok skal gå væk af sig selv.. bank på bordet og sig de må gøre et eller andet, at du gerne vil nyde din familieforøgelse og være der for dine børn.. bed din læge om en indlæggelse så du kan tjekkes godt og grundigt på sygehuset.. det er sku da ikke sundt du har lagt syg og feber i 3 uger?! Noget er jo i vejen, skynd dig ud til lægen og bank på bordet!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.