Anonym skriver:
Jeg har kendt min kæreste i 2 1/2 år. Jeg har ti børn fra tidligere og han har en voksen datter på 18 år som der ikke er så god kontakt med fra hans side.
Vi venter barn til slut marts. En efternøler som ikke var planlagt, men han glæder sig meget.
Vi bor ikke sammen og er ikke gift. Men er for det meste hos mig. Vi tager nogle gange nogle weekender eller hverdage hos ham. Vi bor ca 5 km fra hinanden.
Vi havde snakket om at bo sammen og blive gift. Nok mest ham. Vi har set på et par lejligheder men ikke fundet den vi gerne ville have. Han vil ikke købe, så vi kigger på leje og den hænger ikke på træerne.
På trods af at han har en rigtig rigtig god økonomi, så er han heldig og bor rigtig billigt. Han har råd til lækre ting og har flotte møbler og en meget lækker bil. Samlet set med mine to hjemmeboende børn og en løn på udbetalt 20.000kr har jeg meget mindre om mdr end ham. Jeg får ej hellere enlig børneydelse da jeg jo har en kæreste. Men jeg brokker mig ikke og vi lever fint. Men nu skal vi have et barn. Jeg kunne godt tænke mig at han bare rykkede ind her og vi blev gift. Men nu vil han ikke. Han vil vente til vi har en større. Han gør desuden intet for at finde en, det er mig der er primus motor der. Lige nu er der Inter på beddingen. Hvis han så giftede sig med mig på trods af det hele, men det vil han også vente med nu.
Jeg føler mig enormt udsat. Jeg skal have vores fælles barn. Men alt bliver her hos mig. Jeg står for alle udgifter (han siger han vil overføre penge hver mdr), hvis han pludselig dør? Så står jeg helt alene. Jeg har mindre penge hver mdr fordi han står som min kæreste. Men økonomisk står jeg dårligere end hvis jeg var alene mor.
Jeg er nu begyndt at gøre min lejlighed klar til den lillens ankomst. Og kan mærke jeg mere og mere ser mig selv som enlig mor igen i fremtiden.
Vi har det ellers dejligt og godt. Han er ellers generøs og elsker at komme med fine gaver og vi rejser rigtig meget, med og uden børn. Men jeg er skide ligeglad med alle de ting. Jeg så meget hellere at vi sikrede hinanden og fik et fælles ståplads. Er jeg helt urimelig ?
Han siger at det hele nok skal komme og jeg skal slappe af. Men nu er baby snart på vej og jeg mener derfor tiden er til det nu?
Er det urimeligt at forlange ?