Eksperthjælp: Forbrug af kokain og alkohol i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
2 svar
5 synes godt om
11. januar

Karen Bøhrnsen

Er så bekrymret for min baby i maven. Jeg fandt ud af at jeg var gravid i 20 uger, så har derfor før jeg vidste noget drukket ret meget alkohol og også taget noget kokain, har taget kokain spredt ud i gravidteten, ca 8 gange... har været inde og læse om det og har læst at barnet kan bliver født med abstinenser osv...jeg er selvfølglig stoppet med alt nu hvor jeg ved det, og er heller ikke afhæning af noget stof, eller alkohol. Men når jeg læser om det på nettet står der at det er børn af misbrugere der bliver født med abstinenser, så vil bare hører om hvor stor chancen er for at dette sker for mig da jeg jo ikke er misbrugere, men har haft et forbrug.

Karens svar

Kære dig

Tak for dit brev

Selv helt små mængder kokain kan give barnet abstinenser, men da der er lang tid til at du skal føde, når du også at 'afvende' barnet inde i maven, hvis du ikke tager flere stoffer.

Abstinenser i forbindelse med alkohol gælder det samme. Til gengæld er der større risiko for skader på barnet hvis du indtager store mængder alkohol i graviditeten. Du kan læse her om risikoen ved at indtage alkohol under graviditeten (Sundhedsstyrelsen).

Uanset hvad, synes jeg det er vigtigt, du fortæller din jordemoder om dit tidligere forbrug, så hun kan hjælpe dig med at håndtere resten af graviditeten på den mest optimale måde for dig og dit barn.

Held og lykke med graviditeten.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder

Hvis du har brug for en mere dybdegående dialog med jordemoderen om graviditet og fødsel, har du mulighed for at ringe til jordemoder Karen Bøhrnsen på mobil 27216882. En halv times telefonisk jordemoderkonsultation koster kun 245.-

Så tøv ikke - ring og få en fortrolig samtale med jordemoderen.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

11. januar

Hck

Profilbillede for Hck

Er det dig som kun er 16 år og som ikke ville sige det til din jordemor ?. Hvis det er, håber jeg at du er kommet på andre tanker og har været ærlig omkring det. Det kan jo også hjælpe dig i sidste ende, så du kan få noget mere støtte, vejledning og beroligelse omkring det.

Anmeld Citér

11. januar

Junipige15

Profilbillede for Junipige15

Kære TS

Der er ingen der kan fortælle dig om barnet har tager skade af stofferne. Men hvis det er dig der også fik et “råd” om ikke at fortælle det til din læge eller JM - vil jeg på det kraftigste opfordre dig til at fortælle det til de fagfolk omkring dig, så de kan hjælpe dit barn hvis der skulle opstå abstinenser eller andre komplikationer. Vis st du kan Tage ansvar som en god mor for dit barn - det handler nemlig om barnet og ikke kun dig længere.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.