Jeg vil også gerne lige varmt anbefale at købe "vortecremen" fra apoteket, til brystvorterne. Det er fantastisk i starten, når der kommer små rifter/sår på brystvorterne, pga amme opstart.
Men vær obs på at det er vortecremen til brysterne, og ik til bekæmbning af vorter du får købt (true storie, det skete for en i min mødregruppe, at manden kom hjem med den forkerte creme, og hun opdaget det først efter de første 2-3 påsmøringer AV Av)
Klipklapper, løse bukser, løse underbukser, morgenkåbe, ammetrøjer, Ammeindlæg fra apoteket, hårelastikker, er rare ting at ha.
Skyldeflaske til wc besøg, havde de på Herning sygehus. Det er rart at ku skylde sig efter toiletbesøg, de første par uger agtigt.
De fleste mærker ik at de brister. Brister du, blir du lokaltbedøvet, mens de lapper dig sammen.
Vi havde faktisk også pakke nogle T-shorts til den kommende far, lidt rent undertøj og strømper, en bog og blade, kiks og andet nemt snaks, så der var noget til ham, under og efter fødslen.
Vi vidste så også både 1 og anden gang, at vi sku være indlagt efter fødslerne.
Jeg malkede ud, mellem amninger første gang, for at få gang i mælken. Anden gang malkede jeg ik ud, da hun spiste ved begge bryster, ved hvert måltid. Igen vh Stine