Hej du,
Jeg har før fødslen vidst begge gange, at mine piger var små (begge ca 2,5 kg), så derfor pakkede jeg kun str 50, men hvis du nogenlunde følger en standard for førstegangsfødende (baby ca 3.5 kg, født 1 uge over termin), så er det smart at pakke lidt str 56 også.
Det jeg fik brugt var, to langærmede bodyer til at sove i (fordi de var så små, de havde behov for lidt ekstra, selvom de lå svøbt i dynen) og en langærmet body, sokker, tyk sparkedragt, uldhue og bamse dragt til hjemturen. Jeg havde på kids-world.dk købt nogle uldbodyer fra Joha, der knappes foran (søg evt på Slå-om), de er guld værd, fordi de ikke skal over hovedet 
Til mig selv brugte jeg bare hospitalsskjorte og klipklapper de første dage (var indlagt 3 dage begge gange), og få jeg kom i tøjet var det amme-bh, amme t-shirt, og campinghabit
På Hillerød hvor jeg fødte er der en lille håndbruser på toiletterne på barselsgangen, så man kan skylle sig med koldt vand MENS man tisser, så sviger det stort set ikke.
Jeg kan i øvrigt også anbefale amme indlæg fra Mininor (Babysam eller online), de suger fantastisk og er dejligt tynde 
Anmeld
Citér