Min datter brugte slet ikke tøj de dage vi var på sygehuset. Hun havde blot ble på og så brugte vi al tid på at være hud til hud. Når der var gæster var hun pakket ind i et tæppe og hun sov pakket ind i dyner. Hun fik først tøj på da vi skulle hjem efter de to dage.
med sønnen tog vi hjem er par timer efter fødslen, og der brugte vi heller ikke meget tøj de første døgn, fordi vi lå hud mod hud så ofte som overhovedet muligt.
Jeg syntes det lyder fint det du har pakket, og får at være sikker havde jeg nok pakket lidt forskellige størrelser (min datter sejlede i str. 50 mens min søn måtte i 56 fra start. Inden fødslen var sønnen vurderet mindre end hvad datteren blev vurderet til, så det er svært at gå ud fra jordemoderens vurdering).
Hvor meget tøj de bruger efterfølgende er meget forskelligt. Min datter gylpede aldrig og brugte kun et sæt dagligt (som i teorien sagtens kunne være brugt igen dagen efter). Min søn gylper ekstremt meget og kan sagtens få skiftet tøj 3-5 gange dagligt (og ofte kræver det også tøjskift hos mig, så vi vasker meget tøj for tiden).
Anmeld
Citér