Hjælp vedr børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2018

Thea14

Her hvor vi bor er børnehaverne ikke knyttet til bestemte skoler. Børnehaven ligger lige ved siden af en skole, men børnene er fordelt på flere forskellige skoledistrikter. Umiddelbart skal vores datter ikke fortsætte i skole med dem hun leger med i børnehaven, da de ikke hører under samme skole.

Jeg har aldrig overvejet det som et problem. Er sikker på at min datter nok skal finde sig til rette på skolen alligevel.

Er mere utilfreds med at jeg har opdaget at den skole vi kan se fra vores altan, ikke er den skole som vores datter hører under. Hun hører istedet under en 2,5km fra os.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2018

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

Her hvor vi bor er børnehaverne ikke knyttet til bestemte skoler. Børnehaven ligger lige ved siden af en skole, men børnene er fordelt på flere forskellige skoledistrikter. Umiddelbart skal vores datter ikke fortsætte i skole med dem hun leger med i børnehaven, da de ikke hører under samme skole.

Jeg har aldrig overvejet det som et problem. Er sikker på at min datter nok skal finde sig til rette på skolen alligevel.

Er mere utilfreds med at jeg har opdaget at den skole vi kan se fra vores altan, ikke er den skole som vores datter hører under. Hun hører istedet under en 2,5km fra os.

Men der er da frit skolevalg? 
Du kan da sagtens sende hende i den skole i kan se fra altanen?

Anmeld Citér

6. januar 2018

Thea14

Anonym skriver:

Men der er da frit skolevalg? 
Du kan da sagtens sende hende i den skole i kan se fra altanen?

Vi kan ansøge om at få plads på den skole, men der er ikke pladsgaranti. Skoledistrikterne er jo lagt som de er, for at tage hensyn til hvor mange elever hver skole kan have på hver årgang.

Så vi kan søge om det, og så håbe at kunne få en plads inden skolestart. Men det vil formegentlig kræve at nogen fra den skole så søger en anden, så "byttehandlen" til sidst går op.

Lidt ligesom det frie sygehusvalg kun gælder hvis sygehuset har plads..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.