Hjælp vedr børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville i vælge naturbørnehaven?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.706 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. januar 2018

Anonym trådstarter

Min dreng gik i en naturbørnehave der havde to afdelinger i to forskellige huse, dvs at den han gik i var de kun 25 børn, de to børnehaver blev af økonomiske årsager slået sammen sidste år og blev til en stor børnehave med 65 børn og nyoprettet vuggestue

Vi (læs jeg og hans far) savner udelivet og alt det der fulgte med en naturbørnehave og føler at vores dreng for alvor er kommet i en "opbevarings"-børnehave, der er ikke den samme ro og personalet virker ikke til at have et overblik (hvilket er forståeligt!) 

Nu er det sådan er vores mindste skal starte i børnehave til April, og der ligger en privat naturbørnehave mindre end 1 km fra os (den vores går i nu ligger 4 km, men ved skolen hvor storebror går) 

Vi er helt vilde med den naturbørnehave, og var sammen med begge børn nede og kigge den inden jul, de vægter udeliv rigtig højt oh bruger gerne ture i skoven og åen flere gange om ugen 

Den eneste minus er, at det jo er en anden skole der er knyttet til den private børnehave og mine børn ville være de eneste der skal til "vores" skole og ikke den der er ved den private børnehave, som er en friskole 

Min ældste går allerede på skolen ved den nye børnehave og den er vi så glade for, altså skolen 

Ser i det som et problem, at de ikke skal fortsætte i skole med dem, som de går i børnehave med? 

Ville i flytte den store som går i "opbevaringsbørnehaven" sammen med den mindste, når han starter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2018

Soonmom

Hvor gammel er han ? - altså hvor meget børnehave mangler han

den yngste ville jeg klart sende i den lille børnehave.

mine drenge skal i privat børnehave, men umiddelbart i kommunal skole og det bliver ikke den ved siden af deres børnehave, da vi ikke høre til den og den er dårlig + at vi på et tidspunkt skal flytte og det vil højst sensynligt blive når de skal i skole. Ser intet problem i det, da man efter min opfattelse ikke starter de dybe venskaber før skolealderen 

Anmeld Citér

4. januar 2018

MorTil3+

Anonym skriver:

Min dreng gik i en naturbørnehave der havde to afdelinger i to forskellige huse, dvs at den han gik i var de kun 25 børn, de to børnehaver blev af økonomiske årsager slået sammen sidste år og blev til en stor børnehave med 65 børn og nyoprettet vuggestue

Vi (læs jeg og hans far) savner udelivet og alt det der fulgte med en naturbørnehave og føler at vores dreng for alvor er kommet i en "opbevarings"-børnehave, der er ikke den samme ro og personalet virker ikke til at have et overblik (hvilket er forståeligt!) 

Nu er det sådan er vores mindste skal starte i børnehave til April, og der ligger en privat naturbørnehave mindre end 1 km fra os (den vores går i nu ligger 4 km, men ved skolen hvor storebror går) 

Vi er helt vilde med den naturbørnehave, og var sammen med begge børn nede og kigge den inden jul, de vægter udeliv rigtig højt oh bruger gerne ture i skoven og åen flere gange om ugen 

Den eneste minus er, at det jo er en anden skole der er knyttet til den private børnehave og mine børn ville være de eneste der skal til "vores" skole og ikke den der er ved den private børnehave, som er en friskole 

Min ældste går allerede på skolen ved den nye børnehave og den er vi så glade for, altså skolen 

Ser i det som et problem, at de ikke skal fortsætte i skole med dem, som de går i børnehave med? 

Ville i flytte den store som går i "opbevaringsbørnehaven" sammen med den mindste, når han starter? 

Jeg havde flyttet den store til den lille private børnehave også. Vores to mindste går også i en lille privat børnehave og de er 9 spirebørn (dem der skal i skole) vores datter er en af dem og de 9 børn skal på 4 forskellige skoler. Der er to privat skoler, 1 stor folkeskole og en lille landsby(Folke) skole. Vi har valgt den lille landsby skole hvilket 3 af de andre også har. 

Anmeld Citér

4. januar 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvor gammel er han ? - altså hvor meget børnehave mangler han

den yngste ville jeg klart sende i den lille børnehave.

mine drenge skal i privat børnehave, men umiddelbart i kommunal skole og det bliver ikke den ved siden af deres børnehave, da vi ikke høre til den og den er dårlig + at vi på et tidspunkt skal flytte og det vil højst sensynligt blive når de skal i skole. Ser intet problem i det, da man efter min opfattelse ikke starter de dybe venskaber før skolealderen 

Han blev 4 i September, så han har jo godt 1,5 år tilbage i børnehave - vi regner med at flytte dem 1. April, så de starter sammen, hvis det bliver aktuelt. 

Anmeld Citér

4. januar 2018

lineog4

Anonym skriver:

Alle mine børn har gået i en børnehave der ikke naturligt hørte til deres skole distrikt. Min datter startede i skole med en fra børnehaven, min søn med to og min mindste med 1 - det har ikke været noget problem overhovedet og de fandt hurtigt nye venner i skolen.

Jeg vil til hver end tid vælge en god børnehave og så lade skole være skole - hvem ved måske er det endda godt at skifte gruppe når man skal starte i skole og få mulighed for at få en anden rolle.

Anmeld Citér

4. januar 2018

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Alle mine børn har gået i en børnehave der ikke naturligt hørte til deres skole distrikt. Min datter startede i skole med en fra børnehaven, min søn med to og min mindste med 1 - det har ikke været noget problem overhovedet og de fandt hurtigt nye venner i skolen.

Jeg vil til hver end tid vælge en god børnehave og så lade skole være skole - hvem ved måske er det endda godt at skifte gruppe når man skal starte i skole og få mulighed for at få en anden rolle.

Ja, ikke? 

Den er bare svær, for ham der går i "opbevaringsbørnehaven" er jo egentlig godt nok tilfreds deroppe, det jo bare os der er (ekstremt) utilfreds og ikke kan forholde os til så mange børn på så lidt plads.....

Anmeld Citér

4. januar 2018

lineog4

Anonym skriver:

Ja, ikke? 

Den er bare svær, for ham der går i "opbevaringsbørnehaven" er jo egentlig godt nok tilfreds deroppe, det jo bare os der er (ekstremt) utilfreds og ikke kan forholde os til så mange børn på så lidt plads.....

Jeg flyttede min datter til det børnehus, de alle kom til at gå i, en måned før hun blev 3 - var egentlig tilfreds med vuggestuen, men.... Det er det bedste valg jeg har truffet - en måned og jeg var ikke i tvivl om min datter trivedes langt mere og derfor også havde plads til at udvikle sig i en anden fart og på en anden måde.

Det er super svært at skifte, jeg står selv i det i forhold til min ene søn og skole. Han er glad for sine venner, og egentlig også for klassen. Men vi kan som voksne se, at den klasse har fået opbygget en dårlig kultur, og arbejdet med det synes hele tiden at gå en underlig vej (lang historie). Og selvom jeg ved et skift ville være bedst, så er det svært at tage skridtet, han skal væk fra sine søskende, fra nogle han kender og det kan jo være der pludselig sker en forandring.... Men jeg ved også hvis jeg tog mig sammen og gik ud af comfort zonen så gjorde jeg min søn en tjeneste.

Anmeld Citér

4. januar 2018

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg flyttede min datter til det børnehus, de alle kom til at gå i, en måned før hun blev 3 - var egentlig tilfreds med vuggestuen, men.... Det er det bedste valg jeg har truffet - en måned og jeg var ikke i tvivl om min datter trivedes langt mere og derfor også havde plads til at udvikle sig i en anden fart og på en anden måde.

Det er super svært at skifte, jeg står selv i det i forhold til min ene søn og skole. Han er glad for sine venner, og egentlig også for klassen. Men vi kan som voksne se, at den klasse har fået opbygget en dårlig kultur, og arbejdet med det synes hele tiden at gå en underlig vej (lang historie). Og selvom jeg ved et skift ville være bedst, så er det svært at tage skridtet, han skal væk fra sine søskende, fra nogle han kender og det kan jo være der pludselig sker en forandring.... Men jeg ved også hvis jeg tog mig sammen og gik ud af comfort zonen så gjorde jeg min søn en tjeneste.

Tak fordi du skriver lige præcis hvad jeg tænker, jeg er også 99% sikker på, at den her naturbørnehave er lige en børnehave for mine børn (vi kunne bo ude året rundt, vi elsker udelivet og alt hva der hører sig til) 

Og havde vi vidst at de to børnehaver ville blive slået sammen, havde vi aldrig startet ham op deroppe, men det jo altid nemt at være bagklog 

Jeg er bare så "bange" for når det ikke er den der er knyttet til skolen, men som du jo også skriver, så er de jo både ældre og de har også storebror og andre bekendtskaber på skolen, når den tid kommer 

1000 tak for din tid og svar og al mulig held og lykke til din dreng, jeg håber han kan se at i gør det for hans skyld og han bliver glad for beslutningen <3 

Anmeld Citér

5. januar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ift om du skal flytte den store synes jeg i skal overveje det ift hvor lang tid han har tilbage i bhv kan det svare sig at lave et skift?

ift om det er dårligt at bhv ikke "hører til" skolen, så vil jeg sige det ikke er så relevant. Mine unger er by-børn og i vores by er der ikke en børnehave der hører til en skole som sådan. Der er så mange private og offentlige både bhv og skoler som folk vælger på kryds og tværs som det nu passer bedst for dem min søn fulgtes med meget få fra bhv til skole og det er ingen af dem han leger med, men skolestart gik nemt og problemfrit  

Anmeld Citér

5. januar 2018

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg synes godt du kan sende begge børn i naturbørnehaven.

Havde vi blevet boende i det område vi boede i før, så havde min datter også blevet sendt i en privat naturbørnehave, men en anden skole - ligesom dine børn vil komme til.

Jeg har familie hvis børn nu går i en anden skole end dem de gik i børnehave med, men som stadig leger fint sammen selvom det er flere år siden de stoppede i børnehaven.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.