Min dreng gik i en naturbørnehave der havde to afdelinger i to forskellige huse, dvs at den han gik i var de kun 25 børn, de to børnehaver blev af økonomiske årsager slået sammen sidste år og blev til en stor børnehave med 65 børn og nyoprettet vuggestue
Vi (læs jeg og hans far) savner udelivet og alt det der fulgte med en naturbørnehave og føler at vores dreng for alvor er kommet i en "opbevarings"-børnehave, der er ikke den samme ro og personalet virker ikke til at have et overblik (hvilket er forståeligt!)
Nu er det sådan er vores mindste skal starte i børnehave til April, og der ligger en privat naturbørnehave mindre end 1 km fra os (den vores går i nu ligger 4 km, men ved skolen hvor storebror går)
Vi er helt vilde med den naturbørnehave, og var sammen med begge børn nede og kigge den inden jul, de vægter udeliv rigtig højt oh bruger gerne ture i skoven og åen flere gange om ugen
Den eneste minus er, at det jo er en anden skole der er knyttet til den private børnehave og mine børn ville være de eneste der skal til "vores" skole og ikke den der er ved den private børnehave, som er en friskole
Min ældste går allerede på skolen ved den nye børnehave og den er vi så glade for, altså skolen
Ser i det som et problem, at de ikke skal fortsætte i skole med dem, som de går i børnehave med?
Ville i flytte den store som går i "opbevaringsbørnehaven" sammen med den mindste, når han starter?
Anmeld
Citér