Når sønnen har legekammerat på besøg...råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.554 visninger
15 svar
56 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2017

Anonym trådstarter

Hej alle.

Min søn på 5 år har legekammerat på besøg ind i mellem. Nogle gange spiser han med.

Min kæreste synes jeg er for hård. Derfor skriver jeg herinde for at høre jeres meninger. 

Her er nogle eksembler, sig endelig din ærlige mening om jeg er for hård:

Legekammeraten hiver og flår i gardinerne, jeg siger at man helst ikke må hive i dem da de ikke er beregnet til at hive i og kan falde ned.

Legekammeraten spørger min søn (kan jeg høre) om de skal spørge mig om de må få noget slik. Min søn siger at han ikke har lyst til slik (Kan jeg høre). Legekammeraten kommer ud til mig og siger "jeg vil have noget slik", jeg siger "i kan få et par kiks med ind", legekammeraten siger "nej jeg vil have rigtig slik", jeg siger nej til dette. 

Legekammeraten spiser frokost med, han sidder og hopper på stolen mens vi spiser, tvære sine fingre rundt på stolen, smurt ind i mad, jeg har på dette tidspunkt givet serviet og sagt den er hans, han bøvser bevidst og højlydt mens vi spiser. Vender sig om på stolen så han ender med at sidde med ryggen til med munden fuld af mad. Jeg spørger ham om ham ikke vil sætte sig ordentlig ved bordet. 

Legekammeraten spiste aftensmad med en dag og sidder og fægter med bestikket, jeg siger han ikke skal fægte med det.

Legekammeraten skulle en dag med os på en tur og løber på fortovet, løber/hopper over vejen (for grønt Lys) , han havde bamse med og kaster sin bamse op i luften og den lander lige 2 cm fra køleren på bilen som holder for rødt mens vi går over for grønt. Jeg samler den op. der er msnge biler og cykler og jeg siger at vi skal gå ordentligt her og ikke kaste med noget da der er så mange biler og cykler. 

Her hjemme går vi meget op i at spise pænt og sidde ordentlig ved bordet når der er mad, hvilket vi alle herhjemme bare gør helt automatisk, uden negativitet.

Min kæreste synes jeg er alllllt for hård. Og han siger "pas nu på han ikkr går hjem og siger du er alt for hård eller skælder ud eller andet", Hvor jeg egentlig bare synes det er ganske normalt at opføre sig ordentligt både når man går på gaden, er hjemme eller er ude hos kammerater.

Skriv endelig din ærlige mening tak 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

28. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle.

Min søn på 5 år har legekammerat på besøg ind i mellem. Nogle gange spiser han med.

Min kæreste synes jeg er for hård. Derfor skriver jeg herinde for at høre jeres meninger. 

Legekammeraten hiver og flår i gardinerne, jeg siger at man helst ikke må hive i dem da de ikke er beregnet til at hive i og kan falde ned.

Legekammeraten spørger min søn (kan jeg høre) om de skal spørge mig om de må få noget slik. Min søn siger at han ikke har lyst til slik (Kan jeg høre). Legekammeraten kommer ud til mig og siger "jeg vil have noget slik", jeg siger "i kan få et par kiks med ind", legekammeraten siger "nej jeg vil have rigtig slik", jeg siger nej til dette. 

Legekammeraten spiser frokost med, han sidder og hopper på stolen mens vi spiser, tvære sine fingre rundt på stolen, smurt ind i mad, jeg har på dette tidspunkt givet serviet og sagt den er hans, han bøvser bevidst og højlydt mens vi spiser. Vender sig om på stolen så han ender med at sidde med ryggen til med munden fuld af mad. Jeg spørger ham om ham ikke vil sætte sig ordentlig ved bordet. 

Legekammeraten spiste aftensmad med en dag og sidder og fægter med bestikket, jeg siger han ikke skal fægte med det.

Legekammeraten skulle en dag med os på en tur og løber på fortovet, løber/hopper over vejen (for grønt Lys) , han havde bamse med og kaster sin bamse op i luften og den lander lige 2 cm fra køleren på bilen som holder for rødt mens vi går over for grønt. Jeg samler den op. der er msnge biler og cykler og jeg siger at vi skal gå ordentligt her og ikke kaste med noget da der er så mange biler og cykler. 

Her hjemme går vi meget op i at spise pænt og sidde ordentlig ved bordet når der er mad, hvilket vi alle herhjemme bare gør helt automatisk, uden negativitet.

Min kæreste synes jeg er alllllt for hård. Og han siger "pas nu på han ikkr går hjem og siger du er alt for hård eller skælder ud eller andet", Hvor jeg egentlig bare synes det er ganske normalt at opføre sig ordentligt både når man går på gaden, er hjemme eller er ude hos kammerater.

Syntes bestemt ikke du er hård . Alm opdragelse.

Anmeld Citér

28. december 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Han lyder da bare møg uopdragen. Jeg krydser alt hvad jeg har for at mit eget barn ikke bliver sådan når den alder kommer. Det regner jeg ikke med for jeg ville ikke gide sådan en opførsel, så det er helt fint du siger fra.

Anmeld Citér

28. december 2017

Mamacita til 2 piger

Profilbillede for Mamacita til 2 piger
Anonym skriver:

Hej alle.

Mit hjem - mine regler. Andres hjem - andre regler.  

Mine børn skal følge reglerne i det hjem de kommer i. Basta. Selvom det er anderledes end vores, så forventer jeg at forældrene i det pågældende hjem retter mine børn ind efter deres regler. Hvordan skulle mine børn ellers kende deres regler?  

Jeg synes ikke du er hård, jeg fortæller også andres børn hvordan reglerne er her i huset. Hvis deres forældre ikke kan klare det, så må de lade være med at sende deres unger herhjem.  

Anmeld Citér

28. december 2017

MetteT

Profilbillede for MetteT

Efter min mening er du bestemt ikke for hård.. Sådan ville det også ha lydt herhjemme.. 

Anmeld Citér

28. december 2017

Flomama

Sådan en ven har min søn også. Og gud hvor er det irriterende, man føler sig jo som sådan en  muggen røv.

Jeg retter ham også sådan som du gør, og du er bestemt ikke for hård, jeg skal ærlig indrømme jeg kom til at hæve stemmen i går. 

Min søns kammerat var her og vi sidder og maler jeg skal lige på wc og beder dem blive ved bordet. 

Døren står på klem og jeg er væk i Max 5 min. 

Min søn: nej v. Du må ikke male på min seng

Ven: jo haha for den er grim  

Da jeg så kommer ind står han og maler på min drengs nye seng og væggen grinene råber han: se nu den flot ikke grim som o. Der beordrede jeg ham altså ganske strengt ud og hente klud og spand så måtte han bruge 20 minutter (inklusiv 5 minutters intensiv skrigen) på at gøre det rent . 

Anmeld Citér

28. december 2017

Thea14

Jeg syntes bestemt ikke du er for hård. Tværtimod.

Jeg havde ikke sagt at man helst ikke måtte hive i gardinerne. Jeg havde sagt "herhjemme lader vi gardinerne være". Og havde han lavet en scene over han ikke måtte få slik, så havde han heller ikke fået kiksene han i første omgang var blevet tilbudt. - Går han hjem og siger til sine forældre at du er dum fordi du bestemmer, så må du jo tage debatten med hans forældre og fortælle at han i jeres hjem skal følge jeres regler, og at det altså er en ganske almindelig opdragelse.

Jeg kan endda finde på at rette på de andre børn i børnehaven når jeg henter/afleverer min datter, hvis de gør "forbudte" ting. Håber da også andre vil rette ind hvis min datter ikke opfører sin ordentligt i andres hjem.

Anmeld Citér

28. december 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til verdens dejligste lille pige
Anonym skriver:

Hej alle.

nej ikke for hård. Men det kommer jo nok an på hvordan det bliver sagt. Som du skriver det lyder Det fair. Men hvis det kommer ud anderledes kan det reelt godt være “for hårdt”. Hvis du lyder irriteret, siger det for højt eller sådan. 

Men måske det var en ide at snakke med forældrene omkring det. Det er helt okay at have forskellige meninger vedr opdragelse, men når han er i dit hus er der nogle regler han bare skal overholde(dit hus dine regler).

Desuden er der spørgsmålet omhandlende sikkerhed; det er jo ikke normalt at kaste tøjdyr midt på kørebanen, end ikke på et fodgængerfelt. Så måske det var en ide at vende disse emner med hans forældre.

Anmeld Citér

29. december 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Altså jeg ser ingen konsekvens?

- så jeg synes ikke at du har hård, tværtimod, hvis man sad og fedtede maden rundt som 5 årige, ville jeg sige at man spiser pænt, ellers er det bare slut med maden (og så selvfølgelig lige underrette forældrene når de kommer og hente, hvorfor han nok er meget sulten).

Det var bare et eksempel, så fordi du påtaler uden konsekvens gør dig ikke hård, men det modsatte 

Anmeld Citér

29. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Flomama skriver:

Sådan en ven har min søn også. Og gud hvor er det irriterende, man føler sig jo som sådan en  muggen røv.

Jeg retter ham også sådan som du gør, og du er bestemt ikke for hård, jeg skal ærlig indrømme jeg kom til at hæve stemmen i går. 

Min søns kammerat var her og vi sidder og maler jeg skal lige på wc og beder dem blive ved bordet. 

Døren står på klem og jeg er væk i Max 5 min. 

Min søn: nej v. Du må ikke male på min seng

Ven: jo haha for den er grim  

Da jeg så kommer ind står han og maler på min drengs nye seng og væggen grinene råber han: se nu den flot ikke grim som o. Der beordrede jeg ham altså ganske strengt ud og hente klud og spand så måtte han bruge 20 minutter (inklusiv 5 minutters intensiv skrigen) på at gøre det rent . 

Shit!! 

Jeg synes du handler helt korrekt! 

Er du gal hvor ville jeg som mor blive meget meget lille, hvis jeg fandt ud af at mit barn havde opført sig sådan ude ved en legekammerat  jeg var på ingen måde blevet sur på dig, men jeg havde skammet mig langt væk over ikke at have formået at gøre det bedre med mit eget barn! Hold da helt k*ft. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.