MysteriousAngel skriver:
Med en der nu har 3, jo det bliver markant mere stressende.. Her går alle 3 lige i nærheden af hinanden så vi går ind med lillesøster og imens går de andre hen til skolen. Men der er markant flere konflikter om morgenen når de hver især kan drille hinanden, vi forældre bliver mere pressede fordi vi skal være 5 mennesker om 1 badeværelse og alle skal være klar samtidige.
Nej maden er ikke så problematisk. Men det er fritidsinteresserne. 3 børn der hver især går til mere end 1 ting på forskellige dage. Jeg kan lige fortælle om feks mandage..
Jeg henter børn 15.45, alle 3.
Drøner derpå hjem og får den mellemste til at spise lidt mad og den store ud af døren så hun kan komme afsted til sit. Er hjemme 25 min, så skal jeg ud af døren igen med den mellemste. Det tager mig 10 min den ene vej og 10 min den anden vej. Sætter hende af. Hjem og lave mad. Så kommer den store hjem. Hun går så i bad og holder øje med maden imens jeg henter den mellemste. Derefter hjem og lave maden færdig, spise og så afsted med den store. Så kommer manden hjem og sørger for at den lille kommer i bad og den mellemste får lavet lektier. Så kommer jeg hjem igen. Hjælper med det der nu mangler, putter den lille og læser godnathistorie for den mellemste imens manden kører efter den store.
Sådan. Der gik den mandag.
Sådan her har vi 2 dage om ugen der ser ud. De andre 2 dage (fredag er fri) er knap så pressede.
Her er det ikke engang fodbold eller sådan noget hvor der er kampe i weekenderne. Den store går til tennis og musik. Den mellemste gymnastik og musik og den lille gymnastik. Og nej intet af det er noget de selv kan fragte sig til, så derfor er vi låst.
Så jo.. det er markant mere presset at have flere børn.. 
Åh ha fritidsinteresser. Synes faktisk ikke det at tage have to børn var hårdt da de var små, 3 lidt hårdere men der var også 7 år mellem deb ældste og yngste og derfor meget forskellige interesser og rytmer.
Men nu med 3 skolebørn - puha. Det var hårdt da jeg skulle aflevere to steder, da jeg havde to med ble, de ikke sov om natten osv. Men at få en hverdag til at hænge sammen med 3 skolebørn og to fuldtidsjob - ja der kræver en projektkoordinator, og den projektkoordinator er her hjemme mig. Min mand hjælper med alt og skal absolut ikke brokke, men han ved bare ikke hvem skal hvad hvornår, mad osv. Tilgengæld er han den der tænder bilen hver gang. Jeg kan nogle gange få er mindre nedbrud, der hvor kalenderen og logistikken bryder sammen og det går op for mig alle børn har en aftale samtidig og vi ligesom kun er 2 voksne til at få det udført - den store kan sagtens en del selv, men har fx i år gået til musical i Herlev (vi bor i Roskilde) og kan ikke nå der med bus og tog.
Vi har som jer mandage hvor min mand skal klare det hele (jeg har egoistisk valgt at blive på arbejde til jeg skal til yoga kl 17.30) og den ene har teater kl 17 (går selv), den anden fløjte kl 16.30 og så må den mindste følge med som det tynde øl og maden har jeg lavet dagen i forvejen.
Onsdage har vi mormor til at hjælpe fornjeg har først fri kl 17. Den ældste skal til engelsk 16-18, den mellemste til garden kl 17.30 til 18.50 og den yngste til fodbold 16.30 til 18 - nå ja og så skal jeg nå hjem og have aftensmaden klar når de to af dem kommer hjem glubende sultne 18.15.
hver dag er en klokkesnor og ja vi he så tre børn som hvis fritidsinteresser alle trækker sig ind i weekenden med foldboldkampe, ekstra øvelser og marcehering i byen og jeg er så også frivillig nogle søndage i familiearrangementer.
Derfor også en alvorlig snak før nytår om, at vi godt må sige nej. Vores børn kan ikke leve som om de var enebørn for jeg kan snart ikke stå på benene mere især ikke efter jeg også har valgt der skal bare en smule fokus på lig selv og mit fysiske velbefindende....
men når det er skrevet, så til ts jeg elsker at hve en lille børneflok og ville ikke bytte den for ro og stod jeg foran beslutningen igen så teæf jeg præcis den samme beslutning, ja kunne endda sagtens forestille mig at have flere børn