Anonym skriver:
Hvordan får I en hverdag til at hænge sammen?
Jeg har kun et barn på 4 år, men synes det er svært at få hverdagen til at hænge sammen med et arbejde på 37 timer, indkøb og andre huslige pligter.
Vi overvejer nr 2, men tænker bare så bliver der mere go på og mere planlægning, lidt uoverskuelige synes jeg.
Mig økonomien bliver også mere presset end nu.
Jeg er alene med 4 børn i hverdagene. Fuldtidsjob, 1,5 times pendling hver dag og en stor ejendom at passe, det har gjort, at jeg har valgt at gå ned på 31 timer i ugen, dog stadig 5 dages arbejdsuge. Overvejer rengøringshjælp, men det bliver en stor kamel at sluge, når jeg normalvis har kunnet klare det ( eller sådan ca).
Den største belastning ligger i aldersforskellen, der er 4 år mellem nr 1 og 2, så det var ikke noget problem, der er 2 år mellem 2 og 3, større belastning, det havde jeg nok ikke valgt igen. Nr 4 giver uanset aldersforskel forholdsvis mere arbejde, da jeg kun har 2 hænder, og den ældste skal ikke altid træde til på grund af det.
Som du nok kan høre, synes jeg, at dit indlæg er lidt fjollet - kom dog i gang, hvis I har lyst.
Anmeld
Citér