Spørgsmål til Jer med mere end et barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
16 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2017

Anonym trådstarter

Hvordan får I en hverdag til at hænge sammen? 

Jeg har kun et barn på 4 år, men synes det er svært at få hverdagen til at hænge sammen med et arbejde på 37 timer, indkøb og andre huslige pligter. 

Vi overvejer nr 2, men tænker bare så bliver der mere go på og mere planlægning, lidt uoverskuelige synes jeg. 

Mig økonomien bliver også mere presset end nu. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

28. december 2017

Thea14

Nu er den yngste kun 3 mdr. Men jeg tænker da at det ikke bliver så meget mere stressende.

Om vi skal have et eller to børn ud af døren om morgenen, ser jeg ikke som noget der ligger meget ekstra tid på. Har søgt vuggestue tæt på storesøsters børnehave for at lette aflevering og afhentning. Om der skal købes og laves mad til 3 eller 4 ser jeg heller intet problem i.

økonomisk kommer der en ekstra institutions udgift på og så starter man forfra med bleer mm. Om ens økonomi kan det afhænger jo af den enkelte.

her arbejder far 37 timer og jeg arbejder fast 30 timer om ugen og skal samtidig dække ind ved sygdom. Mine vagter ligger oftest aften og weekend.

Anmeld Citér

28. december 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vi har tre børn. Da de var små og skulle hentes tre steder, krævede lidt planlægning. Men synes nu ikke der er så meget mere arbejde med flere børn. De underholder også hinanden.

Her spare vi meget tid, ved at planlægge indkøb og lave en madplan. Desuden valgte vi at lægge sit tid i familien og hus+ have.

Jeg var desuden på nedsat tid mens de var små.

Held og lykke med projektet

Anmeld Citér

28. december 2017

casperr

Jeg arbejder fuldtid og har en del rejseaktivitet, så i hverdagene er jeg stort set ikke en del af de daglige pligter. Mn kæreste er gået ned på deltid, og har en fast fridag midt på ugen, som bliver brugt på rengøring og en række andre småting.

Anmeld Citér

28. december 2017

nielsen80

Profilbillede for nielsen80

Det er hårdt. Jeg vil ikke lyve! Vi har begge fuldtidsjob, to børn - en på 5 og en på 1. Vi Flexer og indhenter om aftenen, når ungerne sover. Også har vi bare accepteret, at vi er nød til at gå på kompromis med vores idealiseret billede af " hvordan man er en rigtig familie". Vi laver mad til ugen i weekenden, madpakken er ikke altid fuld af spændende ting, huset er langt fra bo bedre, når vi når fredag osv. Derudover har vi ikke kæresteweekender og andre parting uden børn i weekenderne, da vi mener, at det er der, vi kan 100 procent dedikere os til børnene. Vores restaurantbesøg foregår i stuen med take away, når børnene sover  Det er hårdt, men også skønt, når man ser det forhold, der blomstre op imellem de to børn. Så tænker jeg lidt, at de hårde år er godt givet ud.

Anmeld Citér

28. december 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Jeg er stadig på barsel med nr 2 (gået direkte fra den ene til den anden barsel) så jeg har ikke engang prøvet en hverdag med et barn 

men tænker heller ikke der bliver det store i om der er en eller to der skal hentes, der er self dobbelt så meget vasketøj som hvis der kun var en, dobbelt så mange bleer der skal skiftes, en mund mere ved bordet, en mere der skal bades, men bortset fra det 

men de første 10 måneder skal de også hentes og bringes det samme sted hen, så må vi se til december næste år, når det er to steder (dog næsten lige ved siden af hinanden)

Anmeld Citér

28. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har kun et barn på 4 år, men synes det er svært at få hverdagen til at hænge sammen med et arbejde på 37 timer, indkøb og andre huslige pligter. 

Vi overvejer nr 2, men tænker bare så bliver der mere go på og mere planlægning, lidt uoverskuelige synes jeg. 

Jeg er alene med 4 børn i hverdagene. Fuldtidsjob, 1,5 times pendling hver dag og en stor ejendom at passe, det har gjort, at jeg har valgt at gå ned på 31 timer i ugen, dog stadig 5 dages arbejdsuge. Overvejer rengøringshjælp, men det bliver en stor kamel at sluge, når jeg normalvis har kunnet klare det ( eller sådan ca).

Den største belastning ligger i aldersforskellen, der er 4 år mellem nr 1 og 2, så det var ikke noget problem, der er 2 år mellem 2 og 3, større belastning, det havde jeg nok ikke valgt igen. Nr 4 giver uanset aldersforskel forholdsvis mere arbejde, da jeg kun har 2 hænder, og den ældste skal ikke altid træde til på grund af det.

Som du nok kan høre, synes jeg, at dit indlæg er lidt fjollet - kom dog i gang, hvis I har lyst.

Anmeld Citér

28. december 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Vi har 2 på 4,5 og 8.. far aflevere den store , jeg den lille, far henter begge 3 dage om ugen, jeg en og mormor en ( mormor tid i den gymnastik ) jeg handler i weekenden til en hel uge og min mand laver mad hverdag . Jeg kører til fritidsaktiviteter ( gym og fodbold) går selv til noget om mandagen og manden onsdag.kl 20 hver dag er der ro og voksentid til os, vasketøj osv.. vi hjælpes af med at gøre rent i weekenderne... dagene kører i rutiner og det er ikke hårdere end man gør det til.. det kan sagtens fungere med god planlægning ��

Anmeld Citér

29. december 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Der er jo mange måder at være forældre på. Min mand og jeg har to sønner med 5,5 år imellem og ja - det ER dobbelt så "hårdt" (hader det ord i denne sammenhæng) at have 2 børn frem for et. Drengene har tilsammen fritidsaktiviteter 4 ud af 5 hverdage og der er fodboldkampe HVER weekend. Det betyder rigtig meget logistik og kørsel - konstant. Derudover er der to vennegrupper at bakke op om dvs. Stort set legekammerater på besøg/sleep over hver dag/weekend. Der er to klasser med arrangementer osv. Osv. Nu er vi så også de forældre, der altid bakker op dvs. Køber gaver til fodbol/svømme/gymnastik trænerne, deltager i samtlige aktiviteter omkring vores drenge det være sig skolerelateret eller fritid. Vi er i forældreråd, "bage morgenboller råd", er aktive i fritidsklubber mv. Det er død tidskrævende og jeg ville ikke være det foruden. Dette er måden hvorpå vi er så tætte på - og involverede i vores sønners liv som muligt og det er fantastisk. 

Anmeld Citér

29. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tjaa.. jeg tænker ikke så meget over det. Jeg gør det bare. 

Handler ind 1 gang i ugen. Det tror jeg er den eneste foranstaltning jeg tager for at lette min hverdag. Op skal vi jo og hjem skal vi jo også. Og jobbet skal passes.. men nej, det er ikke meget tid vi har sammen på hverdage. 

Jeg er alene med 2stk på 3 og 6. 

Vi står op, jeg hiver noget morgenmad frem som de spiser mens jeg finder tøj og gør mig selv klar. Så hjælper jeg den lille med at få spist færdigt og så kommer de i tøjet og så er det afsted. Vi har ca 45min om morgenen. 

Vi er hjemme ca 16.30. Så kan vi lige hygge en halv time inden jeg skal lave mad, - det er den lille som regel med til. Og så spiser vi fra 17.45-18.15/18.30 ca. Så er der 45-60min hygge inden vi gør klar til nat kl 19.15 og 19.30/19.45 bliver der puttet jeg putter dem samtidig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.