Jegermoar skriver:
Dejligt at knægten også blev træt (nok) og sov lidt længere :-) Jeg tænker at når du er sammen med din søn er du nødt til at være klar i udmeldingen og sige: Jeg har brug for at sove til kl 7 også selvom du er her, for så har jeg mere energi til at vi skal hygge. Står du op før det, kan du se fjernsyn, spise morgenmad osv. Hvis han har brug for ekstra nærhed når du er sammen med ham, så lad ham komme ind til dig og putte en time eller 2, måske han så kunne sove lidt mere.Min pige på 8½ skal ikke overveje det mange sekunder før hun putter under mor eller fars dyne 
Han er stor nok til at forstå at man har et behov og eventuelle konsekvenser hvis ikke det behov opfyldes. Det gælder jo både ham og dig - ikke meget sjov når i begge er trætte.
Glædelig jul go godt nytår 
Jeg synes, at det lyder som en rigtig god idé. Hans far har allerede forklaret det for ham derhjemme, altså det med, at hvis man skal have energi til at lege og lave en masse ting, har voksne brug for at sove et bestemt antal timer. Det synes jeg ikke, at der er noget forkert i, at han lærer.
Og så fortælle som du foreslår, at hvis han vågner før kl. 7 eller 8, må han se tegnefilm og lege selv. Så behøver vi vist heller ikke at italesætte det mere. Vi oplever jo lidt, at jo mere vi diskutere sengetider og hvornår man må stå op jo mere stædig bliver han også. Og der er jo det med ens indre ur, der nogle gange bare vækker én og så hjælper det ikke særligt meget, at andre siger man skal sove.
Anmeld
Citér