Sov for satan!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2017

Rosa-Sofia

ønskebørn74 skriver:

Jeg ville havde skrevet som dig førhen.

Med tvillinger og kollik børn har jeg været igennem mit.

Men her knækkede filmen. Søvnmangel over flere år og børn med spise problemer (refluxbarn med spastisk lammelse og det andet særlig sensitiv)

Jeg gik helt ned med flaget, som i at jeg idag står med diagnose på stress angst/PTSD. Min hukommelse er ødelagt af det og jeg kan kun arbejde deltids.

Hvis vores ikke sover igennem i nogle dage, bliver jeg zombi mor igen. Heldigvis er min mand endeligt kommet på bane og stille og roligt har jeg fået det bedre igen.

Tænker der er nok en årsag til hun er weekend mor og har det svært ind imellem.

Tak for dit svar. Jeg er ked af at høre, at det har været sådan for dig. Kan slet ikke forestille mig, hvor hårdt det må være at have et kolikbarn eller hvordan det er at have tvillinger. Du lyder som en sej person. 

Ja selvfølgelig er der en grund til at, jeg har det svært. Min historie har det til fælles med din, at efter jeg blev mor har jeg slet ikke kunnet de samme ting som før, mit fubktionsniveau er simpelthen lavere end før. Og det er brandærgerligt, men ikke noget jeg kan ændre på. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. december 2017

ønskebørn74

Profilbillede for ønskebørn74
VI ELSKER VORES TVILLINGE BØLLER OVER ALT...
Rosa-Sofia skriver:

Tak for dit svar. Jeg er ked af at høre, at det har været sådan for dig. Kan slet ikke forestille mig, hvor hårdt det må være at have et kolikbarn eller hvordan det er at have tvillinger. Du lyder som en sej person. 

Ja selvfølgelig er der en grund til at, jeg har det svært. Min historie har det til fælles med din, at efter jeg blev mor har jeg slet ikke kunnet de samme ting som før, mit fubktionsniveau er simpelthen lavere end før. Og det er brandærgerligt, men ikke noget jeg kan ændre på. 

Der er mange måder at have en efter fødsels reaktion. Og der er endnu flere fordomme. Du skulle se folk i hovedet, når jeg fortæller jeg havde en fødsels psykose med efterfølgende fødsels depression.. Shit, folk har ingen pli og medfølelse. Og aner jo ikke hvad det indebærer..

VORES DEJLIGE TVILLINGE BØLLER,

VORES GULD.. 

Anmeld Citér

28. december 2017

Sprit25

Profilbillede for Sprit25
ønskebørn74 skriver:

Der er mange måder at have en efter fødsels reaktion. Og der er endnu flere fordomme. Du skulle se folk i hovedet, når jeg fortæller jeg havde en fødsels psykose med efterfølgende fødsels depression.. Shit, folk har ingen pli og medfølelse. Og aner jo ikke hvad det indebærer..

Seriøst? Jeg har heldigvis kun mødt omsorg og bekymring❤️ Specielt da vi fik nummer 2! Du ved venner der lige skrev lidt mere  

min angst derimod  hold nu kæft nogle fordomme folk har

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

28. december 2017

Rosa-Sofia

ønskebørn74 skriver:

Jeg har heldigvis ikke oplevet så meget af den slags, men nu kender jeg heller ikke så mange mennesker. Der er jo en del mennesker, der ser det med at få børn som deres helt store projekt og kald i livet. Og som virkelig trives med forældrerollen og så kan det være lidt svært at forstå /rumme at andre har det helt anderledes. Jeg er ofte stødt på sætningen "hvis det var mig, der stod i den situation så havde jeg" efterfulgt af en ytring, hvor det tydeligt ses, at den der skriver ikke har nogen idé om hvilke følelser og oplevelser, der følger med at være i den situation, som vedkommende alligevel skal til at gøre sig klog på  

Anmeld Citér

28. december 2017

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
Rosa-Sofia skriver:

Åh gud! Både min eksmand og mig går rundt som zombier. Vi har juleferie sammen, jeg er på besøg hos dem (min eks og søn på næsten 8 år) og siden d. 19 har min søn sovet fra kl. 21 og vågnet kl. 5 hver morgen. Han er fuldstændig overstadisk over at have juleferie og over, at jeg er på besøg, så det virker som om, at han fysisk ikke kan finde roen og geare ned. Han er vel i hvert fald to timers søvn i underskud hvert døgn, for han vil ikke sove til middag (hvilket jo er naturligt nok). Vi er lidt bekymret for, om han overhovedet får en god juleaften i morgen, hvis han følger samme mønster (jeg skal dog hjem til mig selv om eftermiddagen, men han skal til en stor julefest i sin fars familie)

Det er som om, at han bliver mere pylret, hyperaktiv og overtræt for hver dag, der går. Hvad gør man? 

Dejligt at knægten også blev træt (nok) og sov lidt længere :-) Jeg tænker at når du er sammen med din søn er du nødt til at være klar i udmeldingen og sige: Jeg har brug for at sove til kl 7 også selvom du er her, for så har jeg mere energi til at vi skal hygge. Står du op før det, kan du se fjernsyn, spise morgenmad osv. Hvis han har brug for ekstra nærhed når du er sammen med ham, så lad ham komme ind til dig og putte en time eller 2, måske han så kunne sove lidt mere.Min pige på 8½ skal ikke overveje det mange sekunder før hun putter under mor eller fars dyne

Han er stor nok til at forstå at man har et behov og eventuelle konsekvenser hvis ikke det behov opfyldes. Det gælder jo både ham og dig - ikke meget sjov når i begge er trætte.

Glædelig jul go godt nytår

Anmeld Citér

28. december 2017

Rosa-Sofia

Jegermoar skriver:

Dejligt at knægten også blev træt (nok) og sov lidt længere :-) Jeg tænker at når du er sammen med din søn er du nødt til at være klar i udmeldingen og sige: Jeg har brug for at sove til kl 7 også selvom du er her, for så har jeg mere energi til at vi skal hygge. Står du op før det, kan du se fjernsyn, spise morgenmad osv. Hvis han har brug for ekstra nærhed når du er sammen med ham, så lad ham komme ind til dig og putte en time eller 2, måske han så kunne sove lidt mere.Min pige på 8½ skal ikke overveje det mange sekunder før hun putter under mor eller fars dyne

Han er stor nok til at forstå at man har et behov og eventuelle konsekvenser hvis ikke det behov opfyldes. Det gælder jo både ham og dig - ikke meget sjov når i begge er trætte.

Glædelig jul go godt nytår

Jeg synes, at det lyder som en rigtig god idé. Hans far har allerede forklaret det for ham derhjemme, altså det med, at hvis man skal have energi til at lege og lave en masse ting, har voksne brug for at sove et bestemt antal timer. Det synes jeg ikke, at der er noget forkert i, at han lærer.

Og så fortælle som du foreslår, at hvis han vågner før kl. 7 eller 8, må han se tegnefilm og lege selv. Så behøver vi vist heller ikke at italesætte det mere. Vi oplever jo lidt, at jo mere vi diskutere sengetider og hvornår man må stå op jo mere stædig bliver han også. Og der er jo det med ens indre ur, der nogle gange bare vækker én og så hjælper det ikke særligt meget, at andre siger man skal sove.

Anmeld Citér

29. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Loa skriver:

Så det er ikke et svar/råd det jeg skriver? 

At man må sove på skift/være på ham på skift om morgenen, når det nu er alt for lidt søvn de mener de får. 

Nej det svarer da ikke på hvordan de skal få ladet noget energi på sønnen det svarer på hvordan de kan lade energi på dem selv. Men det var sønnen det drejede sig om  

uanset, glædelig bagjul! Og kom godt ind i det nye år  

Anmeld Citér

29. december 2017

Rosa-Sofia

Mor11 skriver:

Nej det svarer da ikke på hvordan de skal få ladet noget energi på sønnen det svarer på hvordan de kan lade energi på dem selv. Men det var sønnen det drejede sig om  

uanset, glædelig bagjul! Og kom godt ind i det nye år  

Tak og lige måde

Han kommer på besøg snart og er her et par dage i forbindelse med nytår og det bliver selvfølgelig anderledes pga nytårsaften, men glæder mig alligevel til at se, om nogen af de råd vi har fået omkring søvn virker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.