Sov for satan!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2017

Loa

Profilbillede for Loa
kan ikke ønske mig mere :)
Rosa-Sofia skriver:

Et høfligere svar  

Et høfligere svar fra mig?  

Fordi jeg ikke kan forstå i er zombier pga en 8 årig sover helt fra 21-5.....

Så tror jeg ikke i skal snakke med søvn-underskudsramte forældre med børn der vitterligt ikke sover 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

23. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Loa skriver:

Så tror jeg ikke i skal snakke med søvn-underskudsramte forældre med børn der vitterligt ikke sover 

Der er altid nogen der har det værre. 

Ts er weekend/ferie mor og vant til at sove til mere end 5, og far siger at sønnen plejer at stå op selv sådan at far kan sove videre til 8 ca. 

Så føles kl 5 flere dage i streg, selvfølgelig helt åndssvagt tidligt, jeg tænker ikke mor og far har været gået i seng kl 21 de her dage ligesom sønnen. Der har de nok - som så mange andre voksne, ryddet huset lidt op efter dagen, talt sammen om dagen og de kommende dage osv. Fået ro i hovedet inden de selv er gået i seng.

mine unger vågner ved 7-7.30 tiden i weekender. Jeg ville sgu også mærke det tydeligt hvis de lige ændrede det til 4.30-5. 

Anmeld Citér

23. december 2017

Rosa-Sofia

Loa skriver:

Jeg tænkte også nok, at det var noget i den stil, der var årsagen til dit svar. Det er jo meget forskelligt, hvad man er vant til, at ens børn gør. Og havde du spurgt mig, da han var 9 måneder og vågnede hver time om natten, havde jeg sikkert tænkt noget lignende det, du skriver men nu er vi bare ikke rigtigt der længere og når man er vant til, at han sover 10-11 timer hver nat, føles det som en omvæltning. Så kan det godt være, at vi er priviligeret på den konto i forhold til mange, men det handler tråden jo ikke rigtigt om.

For mig handler det om, at han er overopkørt og bliver pylret, så han mangler altså søvn og at jeg gerne vil, at han får en god juleaften men selvfølgelig har jeg også svært ved at have lige så meget energi til at lege og finde på aktiviteter jo flere dage jeg er i søvnunderskud og det bliver jeg ked af  

Anmeld Citér

23. december 2017

Rosa-Sofia

Ts er weekend/ferie mor og vant til at sove til mere end 5, og far siger at sønnen plejer at stå op selv sådan at far kan sove videre til 8 ca. 

Så føles kl 5 flere dage i streg, selvfølgelig helt åndssvagt tidligt, jeg tænker ikke mor og far har været gået i seng kl 21 de her dage ligesom sønnen. Der har de nok - som så mange andre voksne, ryddet huset lidt op efter dagen, talt sammen om dagen og de kommende dage osv. Fået ro i hovedet inden de selv er gået i seng.

mine unger vågner ved 7-7.30 tiden i weekender. Jeg ville sgu også mærke det tydeligt hvis de lige ændrede det til 4.30-5. 

Tak for dit svar Det lyder som om, at du rigtigt godt kan sætte dig ind i hvad der er i spil. Når min eksmand og søn er sammen til hverdag og weekender har de jo deres liv og rutiner som min søn trives i og slapper af med og så sover han bedre og er generelt mere selvkørende både, hvis han vågner tidligt og generelt. Han har jo far hos sig hele tiden.

Jeg er vant til at sove længere end til kl. 5 ja, fordi jeg er weekend/feriemor (hvorfor er jo irrelevant og en lang historie), men selvfølgelig er det klart, at han vil udnytte vores tid fuldt ud, det vil jeg gerne selv og så er det jo lidt hårdt at være så pissetræt. Men alt i alt er det enormt hyggeligt og han nyder ferien.

Og du har jo ret i at aftenerne går med oprydning, planlægning og samtale. Hverken min eksmand eller jeg er inde i en rutine med at gå i seng kl. 21.

Anmeld Citér

23. december 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
Rosa-Sofia skriver:

Det er vi enige om, min eksmand fortæller også, at han sagtens selv kan lege, se tegnefilm og spise morgenmad mellem kl 6-7 og til far står op ved 8 tiden i almindelige weekender og ferier. Jeg er weekend/feriemor så han er selvfølgelig noget mere interesseret i mig, når vi er sammen. Nu er der jo både ferie, jul og min eksmand og jeg er sammen om ham og det nyder han selvfølgelig i fulde drag. Men, han forventer at blive leget med og undetholdt fra han vågner, når han er sammen med mig. Og det gør mig lidt ked af det, når jeg ikke har energi til det hele tiden. 

Ja han er nok lidt ekstra på fordi han er glad for at være sammen med dig.

Og jeg kan sagtens forstå du gerne vil opfylde hans behov.

Men du dkalbogsp passe på dig selv og hellere en udhvilet mor end en zombie 

Vil han ikke putte med dig så i kan sove lidt mere?

Og så synes jeg ikke du skal være ked af at du har manglende energi.

Jeg står ikke op kl 05 og jeg er også smadret i den her tid for rollingerne er bare på hele tiden og fulde af forventninger og hektisk energi og det kan slå alle mødre i gulvet . Og så med manglende søvn oveni  

Anmeld Citér

24. december 2017

Loa

Profilbillede for Loa
Mor11 skriver:

Men ligefrem zombie fordi knægten står op kl.5 efter at have sovet igennem? Ja undskyld jeg ikke lige helt kan følge det... så må man jo gå tidligere i seng i disse dage eller skiftes til at være på om morgenen så den anden kan tage en lur...

Anmeld Citér

24. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Loa skriver:

Men ligefrem zombie fordi knægten står op kl.5 efter at have sovet igennem? Ja undskyld jeg ikke lige helt kan følge det... så må man jo gå tidligere i seng i disse dage eller skiftes til at være på om morgenen så den anden kan tage en lur...

Dejligt du bare har svarene  

hvorfor ikke bare forholde sig til det ts skriver? De er trætte, drengen er træt - hvordan får de ladet noget overskud på - mest af alt på drengen - så juleaften bliver dejlig for ham på trods af at han har sovet mindre end vanligt de sidste dage, og er påvirket af det humørmæssigt. 

Dét er spørgsmålet. Ikke hvorvidt om ts må erklære sig i zombietilstand af at være blevet vækket kl 5 i flere dage. 

Anmeld Citér

24. december 2017

Loa

Profilbillede for Loa
Mor11 skriver:

Dejligt du bare har svarene  

hvorfor ikke bare forholde sig til det ts skriver? De er trætte, drengen er træt - hvordan får de ladet noget overskud på - mest af alt på drengen - så juleaften bliver dejlig for ham på trods af at han har sovet mindre end vanligt de sidste dage, og er påvirket af det humørmæssigt. 

Dét er spørgsmålet. Ikke hvorvidt om ts må erklære sig i zombietilstand af at være blevet vækket kl 5 i flere dage. 

Så det er ikke et svar/råd det jeg skriver? 

At man må sove på skift/være på ham på skift om morgenen, når det nu er alt for lidt søvn de mener de får. 

Anmeld Citér

24. december 2017

Rosa-Sofia

Okay. I dag skete der det fantastiske, at den lille skat sov næsten til kl 7. Han har åbenbart også været træt efter de andre dage. Vi havde en stille aften i går og en hyggelig formiddag og hans far har talt med ham om, hvad der skal ske i løbet af dagen. Er sikker på, at han får en dejlig juleaften glad og udhvilet. 

Anmeld Citér

26. december 2017

ønskebørn74

Profilbillede for ønskebørn74
VI ELSKER VORES TVILLINGE BØLLER OVER ALT...
Loa skriver:

Jeg ville havde skrevet som dig førhen.

Med tvillinger og kollik børn har jeg været igennem mit.

Men her knækkede filmen. Søvnmangel over flere år og børn med spise problemer (refluxbarn med spastisk lammelse og det andet særlig sensitiv)

Jeg gik helt ned med flaget, som i at jeg idag står med diagnose på stress angst/PTSD. Min hukommelse er ødelagt af det og jeg kan kun arbejde deltids.

Hvis vores ikke sover igennem i nogle dage, bliver jeg zombi mor igen. Heldigvis er min mand endeligt kommet på bane og stille og roligt har jeg fået det bedre igen.

Tænker der er nok en årsag til hun er weekend mor og har det svært ind imellem.

VORES DEJLIGE TVILLINGE BØLLER,

VORES GULD.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.