Er du stresset over julen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

793 visninger
13 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. december 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes jeg læser og høre fra mange, at de er så stresset over julen, og må indrømme at jeg både blir overrasket og lidt trist!

For mig, har julen altid betydet extra familie tid, hygge, lækker mad, også self lidt extra forkælelse i form af gaver. 

Gaver er heldigvis ik det vigtigste i min familie, det er "bare" en lille extra ting.

Vi har tit holdt jul. Jeg elsker at lave maden, pynte op og hygge med vores gæster.

Er vi ik hjemme juleaften, nyder jeg de extra dage med svigermor, svigerfamilien er fantastiske osv osv.

Vi har julefrokost i min familie d 25/12. Det er sammenskudsgilde. Alle kommer og sådan har det været de sidste 40-45 år. Vi er mellem 25-35 af min tætteste familie samlet.

D 26/12 er der julefrokost i kærestens familie. Igen sammenskudsgilde, og sådan har det nok været de sidste 35 år. Vi er ca 20-25 af hans tætteste familie.

Nogle år arbejde jeg. Og i år ska jeg arbejde juleaften. Kærsten og ungerne ska være sammen med min familie. 

Jeg ved at der ka være mange grunde til at julen er stressende, men må indrømme at jeg bare elsker julen, vores familietid og de tosset traditioner.

Så vil endelig bare ønske alle en rigtig dejlig, stressfri jul og fantastisk nytår. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Syntes jeg læser og høre fra mange, at de er så stresset over julen, og må indrømme at jeg både blir overrasket og lidt trist!

For mig, har julen altid betydet extra familie tid, hygge, lækker mad, også self lidt extra forkælelse i form af gaver. 

Gaver er heldigvis ik det vigtigste i min familie, det er "bare" en lille extra ting.

Vi har tit holdt jul. Jeg elsker at lave maden, pynte op og hygge med vores gæster.

Er vi ik hjemme juleaften, nyder jeg de extra dage med svigermor, svigerfamilien er fantastiske osv osv.

Vi har julefrokost i min familie d 25/12. Det er sammenskudsgilde. Alle kommer og sådan har det været de sidste 40-45 år. Vi er mellem 25-35 af min tætteste familie samlet.

D 26/12 er der julefrokost i kærestens familie. Igen sammenskudsgilde, og sådan har det nok været de sidste 35 år. Vi er ca 20-25 af hans tætteste familie.

Nogle år arbejde jeg. Og i år ska jeg arbejde juleaften. Kærsten og ungerne ska være sammen med min familie. 

Jeg ved at der ka være mange grunde til at julen er stressende, men må indrømme at jeg bare elsker julen, vores familietid og de tosset traditioner.

Så vil endelig bare ønske alle en rigtig dejlig, stressfri jul og fantastisk nytår. Vh Stine 

Sidste år var jeg rigtig stresset omkring en måneds tid ved jule/nytår(før og efter). Så meget at det var ved at være usundt. 

Arbejdede 23.,24.,25.,26.,27., om aftenen. samtidig med at jeg havde familie boende hos os og holdt julefrokost og var med til de arrangementer jeg kunne i forhold til arbejdet. 

I år arbejder jeg d 25.,26., og d 29.,30.,31.,1.,2., men vi holder ikke selv nytår, så det bliver nemmere.

Jeg stresser slet ikke på samme måde. Men efter at have været helt nede og skrabe bundet(med stress, depression, og angstanfald i bagagen) så skal der ikke så meget til før tegnene på usundt stress dukker op. 

Husker generelt julen som værende hyggelig og i familiens tegn om det blev holdt hos min mor eller far. Den jul kan jeg slet ikke genkende som voksen. Min mor kalder jeg en anti-jule person(som ham fra The Julekalender). Men det er jeg slet ikke, jeg lader bare ikke til at få det samme ud af julen som førhen.

Sangen som Anders Matthesen synger er meget rammende og godt beskrivende som jeg ser på det. At det er stress og jag for selvfølgelig kommer julen bag på os alle hvert år

Glædelig jul 

Anmeld Citér

21. december 2017

Anonym

StineW79 skriver:

Jeg er lidt stresset over julen. Men jeg er generelt bare lidt småstresset/presset i år. Jeg har haft et skide hårdt år, med al for megen sygdom, hos både mig og min datter. Pres over eksamener, eksamensangst, og så en masse økonomisk rod, der bare har været skide fucking hårdt. Så her i julen er jeg presset over at jeg ingen økonomisk luft har til at kunne give gaver til min familie. - Noget der ellers er meget høje forventinger til i min familie, så det gør ondt. 

Derudover er der flere drømme og forventinger der er brast i år, så ja, det har været et hårdt år. Jeg glæder mig til at det er overstået, og satser på et bedre 2018.

Anmeld Citér

21. december 2017

Thea14

De sidste to år har jeg været så stresset omkring jul, at min krop blev påvirker (mens udeblev, tabte mig osv) - Men det har begge gange skyldtes arbejdet, hvor der har været ekstra meget run på, mere arbejdspres og mere sygdom blandt medarbejderne og mindre velvillige i at træde til at tage ekstra vagter. Gaveindkøb og julehygge har faktisk bare været et stressende element.

I år er jeg på barsel, og der har intet stress været. Har fået hygget alt det jeg ikke fik de andre år.

vi skal holde juleaften hos mine forældre, og da min mor er sådan en der stresser over ingenting, tager vi derhjem allerede fredag og hjælper med at få styr på huset og julemiddagen. D. 25 skal vi bare slappe af hjemme og d. 26 skal vi til julefrokost hos svigerforældrene. - Det er stort ser sådan hvert år, bortset fra at der hvert andet år byttes rundt på hvem vi er hos hvornår. - og så henner det at jeg skal arbejde d. 26 istedet for 25 og så er det så der der er julefrokost istedet..

Anmeld Citér

21. december 2017

Tip!

Ingen stress her..

Har haft en kaotisk tid med pludselig flytning, nyt arbejde, tid til at få pustet ud.. men nu har jeg en følelse af, at det hele er sket af en grund. 

Jeg skal arbejde imorgen, og den 25,26 og 27, men de her dage hvor vi har fri, der laver vi ikke meget andet end at dase den.. vi har styr på gaver, det er mega dejligt.. 

Glædelig jul ������

Anmeld Citér

21. december 2017

migxher

Sidste år var jeg mega stresset, det er jeg heldigvis ikke i år (: Men det skyldes nok også at juleglæden ikke helt er det samme i år da det er første jul uden min far som døde i sommers. Mig, min kæreste og vores unger skal holde jul hjemme hos svigerfar, sammen med min kærestes famor, søster og hendes kæreste. Min mor, mormor og mine 3 yngre søskende er rejst til egypten indtil d. 26 så dem ser jeg ikke juleaften. 

Anmeld Citér

21. december 2017

Flomama

Må indrømme jeg er lidt stresset men det fordi vi skal kører helt Åndsvagt meget rundt i landet i år  

Anmeld Citér

21. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg stresser ikke. Jeg har bragende tømmermænd over julefrokosten på jobbet i år, og jeg har ikke købt en eneste gave, bagt en eneste småkage, købt en eneste and eller steg eller kartoffel endnu. Det tager vi i morgen.  Så kan vi se, om jeg stresser dér ...

Anmeld Citér

21. december 2017

Anonym

Er ano fordi jeg ikke lige vil udstille noget familie. 

Julen har altid været en fantastisk tid for mig. I min familie handler det ikke om gaverne, men samværet! 

Men efter at jeg er blevet gift med min mand, så er julen blevet stressende. Forstået på den måde at de i deres familie lægger MEGET vægt på gaverne, og de skal være lige fordelt i forhold til beløb. Det stresser mig sindssygt meget! Desuden vil svigermor meget gerne styre hvem der skal give hvad. Det hjælper heller ikke på det.

i år synes jeg dog den er ekstra stressende, pga. Arbejdet. Det er nok den mest travle måned, så føler slet ikke jeg har fået nydt decembermåned.

Anmeld Citér

21. december 2017

lineog4

Ingen stress her, er efterhånden nået hygge alderen, dvs. Jeg sidder lidt tilbagelænet of nyder at hygge.

Her er for første gang ingen hjemmebag, det nåede vi ikke.

Juletræet når vi først i morgen, men så bliver det også en hyggelig dag med børn og mormor.

Her er ikke meget julepynt, det nåede vi heller ikke. TIlgengæld er alle vinduerne pudset, og der er så ryddeligt som de nu kan være hos os. 

Jeg nåede de sidste julegaver i dag på en hygge tur med min mor - det meste af tiden gik med hygge og sushi og så fandt vi ud af gaverne var billigere i FØtex og klarede dem der 

Har ikke tænkt over julemaden, men da anden helst skal være død, så regner jeg ikke med den flyver nogen steder. Og hvis alt går galt har vi da kødsauce i fryseren og vist endda også en flæskesteg.

Og i år har jeg sørme heller ikke dårlig samvittighed over det jeg ikke nåede i drømmen om den perfekte december, for nej hvor har vi haft det godt og ungerne synes vi julehygger og har flere gange i december sagt: det var den bedste dag længe (okay det sagde de også i november så de har det nok bare godt).

Så nej ingen stress men en masse ro og en uperfekt jul.

Den eneste slange i paradis er frygten for hvornår det sorte hul indtræffer i år - om juleaften bliver med eller uden tårer og en lyst til at være helt alene - men den tid den sorg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.