Stivdie skriver:
Har du fået tjekket lillebrors ører for væske for nylig?
Ellers tænker jeg også at få ham viklet eller slynget (han skriger jo alligevel, og du kan jo ikke blive ved at bære ham på armen 24-7), og så sætte håret op, lade være at bære smykker i en periode, eller evt få fat i en viklehalskæde, der er beregnet til at aflede barnet.
Tænk også over at lade farmand eller anden familie tage ham i nogle timer hver weekend, hvor du så jan lave noget kun med den store, så hun får lidt mortid uden den krævende lillebror. 
Han var til kontrol for lige knapt 2 uger siden, hvor der ikke var noget med ører eller noget. Storesøster er som nævnt ørebarn, så vi er meget obs. på at lillebror ikke skal have samme problemer med det. Det er heller ikke fordi noget "sidder fast" for han har også været ved fys og ergo i perioden, hvor der intet var at se på ham.
Håret er altid oppe (han får fat i det alligevel, på trods af at det er i knold. Halskæden er jo allerede væk (eftersom at den er i stykker) og øreringene kan jeg ikke tage ud, uden at hullerne lukker sig (som i natten over - har prøvet det engang, da min datter var lille).
Han skriger ikke bare når han er i vikle/slynge. Han hidser sig op og kæmper imod - skyder ryg, slår ud med arme og ben (så meget som han nu kan) og slynger hovedet rundt i ren arrigskab. Han er slet ikke til at holde styr på, selvom han egentlig ikke kan bevæge sig ret meget.
Han sover så heller ikke særlig godt (hverken dag eller nat), så mit overskud til at høre på ham er lig nul. I morges stod han op klokken 5 efter adskillige opvågninger i løbet af natten og tre perioder hvor han skulle hjælpes videre i søvnen (enten ved at vugge ham eller nusse ham på ryggen). Han kom i seng klokken 19:00.
Så sov han en lur fra klokken 08:00 til klokken 09:00, hvor han kun falder i søvn fordi han bliver trillet i vognen når storesøster skal afleves i børnehave.
Så tog han en lille lur på 45 minutter fra klokken 11:30 til 12:15.
Han har en kravlegård, som jeg ind imellem er blevet nødsaget til at sætte ham i og så bare lade ham skrige fordi der er noget jeg altså bliver nødt til at ordne. Det er aldrig mere end 5-10 minutter, men han når at få skreget sig selv fuldstændig åndeløs og rød i hovedet.