Anonym skriver:
Jeg har den fulde forældremyndighed da vi aldrig har boet sammen. Og jeg er sku ikke meget for han får den anden halvdel, da han så kun ville kunne gøre tingene værre end nu. Men statsforvaltningen vil nok give ham den alligevel
Jeg taler ikke med min store søns far, det har vi ikke gjort i omkring 2 år, så han kender ikke sin far. Men han kommer nok en dag når han føler sig klar til det.
Jeg kom igennem en paragraf 50 (forældre undersøgelse) for ca 3 år siden, og jeg "bestod" det hele og de havde intet at komme efter. Tror desværre kun han gør det fordi han er jaloux over at jeg kan klare tingene alene.
Du ved jo godt, at han intet kan gøre. Jo han kan blive en god far til sin søn, få et velfungerende samvær og måske med tiden kan I få delt forældremyndighed, fordi I kan samarbejde.
Det er det. Han kan ikke sørge for drengene bliver taget fra dig, det kan kun de rigtige instanser. Han kan ikke sørge for din store drengs far kommer og tager ham fra dig, igen det kan kun de rigtige instanser, og de vil ikke give foældremyndighed til en far der har været udeblivende i 2 år bare fordi han forlanger det.
HVad han derimod kan gøre, er at køre dig så langt ud så en paragraf 50 ikke vil falde ud med samme resultat. Han kan påvirke begge dine drenge så der måske en dag sendes en underretning fra insitutionerne de er i. Han kan ødelægge den stabile base dine børn har krav og ikke mindst brug for.
Du kan gå imod det, du kan sørge for han ikke har overtaget og kan køre dig ned, du kan beskytte dine drenge og du kan skabe den stabile base. Du kan søge den hjælp der skal til både hos mødrehjælpen og eventuelt egne læge, du kan blive stærk og give dig selv og børnene friheden fra en mand, der lige nu er en faktor som påvirker negativt. Du kan træffe et valg om, at nu er børnene prioritet og ikke forhold, ikke en mand.... Du kan prioritere dig selv og børnene.
Anmeld
Citér