Statsforvaltningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.612 visninger
20 svar
41 synes godt om
3. december 2017

Anonym trådstarter

Jeg søger noget råd og vejledning, som jeg håber i kan hjælpe med mig herinde. 

Sagen er den at jeg næsten lige har fået en lille dreng og hans far har ikke kunne finde ud af at være der i løbet af graviditeten eller efter Fødselen (var med til Fødselen hvor han skabte sig som en sindsyg imens jeg skulle til at føde) 

jeg modtager beskeder fra ham at han ønsker mine børn samt mig døde (har et dreng fra tidligere forhold) og han vil gøre alt for at få dem fjernet adskildt fra mig (hvilket jeg godt ved ikke sker, at han ikke kan få dem fjernet fra mig) 

jeg forslog at vi kunne tage i parterapi gratis igennem kommunen så vi kunne lære at snakke sammen udenfor statsforvaltningen, men har lige opdaget at han har søgt samvær igennem statsforvaltningen. 

Jeg ønsker egentlig statsforvaltningen skal se de beskeder han har sendt til mig (hvilket jeg også ville have haft vist til parterapeuten)

jeg regner med at aflyse parterapien på mandag og så må vi kæmpe igennem statsforvaltningen. 

Far har diagnoser som dyssocial personlighedsstruktur og ADHD, som han lægger skylden over på hvis han har trådt ved siden af, eller har vist at være aggressiv i en samtale.

jeg hader egentlig ikke far men ønsker at han får hjælp til at se sine børns behov ordentlig, som han desværre ikke kan. 

Hvad kan jeg gøre i denne situtation? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

3. december 2017

Morigenigen

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg næsten lige har fået en lille dreng og hans far har ikke kunne finde ud af at være der i løbet af graviditeten eller efter Fødselen (var med til Fødselen hvor han skabte sig som en sindsyg imens jeg skulle til at føde) 

jeg modtager beskeder fra ham at han ønsker mine børn samt mig døde (har et dreng fra tidligere forhold) og han vil gøre alt for at få dem fjernet adskildt fra mig (hvilket jeg godt ved ikke sker, at han ikke kan få dem fjernet fra mig) 

jeg forslog at vi kunne tage i parterapi gratis igennem kommunen så vi kunne lære at snakke sammen udenfor statsforvaltningen, men har lige opdaget at han har søgt samvær igennem statsforvaltningen. 

Jeg ønsker egentlig statsforvaltningen skal se de beskeder han har sendt til mig (hvilket jeg også ville have haft vist til parterapeuten)

jeg regner med at aflyse parterapien på mandag og så må vi kæmpe igennem statsforvaltningen. 

Far har diagnoser som dyssocial personlighedsstruktur og ADHD, som han lægger skylden over på hvis han har trådt ved siden af, eller har vist at være aggressiv i en samtale.

jeg hader egentlig ikke far men ønsker at han får hjælp til at se sine børns behov ordentlig, som han desværre ikke kan. 

Det er fandme synd for dig! Det lyder virkeligt ubehageligt!

Jeg synes, du skal kontakte Mødrehjælpen og få en snak med dem først og så ringe til Statsforvaltningen bagefter.

Husk at gemme alle beskeder, mails osv. fra dine eks.

Anmeld Citér

3. december 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du tager self til terapi!

Det er ik sikkert at han lære noget af det, men det gør du måske. 

Og her mener jeg self, at du ka få nogle redskaber til at tackle ham, samtidig med at du viser at du gerne vil ha et godt samarbejde.

Det gir også noget dokumantion fremadrettet, omkring jeres samarbejds evner/vilje, som aldrig vil ku skade din sag i statsforvaltning. Vh Stine 

Anmeld Citér

3. december 2017

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Anonym skriver:

Øh, er jeg den eneste, der undrer mig over, at man kan få skatteyderbetalte seancer til at lære at snakke sammen? 

Er parterapien ikke for, at forældre skal redde ægteskabet/parforholdet med tanke for børnenes bedste, det er billigere for både følelser og pengepung, hvis folk vælger at blive sammen?!

I vores kommune er der ikke sådan et tilbud, så spørger for at blive klogere.

Hvis ekser ikke kan snakke sammen, så er det Statsforvaltningen, der træder til?!

Anmeld Citér

3. december 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Du tager self til terapi!

Det er ik sikkert at han lære noget af det, men det gør du måske. 

Og her mener jeg self, at du ka få nogle redskaber til at tackle ham, samtidig med at du viser at du gerne vil ha et godt samarbejde.

Det gir også noget dokumantion fremadrettet, omkring jeres samarbejds evner/vilje, som aldrig vil ku skade din sag i statsforvaltning. Vh Stine 

Han siger at han vil sable mig ned til det parterapi, så kan han kan vise ham der manden at det er mig som er helt skudt i hovedet (hans egne ord) og er virkelig ikke meget for at tage derhen hvis han bare skal sidde og svine mig til

tror du jeg kan bruge deres udtalelser i statsforvaltningen? 

Anmeld Citér

3. december 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Øh, er jeg den eneste, der undrer mig over, at man kan få skatteyderbetalte seancer til at lære at snakke sammen? 

Er parterapien ikke for, at forældre skal redde ægteskabet/parforholdet med tanke for børnenes bedste, det er billigere for både følelser og pengepung, hvis folk vælger at blive sammen?!

Hvis ekser ikke kan snakke sammen, så er det Statsforvaltningen, der træder til?!

Jo, jeg ville også mene at det er for at redde parforholdet så børnene ikke bliver "ramt" og det var også derfor jeg havde sat gang i det hele hos kommunen, men igår valgte han at søge samvær i statsforvaltningen og stoppe forholdet og mente vi stadig skulle tage dertil. Men jeg ser ingen grund til at møde op eftersom han har afsluttet forholdet og vil i statsforvaltningen istedet. 

Også derfor jeg er meget i tvivl om hvad pokker jeg skal gøre  

Anmeld Citér

3. december 2017

Anonym trådstarter

Morigenigen skriver:

Det er fandme synd for dig! Det lyder virkeligt ubehageligt!

Jeg synes, du skal kontakte Mødrehjælpen og få en snak med dem først og så ringe til Statsforvaltningen bagefter.

Husk at gemme alle beskeder, mails osv. fra dine eks.

Hjælper mødrehjælpen med sådan nogle ting? 

Anmeld Citér

3. december 2017

L-mor

Profilbillede for L-mor
Rockertand skriver:

Forældre, der ikke kan samarbejde, koster samfundet millioner, og deres konflikter koster deres børn dyrt i trivsel og udvikling - og dermed i sidste ende også samfundet. Parterapi og konfliktmægling er billige indsatser, som kan give et stort økonomisk afkast, hvis det forbedrer samarbejdet og forebygger konflikter.

Anmeld Citér

3. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jo, jeg ville også mene at det er for at redde parforholdet så børnene ikke bliver "ramt" og det var også derfor jeg havde sat gang i det hele hos kommunen, men igår valgte han at søge samvær i statsforvaltningen og stoppe forholdet og mente vi stadig skulle tage dertil. Men jeg ser ingen grund til at møde op eftersom han har afsluttet forholdet og vil i statsforvaltningen istedet. 

Vil det sige, I var kærester indtil i går? Og er hans SMS’er først begyndt at blive ubehagelige nu? 

Anmeld Citér

3. december 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Anonym skriver:

Jeg bliver en lille smule forvirret: var I kærester frem til i går?

Har din store dreng levet i det her i minimum 1 år, hvor du ikke vidste hvordan I havde det, ikke var sammen og så var sammen, og du har fået sms'er om han ønskede dine børn døde osv.?

nå men udover den forvirring, så synes jeh helt klart I skal have noget vejledning så I kan samarbejde ikke som kærester men som forældre. Og jeg synes du skal have noget vejledning og råd til at gøre dig fri af den mand for dine drenges skyld

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+