Eksperthjælp: Kun lille bitte sandsynlighed for graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

791 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. december

Karen Bøhrnsen

Jeg er en pige på 17 år, som virkelig frygter en graviditet. Jeg har aldrig haft sex, og er ikke på p-piller da jeg er i høj risikogruppe for blodpropper.
D. 23/9 hyggede jeg for første gang med en dreng. Jeg gav ham et blowjob og handjob, og han rørte mig på klitorissen (undskyld for detaljer). Dette skete to dage EFTER menstruation, og derfor kun 3-4 dage inden den frugtbare fase.
Jeg har altid haft ureglmæssig menstruation, men de foregående 3 måneder var den nogenlunde regelmæssig. Da fyren kom, kom han ud over min hånd, hvorefter jeg tørte den af i dynen. Jeg kan herefter ikke huske om jeg kun har rørt mig selv på klitorissen, eller om jeg også proppede en finger op i min skede... Hvis jeg har givet mig selv finger, kan så være blevet gravid selvom jeg har tørt min hånd af i dynen først?

Jeg tænker egentlig ikke så meget over det efterfølgende, og jeg får min menstruation igen d. 14/10.
Ud af det blå bliver jeg panisk angst for om jeg kan være gravid. Kan ikke huske hvorfor denne frygt opstår, men kan huske at jeg især begynder at dje med træthed og kvalme. Jeg har flere tegn på graviditet, bla. let morgenkvalme, en del hovedpine, halsbrand og ondt i lænden. Jeg har ikke ondt i brysterne. Derudover har jeg også en sitrene/boblende/buldrende fornemmelse o underlivet, som om der virkelig er noget derinde..

For 2 dage siden - altså d. 27/11 fik jeg en let blødning, som jeg stadig har i dag. Men vil blot karakterisere den som en pletblødning, da den slet ikke er lige så kraftig som mine almindelige menstruationer - der kommer ikke ret meget i bindet, og når jeg tørre mig efter toiletbesøg er der meget lidt friskt, mørkt blod, og ellers er det bare helt lyserødt...

Jeg har taget 5 graviditetsteste: En D. 14/11, en igen d. 18/11, igen d. 24/11 og så igen d. 28/11 (om aftenen), 30/11. Derudover fik jeg d. 1/12 taget en ved lægen, som ikke ville tage blodprøve. De har alle sammen været negative, og fandt det egnetlig en smule beroligende, men så læste jeg, at det ikke er alle kvinder, der kan danne nok hcg til at kunne teste positiv på en test, og så blev jeg rigtig bange igen. Og jeg har også læst at man ikke kan teste positiv inde i graviditeten, hvis man danner normalt hcg.

Jeg går konstant og trykker mig hårdt på maven, og i starten syntes jeg ikke det gjorde ondt, men nu synes jeg, jeg er meget øm... Derudover forsøger jeg også hele tiden og trække maven ind, hvilket jeg godt kan, men synes ikke jeg kan så meget som for nogle uger siden. Er meget overvægtig, så det kan godt være lidt svært at se på mig, om jeg er gravid eller oppustet. Men føler mig også rigtig oppustet.. Derudover føler jeg også ofte, noget bevæger sig derinde. Enten som små “bump” eller som en sitren.

Undskyld det blev lidt langt.. Mit spørgsmål er egentlig bare om man kan blive gravid af at få finger, hvor der måske har været sæd på, på trods af man har tørt den af i dynen? Please hjælp mig, er rigtig rigtig bange...

Karens svar

Hej Med dig

Tak for dit uddybende brev

Der er en lille bitte chance for at du kan være gravid, men det lyder nu meget usansynligt, når du siger, du har haft menstruation efterfølgende og at du har 5 negative graviditetstest - som vil slå ud som positiv her 2 måneder efter mulig ægløsning!! Man kan ikke være gravid og være så langt, som du beskriver uden at frigive hCG!

Du skriver, du har symptomer på graviditet, men nogle gange kan man af frygt eller af ønske selv rent mentalt fremkalde symptomer. Du skriver også, at du har været øm i dit underliv, men det kande nu også godt blive, når du går og trykker dig hårdt i maven! 

SÅ læn dig tilbage og få lidt ro på. Se om du ikke for din menstruation inden for den næste måned igen...

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder 

Hvis du har brug for en mere dybdegående dialog med jordemoderen om mulig graviditet, har du mulighed for at ringe til jordemoder Karen Bøhrnsen på mobil 27216882. En halv times telefonisk jordemoder konsultation koster kun 245.-

Så tøv ikke, ring og få en fortrolig samtale med jordemoderen.

Like gerne: facebook.dk/jordemoder.net

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.