Eksperthjælp: Begyndende fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

310 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. december

Karen Bøhrnsen

Hej
Jeg er førstegangs og er i uge 38+6 i dag.
Jeg har D 30/11 kraftige plukveer som virkelig gjorde ondt, de varede i over et minut og de kom ca med 4 min mellemrum. Sådan havde jeg det i rigtig mange timer og kontaktede fødegangen til sidst hvor hun siger at jeg stille og rolig er på vej i fødsel. Men i løbet af natten aftog det lidt og D 1/12 oplevede jeg få plukveer og lidt smerte men når jeg skulle bukke mug gjorde det ondt i underlivet og sådan har jeg det stadig, nu her i nat D 2/12 vågnede jeg med kraftige menstruations smerter og plukveer, men det er også aftaget.
Hvad kan det skyldes?
og det at jeg har ondt i underlivet efterfølgende og ikke kan bukke mig uden det gør ondt, er det ufarligt?
Vh
Patricia

Karens svar

Kære Patricia

Tak for dit brev

For at svare på dit sidste spørgsmål først: Ja, det er ufarligt, at det gør ondt, når du bukker dig ned.

Det kan skyldes 2 ting dels at din livmoder (som jo er en stor muskel) er lidt øm efter det arbejde, den allerede har lavet og det kan skyldes at barnets hoved har ligget i bækkenet på en med, så det har rykket på nogle nerver.

Begge dele normalt og ufarligt :-)

Og med hensyn til veer, der kommer og går, så har du oplevet det, de fleste oplever i forbindelse med med opstart af fødslen, at veerne kommer og går, indtil du har fødeveer. Ud over at veerne er regelmæssige og varer over et minut - som du skriver - så skal de også tage til i styrke hen over nogle timer. Ikke at det er en garanti for, at du er gået i aktiv fødsel, for nogle kan stadig godt opleve - som du - at veerne stille og roligt går i sig selv for at begynde igen nogle timer eller nogle dage efter.

Held og lykke med din fødsel

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder 

Hvis du har brug for en mere dybdegående dialog med jordemoderen om opstart af fødslen, har du mulighed for at ringe til jordemoder Karen Bøhrnsen på mobil 27216882. En halv times telefonisk jordemoder konsultation koster kun 245.-

Så tøv ikke, ring og få en fortrolig samtale med jordemoderen.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.