Eksperthjælp: Hormonspiral og cyklus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

341 visninger
0 svar
0 synes godt om
27. november 2017

Karen Bøhrnsen

Hej Karen

Jeg fik d. 16/10 fjernet min hormon spiral, (det var på min cyklus dag 13) 2 dage efter begynder jeg at bløde rimelig meget, dette fortsætter frem til d. 30/10 (dagen hvor min mens ellers skulle starte) jeg har ikke blødt siden, men har de sidste 3 dage oplevet ømme bryster, menstruationssmerter, hovdepine og I dag er der kommet kvalme og øget mælkehvidt udflåd også, jeg har taget en graviditetstest som er negativ....
Mit spørgsmål er så om min cyklus kan have rykket sig, så den blødning jeg havde få dage efter at have fået fjernet spiralen, kan have været menstruation og at jeg dermed har haft æl omkring 30/10, så det kan være tidlige graviditetstegn eller er det helt normalt at opleve det efter at have fået fjernet en hormonspiral?
Mvh

Karens svar

Hej med dig

Og tak for dit brev.

Det er meget normalt at kroppen rent hormonelt lige skal finde sig selv efter fjernelse af en hormonspiral.

Det kan bl.a. vise sig som en blødning, så på den måde er der jo ikke noget unormalt ved det.

Men du har unægteligt også symptomer på graviditet. Og selv om testen ikke er positiv lige nu kan du godt være gravid alligevel. Du danner bare endnu ikke hCG (graviditetshormon) nok til at testen slår ud som positiv.

Tag en ny test om en uge eller 14 dage og du vil se om dine symptomer er tegn på graviditet eller om din krop blot er ved at finde sin egen cyklus efter at du har fået fjernet spiralen.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder

Hvis du har brug for en mere dybdegående dialog med jordemoderen om Helt tidlig graviditet , har du mulighed for at ringe til jordemoder Karen Bøhrnsen på telefon 27216882. En halv times telefonisk jordemoder konsultation koster kun 245.-

Så tøv ikke, ring og få en fortrolig samtale med jordemoderen.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+