Har jeg forkerte forventninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2018

Mysonsmama

Jeg føler virkelig med dig! Men som andre også Skriver, så tror jeg også babyer græder. Måske fordi deres tarm system skal modnes, ikke udviklet nervesystem der kan være mange ting.

Min søn SKREG også i 5-6 timer hver aften, og han sov ikke i 14-16 timer (oh Yes!!!!), ingen lure og skrigeriet blev værre og værre indtil han gik omkuld med en grædende mor på gulvet i armene.. simpelthen et helvede de første 3 måneder!

Det bedste du kan gøre er bare at VÆRE der.. gøre dit bedste. Vi prøvede både kranio sakral og kiropraktor, oh det hjalp og gjorde det mildere for en stund..

Men prøv dig frem. Kan godt være nogen siger det spild af penge, personligt er penge ligegyldigt hvis det kan hjælpe mit barn bare LIDT. Vi har givet maaaaange tusinde kroner i desperat forsøg på han blev en glad baby.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2018

Anonym trådstarter

Mysonsmama skriver:

Jeg føler virkelig med dig! Men som andre også Skriver, så tror jeg også babyer græder. Måske fordi deres tarm system skal modnes, ikke udviklet nervesystem der kan være mange ting.

Min søn SKREG også i 5-6 timer hver aften, og han sov ikke i 14-16 timer (oh Yes!!!!), ingen lure og skrigeriet blev værre og værre indtil han gik omkuld med en grædende mor på gulvet i armene.. simpelthen et helvede de første 3 måneder!

Det bedste du kan gøre er bare at VÆRE der.. gøre dit bedste. Vi prøvede både kranio sakral og kiropraktor, oh det hjalp og gjorde det mildere for en stund..

Men prøv dig frem. Kan godt være nogen siger det spild af penge, personligt er penge ligegyldigt hvis det kan hjælpe mit barn bare LIDT. Vi har givet maaaaange tusinde kroner i desperat forsøg på han blev en glad baby.. 

Tak du!  Det var præcis dér vi var med den store, så tror virkelig bare jeg følte, det var top uretfærdigt, at den lille nye, så ikke var nem. H*n er heldigvis ikke så slem som den store, men stadig sådan så vores familier bliver helt fortvivlede over at tilbringe en dag sammen med os på grund af al den babygråd og uro 

Jeg har affundet mig med, at det er sådan det er, og at babylykke for os, nok bare er en periode fra 4 til ca 10 måneder, hvor der er stor sandsynlighed for, den lille også bliver ørebarn ved institutionsstart. Så bider vi tænderne sammen og tager et halvt års tid mere med den situation, du har beskrevet... Glæder mig lidt ved tanken om, at vi ikke skal have flere børn nu. To er vist vores tal 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Mysonsmama

Anonym skriver:

Tak du!  Det var præcis dér vi var med den store, så tror virkelig bare jeg følte, det var top uretfærdigt, at den lille nye, så ikke var nem. H*n er heldigvis ikke så slem som den store, men stadig sådan så vores familier bliver helt fortvivlede over at tilbringe en dag sammen med os på grund af al den babygråd og uro 

Jeg har affundet mig med, at det er sådan det er, og at babylykke for os, nok bare er en periode fra 4 til ca 10 måneder, hvor der er stor sandsynlighed for, den lille også bliver ørebarn ved institutionsstart. Så bider vi tænderne sammen og tager et halvt års tid mere med den situation, du har beskrevet... Glæder mig lidt ved tanken om, at vi ikke skal have flere børn nu. To er vist vores tal 

Det tror jeg desværre også du må affinde dig med. Jeg er ked af det på dine vejne, at nr.2 ikke er nem. Det er hårde måneder der føles som evigheder!

Jeg har været ude med mit barn 2 gange. På 4 måneder. Og jeg går aldrig nogen steder stadig, af frygt for en skrige tur.

Ærgerligt at det skal gå ud over jeres samvær med Andre, altså fra deres side. Det er jo hvad det er. Men man bliver top stresset fordi man ved det er "irriterende" for andre.. åh gud..

Ønsker dig alt det bedste!

Anmeld Citér

13. januar 2018

migxher

Det lyder som overproduktion af mælk, det kan godt give ondt i maven jeg ville helt klart søge hjælp hos en ammevejleder. Tit ved sundhedsplejen ikke ret meget om amning.

Du kan spørge i ammenets Facebook gruppe mandag kl 10 eller ringe til forældre og fødsel som har gratis ammevejledere man kan snakke med.

Anmeld Citér

13. januar 2018

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
Anonym skriver:

Hejsa, 

Jeg er sådan I tvivl her og har behov for at vide, om det bare er mine forventninger til livet med en nyfødt, der har været helt forkerte. 

Lidt baggrundsinfo. Begge mine graviditeter har været med komplikationer, indlæggelse de sidste uger og deraf naturligvis en del bekymringer. Begge fødsler og også af det faglige personale været betegnet som styrtfødsler. Jeg har fuldammet begge gange, har store mængder mælk og et hurtigt nedløb. 

Da det store barn var spæd sov det konstant til det var 1,5 uge. Herefter havde vi en urolig, grædende baby hver aften de næste måneder. Dengang fik jeg at vide af læge og sundhedsplejerske at små børn græd jo altså en del (= pylret 1. gangsmor). Da baby var næsten 2 måneder kom jeg i mødregruppe og blev her opfordret til at opsøge en kiropraktor, hvilket jeg gjorde og over den næste måned blev det langsomt bedre. Det sled voldsomt på forholdet og på tilknytningen til baby. 

Nu sidder jeg med en lille ny baby på lige over 2 uger som tydeligt har luft i maven. Det rumler og klukker og baby skriger og skriger. Sådan har det været de sidste par dage. Baby har været vågen stort set konstant fra kl. 19 til den gik omkuld af udmattelse efter en amning kl 02. Baby har været faldet i søvn et par gange undervejs ved amning, men ikke sovet mere end max 15-20 minutter før maven vækker igen og der presses på livet løs. Jeg har brugt alle tricks med at cykle med ben osv og har også fået et par småprutter. Efter amning bøvser jeg af, men sidder hurtigt 20-30 minutter uden nogensinde at få en bøvs. Selvom jeg får en bøvs virker det ikke som om det ændrer noget. 

Har snakket med min sp som har indikeret at jeg bare skal lade tiden gå sin gang for det er helt normalt for en lille baby, der er lidt tidligt født (36+6). Men er det det? Er I andres helt nyfødte også vågne op mod 7 timer ad gangen med mavesmerter? Og i så fald hvornår bliver det bedre? Måske er det bare mig, der har haft en urealistisk forventning til, at det første barn var et meget svært barn, og det næste ville blive normalt (=lettere og med mere søvn).. Lige nu har jeg efter en nat med 2,5 times søvn svært ved at overskue de næste 10 uger til det ifølge sundhedsfagligt personale bliver bedre.. Manden og jeg er enige om at ringe til kiropraktoren i morgen og få baby til et tjek, så vi i hvert fald føler vi har gjort noget. 

Tillykke med baby

Inden du ligger baby til så malk lige lidt ud inden for at tage lidt af trykket og så sørg for at baby har rigtigt fast.

Efter amning og barnet er bøvset af kan du evt prøve at ligge baby på maven på din ene arm, det har vi haft god erfaring med. Jeg ved ikke lige hvad der gør foreskellen men måske det bare er nemmere at komme af med luft begge veje så det ikke klemmer så meget.

Har du tænkt over hvad du spiser? Følgende kan give uro i babys mave Stærke krydderier, løg og kål, citrusfrugter, jordbær, chokolade osv.

Livet med baby er bare ikke lutter idyl - men det glemmer vi lidt nogen gange (fordi alt det trælse glider ud af hukommelsen )

Jeg er sikker på de fleste ligner og føler sig som en hængt kat, men spørg venner/familie om hjælp så i kan få lidt søvn eller hjælp til den store, en time her gør meget. Og så skal man altså stole på sig selv når det kommer til børnene. Hvis du fortsat ikke synes at det ikke bliver bedre, skal i selvfølgelig spørge ind hos fagfolk i har tillid til.

Håber det løser sig og i får lidt mere ro.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.