Anonym skriver:
Hejsa
Min mand har for et stykke tid siden - i fuldskab vist mig et skærmprint inde fra vores fælles konto. Skærmprintet viser en opsparingskonto hvor der står over 80.000 kr - han var pave stolt over at han i mange år har sparet disse penge op. Jeg blev meget glad - og tænkte nu kan vi købe hus jubi
Men et par dage senere siger han at det udelukkende er hans penge - penge han har sparet via smågevinster fra ods osv
Jeg ved snart ikke hvilket ben jeg skal stå på længere - vi har været sammen i 19 år og har 4 børn sammen
Hvad mener I - er det plat eller berettiget at jeg føler mig bedraget?
Knuz
Jeg vil mene, at det afhænger af, hvordan pengene er sparet op.
Hvis de er sparet op af hans penge, er opsparingen hans, og han bestemmer egenrådigt, hvad pengene skal anvendes til.
Mig og min mand har hver vores konto, og jeg har også af og til en opsparing af den størrelsesorden. Jeg har hver gang anvendt opsparingen til fælles formål, fx køb af bil, istandsætte hus/have osv. En gang indfriede jeg min mands gæld på 75.000 kr. Men det har i hvert tilfælde været min beslutning, hvad min opsparing skulle anvendes til. Hvis min mand havde ytret, at han ville bestemme, hvad jeg skulle bruge min opsparring til, ja så vil jeg ikke udelukke, at jeg var blevet pigesur og købt sko for hele beløbet
Min mand og jeg har ikke adgang til hinandens konti, så jeg er ikke sikker på, at han altid har vidst, hvor meget jeg har sparet op. Ikke at det har været en hemmelig, men heller ikke noget, som jeg nødvendigvis har delagtiggjort ham i.
Jo, du kan få andel i formuen ved skilsmisse, men det er nok også lige en smule drastisk.
Anmeld
Citér