Ægtefælle med skjult opsparing?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.506 visninger
28 svar
71 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. november 2017

Anonym trådstarter

Hejsa 

Min mand har for et stykke tid siden - i fuldskab vist mig et skærmprint inde fra vores fælles konto. Skærmprintet viser en opsparingskonto hvor der står over 80.000 kr - han var pave stolt over at han i mange år har sparet disse penge op. Jeg blev meget glad - og tænkte nu kan vi købe hus jubi Men et par dage senere siger han at det udelukkende er hans penge - penge han har sparet via smågevinster fra ods osv  Jeg ved snart ikke hvilket ben jeg skal stå på længere - vi har været sammen i 19 år og har 4 børn sammen Hvad mener I - er det plat eller berettiget at jeg føler mig bedraget? 

Knuz 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

20. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa 

Min mand har for et stykke tid siden - i fuldskab vist mig et skærmprint inde fra vores fælles konto. Skærmprintet viser en opsparingskonto hvor der står over 80.000 kr - han var pave stolt over at han i mange år har sparet disse penge op. Jeg blev meget glad - og tænkte nu kan vi købe hus jubi Men et par dage senere siger han at det udelukkende er hans penge - penge han har sparet via smågevinster fra ods osv  Jeg ved snart ikke hvilket ben jeg skal stå på længere - vi har været sammen i 19 år og har 4 børn sammen Hvad mener I - er det plat eller berettiget at jeg føler mig bedraget? 

Knuz 

Efter 19 års ægteskab så synes jeg det er ret berettiget at føle sig lidt svigtet. 

Anmeld Citér

20. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Efter 19 års ægteskab så synes jeg det er ret berettiget at føle sig lidt svigtet. 

Tak for dit svar - ja, jeg er godt nok skuffet

Anmeld Citér

20. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Tak for dit svar - ja, jeg er godt nok skuffet

Kan jeg godt forstå. Det ville jeg også være. 

Ja manden har da ret i at pengene er hans når han selv har tjent dem. Men i ægteskab efter så mange år er man vel en enhed med fælles økonomi osv. 

Med mindre i har et fast beløb hver måned der hedder dine/mine penge at shoppe for f.eks. Så bestemmer han jo selv hvad han vil bruge dem til og om de bare skal spares op. 

Anmeld Citér

20. november 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

I princippet har hen ret i det er hans penge, men hvis i har fælles økonomi, så har man jo indgået en aftale om al indtjening er fælles, såh....

Anmeld Citér

20. november 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan jeg godt forstå. Det ville jeg også være. 

Ja manden har da ret i at pengene er hans når han selv har tjent dem. Men i ægteskab efter så mange år er man vel en enhed med fælles økonomi osv. 

Med mindre i har et fast beløb hver måned der hedder dine/mine penge at shoppe for f.eks. Så bestemmer han jo selv hvad han vil bruge dem til og om de bare skal spares op. 

Tak for dit svar.

Nej - vores løn går ind på samme konto måned efter måned og jeg får husholdningpenge fra ham.

Anmeld Citér

20. november 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Man har så vidt jeg ved formuefælleskab når man er gift, så de penge han vinder ved spil ect. er også dine.

Anmeld Citér

20. november 2017

Janey

Profilbillede for Janey
Mom skriver:

Man har så vidt jeg ved formuefælleskab når man er gift, så de penge han vinder ved spil ect. er også dine.

Du har ret i, at man har formuefællesskab, men det betyder ikke, at man ejer alting sammen. På trods af ægteskab har hver part fuld ejerskab over det, man har bragt ind i ægteskabet, og det man erhverver under ægteskabet.

Står pengene på hans konto og ikke en fælles konto, så er pengene hans. Formuefællesskab betyder blot, at formuerne skal deles, hvis man går fra hinanden og ikke har særeje.

Til dem der vil læse mere:  https://www.legaldesk.dk/artikler/hvad-er-formuefaelleskab

Anmeld Citér

20. november 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Janey skriver:

Du har ret i, at man har formuefællesskab, men det betyder ikke, at man ejer alting sammen. På trods af ægteskab har hver part fuld ejerskab over det, man har bragt ind i ægteskabet, og det man erhverver under ægteskabet.

Står pengene på hans konto og ikke en fælles konto, så er pengene hans. Formuefællesskab betyder blot, at formuerne skal deles, hvis man går fra hinanden og ikke har særeje.

Til dem der vil læse mere:  https://www.legaldesk.dk/artikler/hvad-er-formuefaelleskab

Jeg tænker at der i denne artikel er snak om hvad du bringer ind i ægteskabet, og hvad du anskaffer dig i ægteskabet - bodel. Forstået på den måde, at det er ting som er tale om.

Pengegevinster, er en fælles formue som jeg husker det. Hvis jeg fx vinder den store gevinst i Lotto, er pengene ikke mine alene, da min mand og jeg har formuefællesskab, hvis jeg derimod arver penge, er pengene mine alene.

Din løn er heller ikke din alene, når man er gift, først når du har sørget for din familie, kan du råde over resten selv, så at sige

Anmeld Citér

20. november 2017

FruStolpe

Profilbillede for FruStolpe
Anonym skriver:

Hejsa 

Knuz 

Jeg ville være blevet flintrende tosset. Derudover ville jeg stille spørgsmål om hvad han ellers holder hemmeligt... 

Det strider imod alt hvad jeg mener ægteskab står for, at han har sådan en hemmelig konto... 

Jeg tror sgu jeg havde stillet ham en flad 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+