Janey skriver:
Du har ret i, at man har formuefællesskab, men det betyder ikke, at man ejer alting sammen. På trods af ægteskab har hver part fuld ejerskab over det, man har bragt ind i ægteskabet, og det man erhverver under ægteskabet.
Står pengene på hans konto og ikke en fælles konto, så er pengene hans. Formuefællesskab betyder blot, at formuerne skal deles, hvis man går fra hinanden og ikke har særeje.
Til dem der vil læse mere: https://www.legaldesk.dk/artikler/hvad-er-formuefaelleskab
Jeg tænker at der i denne artikel er snak om hvad du bringer ind i ægteskabet, og hvad du anskaffer dig i ægteskabet - bodel. Forstået på den måde, at det er ting som er tale om.
Pengegevinster, er en fælles formue som jeg husker det. Hvis jeg fx vinder den store gevinst i Lotto, er pengene ikke mine alene, da min mand og jeg har formuefællesskab, hvis jeg derimod arver penge, er pengene mine alene.
Din løn er heller ikke din alene, når man er gift, først når du har sørget for din familie, kan du råde over resten selv, så at sige 
Anmeld
Citér