Dreng 4 år, 1 måned - hidige flip dagligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan i mærke tydeligt forskel, omkring 4 års fødselsdag adfærd?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

321 visninger
2 svar
1 synes godt om
19. november 2017

FruK.

Er der andre, som i og omkring deres barns 4 års fødselsdag kan relateret til ændret adfærd i form af endnu mere stædighed, hidsige anfald og kommanderende sætninger er blevet ændret markant? 

Eks.: Der er meget, som er helt galt i hans hoved for tiden. 

"Hvorfor giver du mig et børneglas, når jeg vil have et voksenglas"
(Han nævnte intet, da jeg er så sød at hente det for ham, og det stikker helt af for ham, om han er træt eller ej - bliver mega hidsig)

Godt nok er han et barn af alm temperament som så mange andre børn, men synes godt nok det er slemt. 
Ny periode/endnu et udviklingstrin?  

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

19. november 2017

Thea14

Nogen påstår at 4 års alderen er første glimt af teenageårene - og vores datter kan da bestemt også minde om en bedrevidende, frustreret og arig teenager til tider.

Jeg læste en artikel om at i netop 4 års alderen begynder børnene at få en forståelse for deres selvstændighed. De står op om morgenen og har en plan for deres dag. Fx er planen at de skal spise chokolademader til morgenmad og derefter lege med LEGO. De har dog endnu ikke forståelse for at vi som voksne, ikke kender til de planer. Så når vi istedet serverer yoghurt og beder dem tage tøj på, så kommer frustrationen fordi det jo ikke var deres plan.

Efter jeg læste den artikel, er vi begyndt at snakke med vores datter om næste dags program. At vi står op, spiser morgenmad, tager tøj på for derefter at gå i børnehave. Om morgenen snakker vi som om aftenens program. Det har hjulpet på nogle af raserianfaldene, men der kan stadig komme småtingene som vi ikke kan forberede hende, eller os, på. Fx hvis drikkevareudvalget til aftensmaden ikke passer hende, eller hun ikke lige kan få huen til at samarbejde.

Hver gang hun får et anfald, tæller jeg til 10 og fortæller mig selv at det kun er en periode. (Og at man ikke må slå på sine børn )

Anmeld Citér

20. november 2017

Flomama

Profilbillede for Flomama

Nej ingen ændringer omkring 4 års alderen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.