Hej Alle på Baby.dk
Jeg er så dejlig heldig at være bonus mor til to dejlige unger, En dreng på 8 år og en pige på 10 år. Jeg ser intet usædvanligt i vores forhold, vi har det dejligt sammen, og føler egedet ntlig det er tætteste man kan komme på et forældre børn forhold, uden at være biologisk relateret
Og bonus info, alt til forældre og anden bonusforældre er et fantastisk forhold og en meget konsekvent og ens opdragelse, og måden at se børnene på.. det er næsten for godt til at være sandt 
MEN til sagens kerne:
Den store pige på 10 år og jeg, støder hovederne sammen tit. Det er ofteste frustrationer fra min side, hvis hun ikke gør hvad jeg siger som fx. "tage tøj på, og lad din tlf være, bussen går snart" og lignenede ting jeg siger til hende. Hendes svar er oftest "Ja ja" og eller intet svar, og så begynder jeg først at blive frustreret, og mit tonefald ændre sig jo så også ... Hun ender med at trampe i gulvet og smæk med døren, brokker sig over hun ikke kan nå bussen osv. Hvor jeg fortæller hende at det er hendes ansvar at komme med bussen og at jeg fortæller hende de her ting, fordi hun er bag ud, de snakker meget om morgenen og koncentrere sig ikke, altså synes jeg virkelig prøver at få dem til at kigge på klokken osv.
Er der nogen der har tricket eller en måde i tackler jeres pree-teens på? Jeg hader at blive sur og oven i det er jeg gravid, så hormonerne kører måske også, og jeg gider ærligtalt ikke at vi har det sådan 
Ærligt har jeg bare nemmere ved at hygge med Drengen på 8 år, han er rolig, og stille, glad og meget fortællende - hvor med hende så kører hun hurtigt op, mange bekymringer (hvilket vi prøver at møde og forstå) og hendes temparament og trang til kontrol styrer hende bare meget, og det kommer til udtryk ret tit
God dag til alle!
Anmeld
Citér