Opdragelse af 8 og 10 årige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2017

Louisevilhababy

Tommelise skriver:

Vil egentlig bare give dig et virtuelt kram.

Det er rigtig dejligt at høre, at der er så godt et forhold mellem de to familier og at høre, at du holder så oprigtig meget af dine bonusbørn.

Jeg er også så heldig at have et rigtig godt forhold til biomor, og det betyder så meget.

Beklager at jeg blandede mig uden at give et råd.

Tusind tak hvor du sød og du har så ret og det er uvurderligt med sådan et godt forhold imellem alle “forældre”, det er noget man skal være taknemmelig for, jeg har flere veninder som har akavet forhold til bio mor, og hvor de ikke vil se hinanden og alt muligt andet rod 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

16. november 2017

Louisevilhababy

helle85 skriver:

Ja det sidste siger min datter også af og til.

Jeg få også tit afvide jeg er verden værste mor

Ja den sætning kender vi vist alle haha Men den rør mig nu ikke, det er mere når hun bliver udspekuleret jeg blir såret også ... hun går med hunden på egen opfordring og jeg roser hende til skyerne for det, Da jeg så kommer hjem viser det sig hun havde brugt mange af sine gave penge på slik i kiosken og det var derfor hun ville gå med hunden ... så er man sku op imod noget udspekuleret !!!! 

I dag har der været meget ro på, alle høre efter og gør hvad der bliver sagt, siger tak fordi jeg sløre madpakken osv ... men hvorfor skal jeg nå at bliver så sur, før de høre efter og opføre sig derefter ? Jeg synes jo ikke frygt er vejen, altså at man bliver så sur at de bliver “bange” for en, hvis du ved hvad jeg mener ... når jeg læser om opdragelse hvor man ikke skal råbe, så tænker jeg på sådanne situationer, hvor intet andet virker ... 

Anmeld Citér

16. november 2017

Skouboe

Profilbillede for Skouboe

Har du spurgt hende, hvordan du skal gribe det an? Prøv at sætte dig ned med hende på et tidspunkt, hvor I ikke er uvenner, og tal om hvordan I sammen skal sørge for, at hun når bussen? Skal hun tidligere op, skal du sige til, når der er x minutter tilbage, hjælper det hvis du siger tingene på en anden måde? Hvad hvis I aftaler at hun ikke må tage telefonen før hun har klaret sådan og sådan, eller at du/i sætter et æggeur, så det ringer 10 minutter før hun skal ud ad døren.

Giv hende en mulighed for selv at være med til at planlægge, skriv evt. aftalerne ned (eller endnu bedre, lad hende gøre det) og så øv jer begge i at overholde aftalen.

Og så husk på at du får lige præcist det ud af en relation som du putter ind i den, derfor drejer det sig om at få det til at fungere uden at du behøver at hælde en masse frustration og vrede i jeres relation

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.