Meninger om navnet Selyan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

726 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. oktober 2009

UllaOuerdane

Hej Alle.

Jeg vil rigtig gerne høre jeres meninger om drengenavnet Selyan. Min mand er fransk/algerisk og navnet Selyan er af berber (algerisk) oprindelse, men er ikke kendt herhjemme og det vigtigt for os, at vi finder et navn, der er godt både på dansk, fransk og algerisk. Hvad er jeres umiddelbare indtryk af navnet mht. udtale, associationer osv? tak tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er fremmed i munden, men man kunne sikkert sagtens vænne sig til det... Egentlig synes jeg der er meget pænt

Anmeld

11. oktober 2009

LineD

Det kommer lidt an på hvordan det skal udtales, om det udtales:

Selajan eller Seljan

Hvordan skal det udtales? Synes det ligger lidt fremmed i munden, men udtales det som nummer 1 synes jeg rigtig godt om det

Anmeld

11. oktober 2009

quity

Jeg er helt vild med navnet. Er stadig i tvivl omkring udtalen,men navnet lyder sødt. Er selv til specielle navne

Anmeld

11. oktober 2009

Lone Jakobsen

er også vildt nysgerrig med hensyn til udtalen.

har selv en søn med et meget specielt navn som alle kløjs i...

Anmeld

12. oktober 2009

UllaOuerdane

tak for jeres kommentarer

Jeg tror man vil skrive det sådan her fonetisk "sæljan", men det er nok egentlig lidt svært at diskutere udtale osv på skrift. Tak alligevel

Anmeld

12. oktober 2009

BinaMor

UllaOuerdane skriver:

tak for jeres kommentarer

Jeg tror man vil skrive det sådan her fonetisk "sæljan", men det er nok egentlig lidt svært at diskutere udtale osv på skrift. Tak alligevel

Jeg syntes det er heeelt vildt fedt! og det er lige før jeg får lyst til at hugge det hvis jeg engang får en dreng

Anmeld

12. oktober 2009

Ansemusen

Jeg synes det lyder mehget sødt! Fremmed og anderledes, men ganske sødt! Ville udtale det 'Sæljang' tror jeg!

Anmeld

12. oktober 2009

Henriette72

Jeg synes at det er sødt Min mand er fra Marokko så vi skal også finde navne der fungere begge steder. Vi har en Selma og den baby vi venter skal enten hedde Aja eller Elias (Illias)

Knus

Anmeld

12. oktober 2009

katti24

Jeg må indrømme at jeg ikke er så meget til det navn da det jo er ret specielt. Så kan jeg bedre lide lidt mere alm navne, men det er jo bare min mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.