Det gør så ondt hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2017

Kurt_H

Baby2017 skriver:

Hvis et tungebånd er for stramt vil det drille ved spisning da de ikke kan lave det svøb med tungen som de skal og det kan senere hen når de skal snakke også skabe problemer. Hvis det bliver gjort nu mærker baby det næsten ikke men skal det gøres når baby f. Eks. Er 6 måneder skal de i fuld narkose. 

Så det er ikke kun for at det gør mindre ondt under amning

Vi fik tjekket vores pige for det da sp var i tvivl dog var det ikke for stramt

Som sagt så er det ukendt område for mig, men ikke uinteressant, fordi det hjælper da til at forstå mere om de kære små og deres "barske hverdag".

Er det virkelig ikke muligt at gøre noget andet ? Hive i tungen  eller sådan noget ?

Mht. tale senere hen, så ved jeg at der findes en masse øvelser som gavner talemusklerne. Det bruger talepædagogerne flittigt, når der spores eller er mistanke om talevanskeligheder.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

16. november 2017

Baby2017

Profilbillede for Baby2017
Nu mor til en lille prinsesse
Kurt_H skriver:

Som sagt så er det ukendt område for mig, men ikke uinteressant, fordi det hjælper da til at forstå mere om de kære små og deres "barske hverdag".

Er det virkelig ikke muligt at gøre noget andet ? Hive i tungen  eller sådan noget ?

Mht. tale senere hen, så ved jeg at der findes en masse øvelser som gavner talemusklerne. Det bruger talepædagogerne flittigt, når der spores eller er mistanke om talevanskeligheder.

Altså er ikke ekspert på området, men da vores sp mistænkte vores pige for ay have et for kort tungebånd fortalte hun omkring hvordan det besværliggøre amningen da de ikke kan svøbe tungen om vorten og skabe vakuum. Jeg kunne nemlig kun amme med ammebrik hvilket ikke gjorde mig noget men da hun så kom ind på at det senere hen kunne skabe problener med tale og det senere hen ville blive et større indgreb, så skyndte vi os til ønh læge. Hun tjekkede vores pige og konkluderede at det ikke var for kort. Vores pige har en meget hjerteformet og kløftet tunge som oftes også ses når tungebåndet er for kort. 

Tænker at hvis man laver indgrebet så er der en grund og så er det ikke bare for sjov og noget der kan trænes væk. Det er jo ikke en muskel der volder problemer men båndet under tungen og børn med for kort tungebånd kan f. Eks. Ikke få tungen særlig langt ud af munden da båndet holder tungen tilbage. 

Som sagt hvis det gøres når de er spæd mærker de det nærmest ikke og det er meget kortvarigt de reagerer på det, så hellere få det tjekket en gang for meget end en gang for lidt. 

Lidt ligesom en vaccine. Det er noget der kortvarigt gør ondt men som er godt i det lange løb

Anmeld Citér

16. november 2017

Kurt_H

Baby2017 skriver:

Altså er ikke ekspert på området, men da vores sp mistænkte vores pige for ay have et for kort tungebånd fortalte hun omkring hvordan det besværliggøre amningen da de ikke kan svøbe tungen om vorten og skabe vakuum. Jeg kunne nemlig kun amme med ammebrik hvilket ikke gjorde mig noget men da hun så kom ind på at det senere hen kunne skabe problener med tale og det senere hen ville blive et større indgreb, så skyndte vi os til ønh læge. Hun tjekkede vores pige og konkluderede at det ikke var for kort. Vores pige har en meget hjerteformet og kløftet tunge som oftes også ses når tungebåndet er for kort. 

Tænker at hvis man laver indgrebet så er der en grund og så er det ikke bare for sjov og noget der kan trænes væk. Det er jo ikke en muskel der volder problemer men båndet under tungen og børn med for kort tungebånd kan f. Eks. Ikke få tungen særlig langt ud af munden da båndet holder tungen tilbage. 

Som sagt hvis det gøres når de er spæd mærker de det nærmest ikke og det er meget kortvarigt de reagerer på det, så hellere få det tjekket en gang for meget end en gang for lidt. 

Lidt ligesom en vaccine. Det er noget der kortvarigt gør ondt men som er godt i det lange løb

Selvfølgelig udfører man ikke et fysisk indgreb for sjov.... dét har jeg aldrig ment sådan. Jeg mener bare det er voldsom at udføre et indgreb på barnet før andet er prøvet, fordi man har hørt at andre har fået det udført !

På babyinstituttet.dk snakker de om at ammeteknikken også spiller en rolle, så dér er det muligt at træne til et bedre resultat. For én ting er at baby har styr på teknikken, men en anden er at mor også skal kunne korrigere i forhold til babys formåen !

Anmeld Citér

9. december 2017

Mysonsmama

lykkekevin skriver:

Min.Datter er 3 dage gammel og hun har et mega godt sug og hun er ved at få suttet hul

Og de er så ømme kunne grade lige når hun tager fat

Og så er de i løbet af natten begyndt at spænde  rigtig meget

Nogen gode råd

De første 4 uger er et helvede, det gør ondt med ondt på.

Men hold ud, det blir bedre  .. bid tænderne sammen når det gør ondt, og am alligevel. Du kan bruge diverse cremer, men en løs bluse er også effektivt. Og ingen bh. Bare lad dem tørre. Ja det er lidt et mess med mælk, men det kan vaskes

Som andre skriver, få tjekket sutteteknikken. Jeg kan tydeligt mærke forskel om min søn sutter som på en sut hvilket gør mega ondt eller spiser. Det kan også ses i kæben, der skal være bevægelse ved øret hvis det giver mening. God bedring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.