Det gør så ondt hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.551 visninger
23 svar
18 synes godt om
5. november 2017

lykkekevin

Profilbillede for lykkekevin

Min.Datter er 3 dage gammel og hun har et mega godt sug og hun er ved at få suttet hul

Og de er så ømme kunne grade lige når hun tager fat

Og så er de i løbet af natten begyndt at spænde  rigtig meget

Nogen gode råd

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

5. november 2017

Julletullemor

Profilbillede for Julletullemor
lykkekevin skriver:

Min.Datter er 3 dage gammel og hun har et mega godt sug og hun er ved at få suttet hul

Nogen gode råd

Du skal have kigget på hendes sutteteknik, det lyder til at den ikke er helt rigtig. Jeg vil anbefale dig at melde dig ind i gruppen Ammenet på facebook - de åbner for spørgsmål i morgen klokken 10, og de skal nok få hjulpet dig til at spore ind på problemet. 

Anmeld Citér

5. november 2017

ha

Hold ud! 

Det gør pisse ondt de første par dage - måske uger. Det har det gjort med alle mine tre børn, men det stopper med at gøre ondt! 

Husk at lade den lufttørre efter amning. Smør dem evt med sådan noget specielt salve til brystvorter - kan købes på apoteket. 

I forhold til mælken om natten, så skal kroppen lige finde ud af hvor meget mælk der skal produceres. Der produceres mest mælk om natten, så det er naturligt. Lad helst være med at malke ud, da kroppen så “tror” at baby spiser der også, og producerer derfor mælk til den “tår mælk” også. 

Hold ud - det er pisse hårdt - men det bliver bedre. 

Anmeld Citér

5. november 2017

SofiaMik

Profilbillede for SofiaMik

Lansinoh brystvortecreme! Kan bruges uden at skulle tørres af. Det var virkelig godt, da jeg havde huller på brystvorten.  Siden har jeg hørt, at man kan anvende brandsårsplastre, hvis det er slemt.

Til sidst vil jeg sige ammenet Ja men også ro på, det er svært at amme og tager lidt tid at gøre rigtig for mor og baby.

Anmeld Citér

5. november 2017

Misser1989

Profilbillede for Misser1989

Har du fået tjekket hendes tungebånd ved sundhedsplejersken? 

Begge mine havde for stramme tungebånd, så de blev klippet. 

Anmeld Citér

5. november 2017

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Brystvorterne vil uanset hvad være ømme i starten - men, når du ligger hende til så sørg for at hun gaber godt op og får fat i hele brystvorten, og hvis ikke hun får rigtigt fat, sniger du lige en lillefinger i mundvigen for at stoppe "vakummet/suget" og så starter du forfra med at ligge hende til. Det må godt være ømt lige når hun tager ved men skal ikke være hele vejen igennem amningen.

Være kreativ i din ammestillinger også selvom de kan virke fjollede, men så "slider" du ikke på det samme sted hele tiden.

Husk og lad brystvorterne tørre efter amning, og skift dit ammeindlæg ofte så de ikke holder brystvorten fugtig og dermed sart. Brug evt. nogle af uld - det er lidt en smagssag.

Tro på at det skal lykkes - du er velkommen til at skrive til mig direkte hvis du har flere spørgsmål.

Anmeld Citér

5. november 2017

Mortilah

Profilbillede for Mortilah

Det kan sagtens gøre ondt i et par uger (måske mere) uden at der er noget “i vejen”.. hold ud. Ved mine børn har det også gjort ondt så jeg tudede.. men har ammet 18 mdr ved begge to. Smerten gik over og amningen gik super! 

Anmeld Citér

5. november 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Klart en god ide at få tjekket tungebånd og teknik, for at udelukke evt problemer.

MEN Jeg må desværre også bare sige at der ikke nødvendigvis behøver at være noget galt, det gør simpelthen bare uber-nas at amme de første uger fordi brystvorten skal hærdes. For nogle er det værre end for andre, for mig var det ved vores sidste 4 uger på det ene bryst, 6 uger på det andet, jeg fik dog vist en lille revne på den hvor det tog længst tid.

Det virker som ren tortur (jeg vil så afgjort hellere føde et barn end starte amning op nogensinde igen), men når det så går over og amningen kører, ja så er det bare det hele værd. Så bid tænderne sammen og hold ud (især nu i løbet af de næste par dage hvor du rammer ind i baby-blues = umotiverede tudeture pga faldende hormoner.... )

Anmeld Citér

5. november 2017

Ena

Profilbillede for Ena
lykkekevin skriver:

Nogen gode råd

Det gør så afsindigt ondt at amme i starten. Jeg gik fuldstændig i panik. Det bedste og eneste råd, der virkede for mig var at smøre begge brystvorter med brystmælk efter hver amning og derefter brystvortecreme fra apoteket, og så lægge ammeindlæg af lanolinuld på imens, de stadig var fugtige og indtil næste amning. Det var til gengæld meget effektivt. 

Anmeld Citér

5. november 2017

AnoMom

Jeg synes på ingen måde det gjorde ondt at amme i starten. Det var først da han fik trøste og jeg fik svamp det gjorde ondt. så der stoppede jeg med at amme. 

Men få tjekket teknik og tungebånd. Det har også meget at sige 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.